Hallo lezers,
Ik heb internet en vaste telefoon via KPN glasvezel. Ik gebruik geen WIFI en alles gebeurt nu via het KPN modem met vaste bekabeling. Door omstandigheden bevind dit modem zich op de eerste etage. Daar staan ook alle computers die gebruik maken van internet en ook de huis telefoon centrale staat daar.
Het KPN modem is via een CAT6 bekabeling verbonden met het glasvezel modem dat in de meter kast staat op de begane grond.
Nu wil ik op de begane grond een laptop gaan gebruiken op internet. Ook deze wil ik via bekabeling aansluiten dus niet met WIFI. Ik zou dus een aansluiting met een kabel moeten maken met het modem dat op de eerste verdieping staat. Dit zou een hoop extra werk zijn, terwijl op de begane grond via een klein gaatje je zo in de meter kast kan komen.
Nu komt dus de vraag:
Is er een mogelijkheid dat alles wat er nu is blijft zoals het is op de eerste verdieping en dat ik toch via de meterkast met een router de aansluiting maak voor een laptop verbinding. Dus een soort drieweg stekker de verbinding tussen het galavezel modem en de experia box verbreken een router plaatsen en een uitgang van de router weer naar de experia box en een uitgang naar de laptop .
Is dit mogelijk en wat zijn de verwachte problemen. Graag een reactie al vast bedankt met vriendelijke groet,
Laurens-l