Skip to main content

Hallo,

 

is het zelf installeren vh KPN pakket goed zelf te doen? Dus het installeren vh modem, tv kastjes en etc. Hoor het graag. Alvast bedankt. Mvgr. Michel

Ja. Dat is heel makkelijk. Als u maar een kabel in huis heeft liggen van aansluitpunt waar het modem op aangesloten moet worden naar de tv.


Bedankt voor je bericht, wij hebben nu ziggo. Dus de kabels zijn reeds aanwezig. Ik denk zelf dan kabels uit het modem van ziggo halen en plaatsen in het modem van KPN….?


Bedankt voor je bericht, wij hebben nu ziggo. Dus de kabels zijn reeds aanwezig. Ik denk zelf dan kabels uit het modem van ziggo halen en plaatsen in het modem van KPN….?

 

Als er iets iets niet overeenkomt tussen Ziggo en KPN, zijn het de kabels wel.

Ziggo gebruikt een coaxkabel om het modem van signaal te voorzien. 

KPN (en vrijwel alle andere providers) gebruiken een netwerkkabel.

Tussen modem en tv gebruikt Ziggo ook vaak een coaxkabel, al zijn ze daarmee ook overgeschakeld naar een netwerkkabel met hun nieuwste tv ontvanger net als KPN (en wederom de meeste andere providers)

Dan de hoofdaansluiting. Ziggo heeft zijn eigen coax hoofdaansluiting waar het signaal uitkomt. KPN heeft of een koper, of een Glasvezelaansluiting. Dat is per woning verschillend. Dit maakt het ook per woning verschillend of het makkelijk, of met net iets meer moeite aan te sluiten is. Als je twijfelt kan er natuurlijk altijd een installatiemonteur komen. Die doet dit dagelijks en heeft alle evt benodigde materialen bij zich.


Morgen , 28 mei 2024 kan ik mijn modem en tv boxen gaan installeren van KPN. 
wat is handiger, de handeling te gebruiken/volgen of de instructie video’s? Wat is het meest duidelijk?

Hoor het graag.

 

Groet, Michel

 

Admin: samengevoegd met je bestaande topic hierover


Wat u zelf het makkelijkst vind.

Dit is nu uw 3de topic al over dit onderwerp. Hoeveel komen er nog?

 

Admin: meeverplaatst


Bedankt voor je berichtje. In hoeveel tijd is normaal alles geïnstalleerd? Modem en TV boxen en zenders installeren. Hoor het nog graag a.u.b. Groetjes en bedankt alvast, Michel


Bedankt voor je berichtje. In hoeveel tijd is normaal alles geïnstalleerd? Modem en TV boxen en zenders installeren. Hoor het nog graag a.u.b. Groetjes en bedankt alvast, Michel

Zenders installeren dat hoeft niet het is plug & play, 

Je moet wel je account invullen op het tv boxje ( Abonnement nummer & pincode ) die heb je als het goed is per mail gehad.

Verder is het gewoon kabel’s erin en hop dus ik denk maximaal 5-10 minuten?

 


Bedankt voor je bericht. Op zich zou ik dan alles zelf kunnen installeren . Nogmaals bedankt voor de reacties. Groet, Michel


Bedankt voor je bericht. Op zich zou ik dan alles zelf kunnen installeren . Nogmaals bedankt voor de reacties. Groet, Michel

Dat kunt u ! 💪👍


Reageer