Skip to main content

Gisteren een zwart glasvezelkastje ontvangen maar dit is esthetisch gezien heel lelijk. Hetzelfde geldt voor de bijbehorende rode kabel. Beide geinstalleerd in de huiskamer. Dit is dus lelijk.

Kan dit omgeruild worden voor een wit kastje en kabel?
 

Nee. Dat kan niet. De kabel wel. Daarvoor kunt u gewoon een andere utp kabel gebruiken. Maar het kastje zal niet omgeruild worden. Volgens mij heeft KPN nu ook geen witte meer. Alles is zwart bij KPN nu.


Ligt eraan wat voor lijn @Lilyvano gebruikt @Nick83. Bij een XGSPON zijn ze enkel in het zwart te krijgen. Bij GOF zijn witte nog steeds in omloop. Maar ik acht de kans klein dat KPN dat om cosmetische redenen gaat omruilen. 


In principe wordt alles bij KPN langzaamaan zwart, dit komt omdat zwart plastic makkelijker te maken is van gerecycled materiaal en zelf ook makkelijker te recyclen is. Dus die kabel kunt u prima vervangen alleen het kastje niet.


Worden de witte bij GOF ook nog geplaatst? 


Volgens mij ontvangen nieuwe klanten ze niet meer. Maar monteurs hebben ze wel nog op de bus voor zover ik weet. Ik in ieder geval wel nog. 


Als iemand aan zulke trivialiteiten erger, kan hij gewoon een stuk witte papier op het glasvezelkastje plakken, de luchtgaten eruit snijden en een witte kabel kopen voor paar euro.


Nog beter is het als het hele spulletje gewoon in de meterkast hangt.


Ad TDN, teveel azijn gedronken? Ja ik erger mij aan een zwart kastje en een rode kabel.  Ik vroeg om advies niet een oordeel.

Ad Nick83, ja dat zou ook veel beter zijn maar de aansluiting komt bij mij van buiten naar binnen in de huiskamer. Daar is ook het kastje geinstalleerd, dus niet echt een keuze voor de meterkast mogelijk. 

Ad ik_combineer, dank voor de toelichting mbt het waarom er alleen zwarte kastjes zijn en ik ga op zoek naar een witte kabel.
 


Hi @Lilyvano! Fijn om te lezen dat je al wat hulp hebt gehad. 

Ik weet niet waar je glasvezelpunt precies hangt in je huiskamer, maar misschien is het ook een idee om er iets voor te zetten? Een plant of een klein kastje bijvoorbeeld?
Het punt omruilen gaat inderdaad niet lukken, maar misschien zijn er nog wat andere creatieve oplossingen. Kan me best voorstellen dat het geen mooi aanzicht is als je er steeds tegenaan kijkt. 🙃


Zelf heb ik nog geen glas, maar verscheidene buren wel.

Inderdaad is het wel een heftig (zwart) kastje. Zelf zijn we van plan een kastje erom heen te plaatsen waar ook het modem, kabels en dergelijke worden geplaatst. We hebben het idee om een radiator ombouw te kiezen, bijvoorbeeld:

https://www.praxis.nl/search?text=radiatorbekleding


Ik zocht naar ander topic met foto. Die persoon had de witkwast gepakt. Alleen het stukje met ledjes + tekst zwart gelaten. Topic helaas niet gevonden. 


Uit ervaring weet ik dat het terugzoeken hier op dit forum heel lastig kan zijn.

Ik dacht ook nog aan plakplastic er over heen, en dan de gaten weer uitsnijden uiteraard.


Goede ideeën, en dank voor het zoeken @PeterG! 💚 Lief dat jullie meedenken. 😄

Zelf zijn we van plan een kastje erom heen te plaatsen waar ook het modem, kabels en dergelijke worden geplaatst. 

Een soort mini meterkast dus? Wat een leuk idee! Deel je hier foto's als het zo ver is? Ik ben heel benieuwd. 😁


Reageer