Skip to main content
Vraag

Is het vooraf mogelijk om een installatiemonteur aan te vragen?

• January 13, 2026
  • 31 reacties
  • 288 keer bekeken

R1CHARD82
Slimmerik
Forum|alt.badge.img

Goedendag,

We hebben via internetten.nl kpn internet en tv besteld wat in zou moeten gaan op 27 maart 2026

Is het mogelijk om voor die tijd een installatie monteur in te plannen? ( ivm reuma lukt het niet om het zelf te doen ) 

Ik moet nog een mail krijgen met klantennummer etc, zodra ik de mail heb ontvangen zal ik het klantnummer in mijn profiel/account zetten.

31 reacties

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • January 13, 2026

Ja dit is mogelijk, helaas praten we wel van een betaalde installatiemonteur a €99 als deze vooraf is besteld. Dit kan de klantenservice of de monteur niet kostenloos.

Als u nou 27 maart of later contact opneemt en aangeeft dat het niet lukt om zelf te installeren praten we over een installatiemonteur welke vanuit onze installatiegarantie is aangestuurd. Deze is geheel kostenloos excl meerwerk. Houdt er wel rekening mee dat het dan enkele dagen langer kan duren voor u gebruik kunt maken van uw diensten. 

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • January 13, 2026

Ik heb ook reuma en heb een psychische stoornis. Ik heb goed nieuws voor je. De installatie vergt nauwelijks fysieke inspanning en je mag ook een digibeet zijn. Het enige wat je moet doen is apparatuur uit een doos halen en stekkers in een stopcontact doen. Wellicht moet je een klein stuk tekst lezen en Wi-Fi naam en wachtwoord intypen. Heb je ook geen vrienden, familie of buren?

R1CHARD82
Slimmerik
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • January 13, 2026

Ik heb ook reuma en heb een psychische stoornis. Ik heb goed nieuws voor je. De installatie vergt nauwelijks fysieke inspanning en je mag ook een digibeet zijn. Het enige wat je moet doen is apparatuur uit een doos halen en stekkers in een stopcontact doen. Wellicht moet je een klein stuk tekst lezen en Wi-Fi naam en wachtwoord intypen. Heb je ook geen vrienden, familie of buren?

Je kunt je eigen reuma/artrose niet vergelijken met anderen, de een heeft meer last van reuma/artrose of een ernstigere form van reuma/artrose dan de ander.

R1CHARD82
Slimmerik
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • January 13, 2026

Ja dit is mogelijk, helaas praten we wel van een betaalde installatiemonteur a €99 als deze vooraf is besteld. Dit kan de klantenservice of de monteur niet kostenloos.

Als u nou 27 maart of later contact opneemt en aangeeft dat het niet lukt om zelf te installeren praten we over een installatiemonteur welke vanuit onze installatiegarantie is aangestuurd. Deze is geheel kostenloos excl meerwerk. Houdt er wel rekening mee dat het dan enkele dagen langer kan duren voor u gebruik kunt maken van uw diensten. 

Toen wij 2 jaar geledent klant werden was een gratis installatie monteur op de dag van aansluiten gewoon mogelijk ( de jaren er voor was dit ook gewoon altijd kosteloos mogelijk ) waarom dat nu opeens 99 euro moet kosten of dagen later is mij een raadsel,

Als dit echt zo is dan annuleer ik gewoon alles en kies dan voor een provider waar wel een gratis installatie monteur mogelijk is.

Het lukt mij dus niet zelf, dit weet ik al op voorhand, daarom wil ik graag gebruik maken van de gratis monteur 🙂

R1CHARD82
Slimmerik
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • January 13, 2026

Toen wij 2 jaar geledent klant werden was een gratis installatie monteur op de dag van aansluiten gewoon mogelijk ( de jaren er voor was dit ook gewoon altijd kosteloos mogelijk ) waarom dat nu opeens 99 euro moet kosten of dagen later is mij een raadsel,

Als dit echt zo is dan annuleer ik gewoon alles en kies dan voor een provider waar wel een gratis installatie monteur mogelijk is.

