Skip to main content

Is het mogelijk om een ip-adres van KPN-mobile in het buitenland te verkrijgen op mijn gsm? Of is de afstand naar de masten te groot? Of is het mogelijk dit via een VPN te regelen waarop gebruik kan worden gemaakt van een ip adres van KPN Mobile?

Hallo @Antoin H , waarom zou je dat willen?

In het buitenland maak je gebruik van lokale providers waar KPN een contract mee heeft.

 


Wat wilt u precies bereiken?


Een client van mij wordt beschuldigd van een inbraak in een mail-server. dit zou zijn gebeurd met een Nederlands ip-adres van KPN-Mobile. De vraag is of dat mogelijk is. De afstand tot de grens is 19 km en zover mijn ict kennis rijkt kan men op zo'n afstand geen ip-adres van een mast ontvangen. sterker nog dat heb ik inmiddels zelf getest door naar de plaats waar mijn client zich bevond toe te rijden. ik kreeg gewoon een duits ip-adres. enige mogelijkheid zou een vpn zijn. maar ook daar heb ik onvoldoende kennis van.


Dag @Antoin H. Welkom hier op het Forum. Voor zover ik weet zou je ook in het buitenland een Nederlands IP-adres moeten krijgen als je met een Nederlandse sim verbinding maakt met internet, maar ik durf je dit niet met honderd procent zekerheid te zeggen. Ik heb het voor je nagevraagd binnen de organisatie. Als ik een reactie heb, deel ik die met je.


Hallo @Antoin H ,

Je zou zeggen dat op 19km van de grens, je al wel omgeschakeld moet zijn naar een Duitse provider. Dat is althans ook wel mijn ervaring, maar dat gezegd hebbende, de verbinding met mast en mobiel wordt wel opgebouwd met radiogolven, en het weer (zeker als het zulk warm weer is als de afgelopen tijd) heeft soms invloed op hoever die radiogolven gaan. Hoeveel kilometer er dus vandaag voor nodig is om over te schakelen naar het Duitse net geeft misschien een indicatie, maar morgen kan het weer anders zijn. Ik wil daarmee niet de hele theorie van tafel schuiven dat het op die dag, dat je client in Duitsland was, heel veel anders is dan op een ander moment. De kans is zeer klein, maar 100% waterdicht uitsluiten kan ik het ook niet.

Daarnaast: zoals @Natasja al aangeeft, we weten zo niet zeker wat er met je ip-adres gebeurt als je in het buitenland bent. Als het moet kunnen we er uiteindelijk wel achter komen, maar of het heel veel toevoegt aan het vraagstuk weet ik niet. KPN is geen leverancier van VPN verbindingen, dus die mogelijkheid kan je uitsluiten.

Je geeft aan dat je client beschuldigd wordt. Ik vind het wel interessant om te weten door wie. De enigen die namelijk in staat zijn om bij ons gebruikersgegevens op te vragen behorende bij een ip-adres, zijn opsporingsdiensten, veiligheidsdiensten en eventueel een enkele advocaat die dat via een gerechtelijke gang bij ons kan opvragen (maar dan moet je een enorme juridische molen door, en dit komt dan ook nauwelijks voor). In geval van opsporingsdiensten en veiligheidsdiensten, die zullen altijd bewijs kunnen aantonen dat het zo is.

Hopelijk heb je hier iets aan. Mocht je meer willen weten, kun je dit altijd laten weten. Gezien het feit dat je uit naam van een client handelt, kan ik me echter voorstellen dat sommige details over dit verhaal een vertrouwelijk karakter hebben. Mocht dat het geval zijn, dan mag je ook altijd een mail sturen aan abuse@kpn.com waarin je in het onderwerp even aangeeft dat het t.a.v. Raymond is, dan komt de vraag ook bij mij terecht, en kan ik je hopelijk verder helpen.


Ik heb begrepen dat je inmiddels ook contact hebt gehad met @Raymondt, @Antoin H. Heb je zo voldoende informatie? :slight_smile:


Ja dank je wel. Was super goed.


Graag gedaan en goed om te lezen dat je zo bent geholpen! :thumbsup_tone2:


Antoin,

Dan zou jouw klant dus een static IP address gebruiken op zijn mobile telefoon. Daar moet je bij KPN extra voor betalen. 

https://www.overons.kpn/en/news/2018/kpn-introduces-new-mobile-subscriptions-for-sme-customers-of-kpn-one-sme

Wat wel makelijk terug te vinden is, is het mac adres 

https://nl.wikipedia.org/wiki/MAC-adres


Reageer