Skip to main content

Goedendag,

 

Ik heb nu Glasvezel via  Solcon.

Is de KPN glasvezel een verbetering daarvan  en dan bedoel ik de apparatuur die we krijgen scherpte v.h. beeld.

En zenderpakketten 

Wil ook een andere tv heb nu een HD ready tv die op is wil de Samsung Neo Qled 4K  om het maximale er uit te halen 

Is KPN beschikbaar via glasvezel op jouw adres?

Ook Solcon levert HD zenders dus daar zal waarschijnlijk niet zoveel verschil in zitten.


Welke apparatuur heb je bij Solcon, er zit iets verschil in wat Solcon levert en wat KPN levert.

Heb je op TV gebied de VIP 5202 dan blijft het hetzelfde, staar je trouwens niet blind op het kopje 4k, daar zijn bij KPN 3 en een halve zender van, die halve is eigenlijk geen full 4k.

De Amino ontvangers hebben over het algemeen een beter TV platform als de oude Lijbrand streams nog gebruikt worden, weet niet of dat ondertussen gewijzigd is.


Is KPN beschikbaar via glasvezel op jouw adres?

Ook Solcon levert HD zenders dus daar zal waarschijnlijk niet zoveel verschil in zitten.

Een paar boerderijen verder heb KPN glasvezel genomen en weg gegaan bij Solcon maar daar heb ik niet zo goed contact mee.

Dus ja KPN glasvezel is bij ons beschikbaar.


Welke apparatuur heb je bij Solcon, er zit iets verschil in wat Solcon levert en wat KPN levert.

Heb je op TV gebied de VIP 5202 dan blijft het hetzelfde, staar je trouwens niet blind op het kopje 4k, daar zijn bij KPN 3 en een halve zender van, die halve is eigenlijk geen full 4k.

De Amino ontvangers hebben over het algemeen een beter TV platform als de oude Lijbrand streams nog gebruikt worden, weet niet of dat ondertussen gewijzigd is.

Ik heb de Amino 610 model  aangesloten op de Huawai router type kan ik niet zien kabels zitten er te strak op 


Is KPN beschikbaar via glasvezel op jouw adres?

Ook Solcon levert HD zenders dus daar zal waarschijnlijk niet zoveel verschil in zitten.

Een paar boerderijen verder heb KPN glasvezel genomen en weg gegaan bij Solcon maar daar heb ik niet zo goed contact mee.

Dus ja KPN glasvezel is bij ons beschikbaar.

Om dat zeker te weten zou je de postcodecheck kunnen doen op de bestelpagina.


Een paar boerderijen verder heb KPN glasvezel genomen en weg gegaan bij Solcon maar daar heb ik niet zo goed contact mee.

Dus ja KPN glasvezel is bij ons beschikbaar.

Dat zou ik niet te hard roepen. Misschien hebben die boerderijen wel een eigen aansluiting aangevraagd en hier een flink bedrag voor betaald.

Als er in een gebied geen glasvezel van KPN ligt en je wil dit heel graag, je hebt er ook flink geld voor over, dan kun je die krijgen. Dan word er speciaal voor jou glasvezel aangelegd. Maar dan krijg de rest van de straat niet…

Mogenlijk is dit ook zakelijk glasvezel. Daar worden geen burgerwoningen op aangesloten. 

Tevens kan het ook zo zijn dat er in een bepaald gebied glasvezel van KPN ligt, maar dat je er net buiten valt. Mogelijk in dezelfde straat, misschien ligt het 500 meter verderop. Dan kun je hoog of laag springen, maar je krijgt het niet.


 

 

Als er in een gebied geen glasvezel van KPN ligt en je wil dit heel graag, je hebt er ook flink geld voor over, dan kun je die krijgen. Dan word er speciaal voor jou glasvezel aangelegd. Maar dan krijg de rest van de straat niet…

 

 

Dit zou ik niet te hard roepen, ken er 1 die de gehele aanleg wilde betalen van A tot Z om het te krijgen, KPN bewoog met geen mogelijkheid mee, het was Nee en het bleef Nee.


@Mars74 om even terug te komen op jouw oorspronkelijke vraag: als ik de diverse fora bekijk zal het qua internet een beetje hetzelfde zijn. Beiden kennen op glasvezel weinig storingen (Solcon is trouwens een KPN-dochter). Er zijn echter wel een paar verschillen. Solcon levert standaard een Fritzbox 7530 mee met de aansluiting. Bij KPN kun je een Fritzbox huren (€7,50 p.m.) maar dan krijg je wel een 7590. Mede daardoor zal KPN wat duurder zijn dan Solcon. Daarnaast zitten er in de tv-dienst wat verschillen. Bij KPN krijg je een VIP5202. Die levert Solcon tegenwoordig (vaak) ook met dien verstande dat die van Solcon geen bluetooth ondersteunt. Daarnaast zijn er wat verschillen in de app en dan met name de app voor een Android TV.  Geen extra zenders zoals ESPN Compleet en Ziggo Sport Totaal in de Android TV app. Daarnaast geen pauzeer- of opnamemogelijkheid voor de genoemde extra zenders. Of dat voor jou van belang is weet ik niet. Voor mij was het een deal-breaker omdat ik op 2 tv's via de app kijk (veranda en slaapkamer).