Het lukt mij dus niet zelf, dit weet ik al op voorhand, daarom wil ik graag gebruik maken van de gratis monteur 🙂

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • January 13, 2026

Ja, maar zoals ik al aangaf kan zowel de klantenservice of de monteurorganisatie dat niet van te voren inplannen. In de mail wordt ook gesproken over dat het makkelijk zelf te installeren is en als je alles hebt geprobeerd en het nog niet lukt je dan recht hebt op een monteur.

Op het moment dat het abonnement nog niet is ingegaan kan je niet alles hebben geprobeerd en zal er ook nog geen gratis monteur in te plannen zijn. 

Dus je kan zeker kosteloos een monteur krijgen, hiervoor kunt u 27 maart met KPN bellen om dat te regelen.

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • January 13, 2026

En anders kan je ook natuurlijk in je buurt of kennissenkring vragen of iemand je erbij kan helpen. 

R1CHARD82
Slimmerik
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • January 14, 2026

Ja, maar zoals ik al aangaf kan zowel de klantenservice of de monteurorganisatie dat niet van te voren inplannen. In de mail wordt ook gesproken over dat het makkelijk zelf te installeren is en als je alles hebt geprobeerd en het nog niet lukt je dan recht hebt op een monteur.

Op het moment dat het abonnement nog niet is ingegaan kan je niet alles hebben geprobeerd en zal er ook nog geen gratis monteur in te plannen zijn. 

Dus je kan zeker kosteloos een monteur krijgen, hiervoor kunt u 27 maart met KPN bellen om dat te regelen.

Pardon?

Ik weet zelf toch wel hoe ernstig mijn reuma/artrose is? Bent u medisch geschoold dat u zegt 'kan je nog niet alles hebben geprobeerd?

Laat ik duidelijk zijn, ik kan niet eens een pen vast houden, dus wat valt er te proberen?

Daarnaast kon ik in het verleden gewoon van te voren een monteur laten inplannen ivm mijn reuma en artrose.

R1CHARD82
Slimmerik
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • January 14, 2026

En anders kan je ook natuurlijk in je buurt of kennissenkring vragen of iemand je erbij kan helpen. 

Nee dat gaat helaas niet

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • January 14, 2026

Maar je kunt wel typen en misschien ook wel een stekker in een stopcontact doen. Anders wacht je tot de dag van aansluiten en bel je dan voor de gratis monteur.  

R1CHARD82
Slimmerik
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • January 14, 2026

Maar je kunt wel typen en misschien ook wel een stekker in een stopcontact doen. Anders wacht je tot de dag van aansluiten en bel je dan voor de gratis monteur.  

Waar slaat dit op joh?

Ik gebruik een text to speech programma, heb je nog meer vooroordelen?

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • January 14, 2026

Nee dat gaat helaas niet

Er zijn dus ook geen sociale media, zoals Facebook-groepen met mensen uit je omgeving die je misschien hierbij kunnen helpen? Hulporganisaties die graag staan te springen voor zulke klusjes. De sociale wereld is misschien groter dan je denkt. Geef het eens een kans..…

Sowieso vind ik het een beetje opmerkelijk dat je een monteur vraagt om het vóór de opleveringsdatum wilt aansluiten. Hoe verwacht je eigenlijk dat die de lijn kan uittesten, als deze nog niet operationeel is?

R1CHARD82
Slimmerik
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • January 14, 2026

Nee dat gaat helaas niet

Er zijn dus ook geen sociale media, zoals Facebook-groepen met mensen uit je omgeving die je misschien hierbij kunnen helpen? De sociale wereld is misschien groter dan je denkt. Geef het eens een kans.....

Nee ik heb helaas geen mensen waar ik het aan kan vragen anders had ik dit wel gedaan.

Niet voor de opleverdatum maar op de oplever datum 🤷

Ik heb nergens gevraagd voor een monteur vóór de opleverdatum, maar om alvast een monteurafspraak in te plannen voor op de opleverdatum 🤷

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • January 14, 2026

Voor een simpele klus moet toch echt wel iemand die vinden zijn denk ik, die hier ergens advies in kunnen geven. Er zijn jouw omgeving vast wel meer mensen met een lichamelijke beperking, en die die door dergelijke vrijwillige organisaties geholpen worden met soort klusjes. 

