Skip to main content

Goedendag,

Er is glasvezel aangelegd tot in de meterkast. Ik heb geen glasvezelabonnement.

Dit schijnt binnen een paar jaar wel verplicht te worden.

Daarna heb ik van KPN een nieuw zwart kastje ontvangen (blijkbaar het glasvezelkastje)

In de bijsluiter staat vermeld dat deze in de meterkast opgehangen moet worden.

De DSL KPN aansluiting zit in de woonkamer. Daaraan vast zit de modem of KPN Experia box.

Ik heb er geen verstand van en door op Google te zoeken weet ik bv dat het witte kastje een Experiabox is, daar houdt mijn kennis van technische zaken wel mee op.

Toen ik hier 4 jaar geleden kwam wonen is er iemand geweest die tegelijk met het laminaat leggen alle kabels onder het laminaat heeft weggewerkt. Dit heeft genoeg gekost.

De afstand van de meterkast naar het aansluitpunt in de woonkamer is door de lange gang heen en naar de andere kant van de woonkamer 18 a 20 meter.

En in een slaapkamer een PC ook aangesloten met kabels.

Deze kabels lopen allemaal vanuit het witte kastje Experiabox naar de TV in de woonkamer, PC in een kamertje aan de andere kant van het huis.

Als er glasvezel verplicht moet worden aangesloten zou al mijn apparatuur het dus niet meer doen.

Eigenlijk zou de nieuwe KPN modem Experiabox op dezelfde plek in de woonkamer moeten blijven.

Is er een oplossing voor dit probleem? Groet, Wilma

Goedemiddag Wilma, als u echt zo a-technisch bent is het misschien verstandig om dit bij KPN aan te geven via 0800-0402. KPN kan dan kosteloos een monteur sturen die samen met u gaat nadenken hoe dit geregeld kan worden.


Welkom op de community @KPN aansluiting, het verplaatsen van de glasvezel aansluiting gaat niet via ons, maar via de netwerk kant van KPN. Wij zijn de provider en zijn gescheiden van het netwerk. Het aanvragen van de verplaatsing kan je doen zoals op deze pagina wordt beschreven: Ik wil mijn glasvezelaansluiting verplaatsen, kan dat?

Let wel, het verplaatsen is niet gratis. Daar worden kosten voor in rekening gebracht.


Goedendag,

Het is redelijk frustrerend dat er geen mogelijkheid is om in een gesprek van gedachten te wisselen met KPN voor een eventuele kosteloze oplossing.

Het 0800 0402 telefoonnummer is al enkele dagen overbezet en deze verwijst door naar de website met standaard onderwerpen of er kan een afspraak gemaakt worden met een monteur à 75,00 per uur excl. materiaalkosten.

Als ik dan toch, behalve weer rompslomp en gedoe door het hele huis, op onnodige kosten word gejaagd is het nu misschien wel zaak om op zoek te gaan naar een provider waarbij ik niet met dit soort gecreëerde problemen geconfronteerd wordt. Immers, alle apparatuur werkt nu prima zonder dat er zichtbaar kabels liggen. Groet


Ik begrijp de verontwaardiging niet zo goed. Als u ergens een stopcontact wilt dan komt het electriciteitsbedrijf ook niet om dat te regelen. Wilt u een buitenkraan dan komt het waterbedrijf dat ook niet regelen.Zo gaat het ook met telecom. Kpn geeft dan nog de mogelijkheid om het te regelen. 


Ik begrijp de verontwaardiging niet zo goed. Als u ergens een stopcontact wilt dan komt het electriciteitsbedrijf ook niet om dat te regelen. Wilt u een buitenkraan dan komt het waterbedrijf dat ook niet regelen.Zo gaat het ook met telecom. Kpn geeft dan nog de mogelijkheid om het te regelen. 

En toch is dit niet het geval, als iemand nu een abonnement heeft en gebruik maakt van glasvezel zet KPN het kosteloos om naar glasvezel. Inclusief de installatie, of we een stopcontact moeten maken en een kabel trekken of niet. Alles is kosteloos in zo’n geval. 


Er zal een utp kabel van meterkast naar woonkamer gelegd moeten worden. U kunt hiervoor een gratis KPN monteur krijgen. Mogelijk word er wel iets voor gebruikte materialen gerekend, maar de monteur is gratis als het goed is. 

Als dat lukt, een utp kabel van meterkast naar woonkamer, dan heeft u dezelfde situatie als nu: modem in de woonkamer. 


Welkom op de community @KPN aansluiting, het verplaatsen van de glasvezel aansluiting gaat niet via ons, maar via de netwerk kant van KPN. Wij zijn de provider en zijn gescheiden van het netwerk. Het aanvragen van de verplaatsing kan je doen zoals op deze pagina wordt beschreven: Ik wil mijn glasvezelaansluiting verplaatsen, kan dat?

Let wel, het verplaatsen is niet gratis. Daar worden kosten voor in rekening gebracht.

In 99% van de gevallen is verplaatsen echt niet nodig. Ik kom zo vaak bij mensen die denken dat ik niks kan betekenen omdat het glasvezel verkeerd zit maar puntje bij paaltje is het eigenlijk altijd wel op te lossen.


Eens, vaak hoeft dat inderdaad niet. Met een netwerkkabel of een andere optie is het vaak op te lossen. De TS vroeg om de optie, dus zo heeft ze alle opties 🙂


Ik begrijp de verontwaardiging niet zo goed. Als u ergens een stopcontact wilt dan komt het electriciteitsbedrijf ook niet om dat te regelen. Wilt u een buitenkraan dan komt het waterbedrijf dat ook niet regelen.Zo gaat het ook met telecom. Kpn geeft dan nog de mogelijkheid om het te regelen. 

 

deze situatie is toch net iets anders, in deze situatie veranderd het elektriciteitsbedrijf iets waardoor een deel van de stopcontacten niet meer werkt.  


Reageer