Bel anders je gemeente eens op, of die je kunt doorverwijzen naar dergelijke organisaties....

R1CHARD82
Slimmerik
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • January 14, 2026

Voor een simpele klus moet toch echt wel iemand die vinden zijn denk ik, die hier ergens advies in kunnen geven. Er zijn jouw omgeving vast wel meer mensen met een lichamelijke beperking, en die die door dergelijke vrijwillige organisaties geholpen worden met soort klusjes. 

Nogmaals, deze mensen zijn er niet, mede door verschillende medische aandoening ben ik erg op mezelf,

Dit neemt niet weg dat in het verleden het gewoon mogelijk was om alvast een afspraak in te plannen voor een monteur voor op de opleverdatum,

Ik denk dat ik maar ga annuleren en ga kijken naar een andere provider waar een installatiemonteur gewoon standaard word aangeboden.

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • January 14, 2026

Ik kan me echt niet in denken dat zulke mensen er niet zijn? Het is maar een idee, dus bel morgen je gemeente gewoon eens op. En vraag er eens naar?

Of je belt gewoon op de dag van de oplevering KPN, met het verzoek om een monteur te laten komen, omdat het niet lukt. 

Persoonlijk vind ik het een beetje overdreven om hier je abonnement voor te cancelen. 🤷‍♂️

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • January 14, 2026

Pardon?

Ik weet zelf toch wel hoe ernstig mijn reuma/artrose is? Bent u medisch geschoold dat u zegt 'kan je nog niet alles hebben geprobeerd?

Laat ik duidelijk zijn, ik kan niet eens een pen vast houden, dus wat valt er te proberen?

Daarnaast kon ik in het verleden gewoon van te voren een monteur laten inplannen ivm mijn reuma en artrose.

Mijn excuses Richard, ik heb me bericht eens nagelezen en daarin komt denk ik niet goed naar voren wat ik bedoel.

Laat ik opnieuw beginnen en melden dat ik geloof dat jij het niet kan aansluiten. Het lijkt me intens lastig om zo beperkt te zijn en mijn bewondering dat u dan met behulp van spraak naar tekst hier komt navragen.

Het probleem wat ik hier duidelijk probeer te maken is dat bij KPN het een en ander is veranderd sinds u de vorige keer internet heeft aangevraagd. Het is namelijk absoluut onmogelijk voor wie dan ook om vooraf een monteur aan te vragen tenzij het systeem van KPN zegt dat het niet zelf aan te sluiten is. Maar daar is bijna nooit sprake van. 

Al stuurt u een foto met het aansluitpunt waar de kabel in is afgeknipt, u weet dan dat u het niet kan, de medewerker van kpn snapt dat u het niet kan, en toch kan je dan voor 27 maart geen kosteloze monteur boeken.

Wel een klein lichtpuntje. Als u gebruik maakt van de overstapservice zullen uw oude diensten blijven werken tot het modem van KPN online komt. Dus u hoeft zich geen zorgen te maken dat u een tijd zonder diensten komt te zitten.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Goedmorgen! Ik kwam dit topic tegen en ik zie dat de emoties wat hoog oplopen. Iedereen probeert elkaar zo goed mogelijk te helpen. Je kunt nooit op een afstand volledig de persoonlijke omstandigheden van iemand inschatten, zeker niet op een tekst gebaseerd medium als de KPN Community. Dat gaat twee kanten op natuurlijk.

Laat iedereen in zijn waarde en laten we vanaf nu de berichten inhoudelijk houden!

@R1CHARD82 een moderator zal in de komende dagen dit topic toegewezen krijgen en verder afhandelen.

R1CHARD82
Slimmerik
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • January 14, 2026

Goedmorgen! Ik kwam dit topic tegen en ik zie dat de emoties wat hoog oplopen. Iedereen probeert elkaar zo goed mogelijk te helpen. Je kunt nooit op een afstand volledig de persoonlijke omstandigheden van iemand inschatten, zeker niet op een tekst gebaseerd medium als de KPN Community. Dat gaat twee kanten op natuurlijk.

Laat iedereen in zijn waarde en laten we vanaf nu de berichten inhoudelijk houden!

@R1CHARD82 een moderator zal in de komende dagen dit topic toegewezen krijgen en verder afhandelen.

Dankjewel.

R1CHARD82
Slimmerik
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • January 14, 2026

Mijn excuses Richard, ik heb me bericht eens nagelezen en daarin komt denk ik niet goed naar voren wat ik bedoel.

Laat ik opnieuw beginnen en melden dat ik geloof dat jij het niet kan aansluiten. Het lijkt me intens lastig om zo beperkt te zijn en mijn bewondering dat u dan met behulp van spraak naar tekst hier komt navragen.

Het probleem wat ik hier duidelijk probeer te maken is dat bij KPN het een en ander is veranderd sinds u de vorige keer internet heeft aangevraagd. Het is namelijk absoluut onmogelijk voor wie dan ook om vooraf een monteur aan te vragen tenzij het systeem van KPN zegt dat het niet zelf aan te sluiten is. Maar daar is bijna nooit sprake van. 

Al stuurt u een foto met het aansluitpunt waar de kabel in is afgeknipt, u weet dan dat u het niet kan, de medewerker van kpn snapt dat u het niet kan, en toch kan je dan voor 27 maart geen kosteloze monteur boeken.

Wel een klein lichtpuntje. Als u gebruik maakt van de overstapservice zullen uw oude diensten blijven werken tot het modem van KPN online komt. Dus u hoeft zich geen zorgen te maken dat u een tijd zonder diensten komt te zitten.

Dan annuleer ik gewoon alles en kies dan een provider waar er tijdens bestellen wel gekozen kan worden voor een gratis installatie monteur 🤷

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • January 14, 2026

Dan annuleer ik gewoon alles en kies dan een provider waar er tijdens bestellen wel gekozen kan worden voor een gratis installatie monteur 🤷

Tja… zonde. En dat terwijl Remco al heeft aangegeven dat er naar gekeken zal worden.

R1CHARD82
Slimmerik
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • January 14, 2026

Tja… zonde. En dat terwijl Remco al heeft aangegeven dat er naar gekeken zal worden.

Ik wacht wel heel even af 😉

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • January 14, 2026

Het wil soms wel eens gebeuren dat er op (of rond?) de aansluitdatum automatisch alsnog een monteur wordt ingeboekt. Maar dit staat dan expliciet vermeld op de bevestigingsbrief van KPN.

In mijn geval toen ik ging verhuizen moest er een monteur aan te pas komen om de koppeling in de centrale te maken, omdat de vorige bewoner nooit DSL had afgenomen. Het kan ook gewoon zijn dat de lijn/vezel al helemaal geschikt moet zijn voor gebruik. Toen bij mijn vader glasvezel werd aangesloten werd bij het inbrengen van de vezel naar de meterkast tegelijkertijd de vezel gecontroleerd door de aanlegpartij. Het installeren van glasvezel kon verder worden gedaan zonder monteur. 

R1CHARD82
Slimmerik
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • January 14, 2026

Waarom wordt mij  topic zomaar gesloten?

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Goedemiddag Iedereen! Ik zag dit topic opeens erg populair werd om niet de goede redenen. Ik had al verzocht om het inhoudelijk te houden en heb nu een aantal berichten verwijderd omdat deze niets toevoegen aan de vraag die Richard stelde. Ik moet ook eerlijk zijn ik wilde met mijn reactie niet de indruk wekken dat er van de standaard procedure van KPN afgeweken kan worden. Nu ik mijn bericht zo teruglees had ik hier duidelijker in moeten zijn. 

Wat Ik_Combineer hier aangeeft klopt inderdaad en dit ook de werkwijze die de klantenservice volgt. Ik heb daar als moderator ook geen alternatief voor. Er zijn dus twee opties: 

• Vooraf met het daarbij behorende tarief
  • Of op de dag van levering zelf in het kader van onze installatiegarantie. 

Mocht je verder nog vragen hebben stel die dan gerust! En nogmaals het dringende verzoek om alleen inhoudelijk te reageren. Soms moet je ook vast kunnen stellen dat je er inhoudelijk ergens van mening over verschilt en het daar bij laten. offtopic berichten zal ik verder verwijderen.