Het zal vooral een persoonlijke keuze zijn. Als je een mobiel abonnement bij KPN hebt dan kun je bij KPN husselen en krijg je entertainmentkorting (€5) en gratis het Pluspakket. Bij Solcon krijg je eventueel een gratis zender (bijv ESPN). Gewoon even goed vergelijken dus. 

Hier vind je een topic over de ervaringen met Solcon glasvezel. 


Een paar boerderijen verder heb KPN glasvezel genomen en weg gegaan bij Solcon maar daar heb ik niet zo goed contact mee.

Dus ja KPN glasvezel is bij ons beschikbaar.

Dat zou ik niet te hard roepen. Misschien hebben die boerderijen wel een eigen aansluiting aangevraagd en hier een flink bedrag voor betaald.

Als er in een gebied geen glasvezel van KPN ligt en je wil dit heel graag, je hebt er ook flink geld voor over, dan kun je die krijgen. Dan word er speciaal voor jou glasvezel aangelegd. Maar dan krijg de rest van de straat niet…

Mogenlijk is dit ook zakelijk glasvezel. Daar worden geen burgerwoningen op aangesloten. 

Tevens kan het ook zo zijn dat er in een bepaald gebied glasvezel van KPN ligt, maar dat je er net buiten valt. Mogelijk in dezelfde straat, misschien ligt het 500 meter verderop. Dan kun je hoog of laag springen, maar je krijgt het niet.

Ik woon ook in een boerderij wij hebben een glasvezel met de hele straat laten aanleggen via Fiber NH in contract met Solcon.

KPN heeft ook een deal gesloten met Fiber NH voor deze aanleg.

En ja op de site van KPN postcode check geeft ie aan dat ik KPN glasvezel kan krijgen.


@Mars74 om even terug te komen op jouw oorspronkelijke vraag: als ik de diverse fora bekijk zal het qua internet een beetje hetzelfde zijn. Beiden kennen op glasvezel weinig storingen (Solcon is trouwens een KPN-dochter). Er zijn echter wel een paar verschillen. Solcon levert standaard een Fritzbox 7530 mee met de aansluiting. Bij KPN kun je een Fritzbox huren (€7,50 p.m.) maar dan krijg je wel een 7590. Mede daardoor zal KPN wat duurder zijn dan Solcon. Daarnaast zit er in de tv-dienst. Bij KPN krijg je een VIP5202. Die levert Solcon tegenwoordig (vaak) ook met dien verstande dat die van Solcon geen bluetooth ondersteunt. Daarnaast zijn er wat verschillen in de app en dan met name de app voor een Android TV.  Geen extra zenders zoals ESPN Compleet en Ziggo Sport Totaal in de Android TV app. Daarnaast geen pauzeer- of opnamemogelijkheid voor de genoemde extra zenders. Of dat voor jou van belang is weet ik niet. Voor mij was het een deal-breaker omdat ik op 2 tv's via de app kijk (veranda en slaapkamer).

Het zal vooral een persoonlijke keuze zijn. Als je een mobiel abonnement bij KPN hebt dan kun je bij husselen en krijg je entertainmentkorting (€5) en gratis het Pluspakket. Bij Solcon krijg je eventueel een gratis zender (bijv ESPN). Gewoon even goed vergelijken dus. 

Hier vind je een topic over de ervaringen met Solcon glasvezel. 

Dankje wel voor het antwoord hier heb ik wat aan.

Ik kijk trouwens niet via de app waar jij het over heb maar via het digitale kastje boven en beneden bedraad 

opnemen en pauzeren en terugkijken zit er gratis bij als je een 2e kastje nam

Als je een mobiel abonnement bij KPN hebt dit heb ik niet zit bij Vodafone.

Maar ik wil ESPN totaal er bij gaan nemen.

En las en zag op tv dat KPN Glasvezel als best getest was en betere apparatuur zou hebben aansluit kastjes en dergelijke om de switch te maken maar KPN is wel duurder inderdaad en gaat weer met de prijs omhoog.

ik heb nog een jaar contract op mijn mobiel en ga dan over op KPN prijsverhoudingen schelen niet ver naast elkaar en krijg dan of bij Solcon of KPN ESPN totaal gratis als extra pakket

 


@Mars74 om even terug te komen op jouw oorspronkelijke vraag: als ik de diverse fora bekijk zal het qua internet een beetje hetzelfde zijn. Beiden kennen op glasvezel weinig storingen (Solcon is trouwens een KPN-dochter). Er zijn echter wel een paar verschillen. Solcon levert standaard een Fritzbox 7530 mee met de aansluiting. Bij KPN kun je een Fritzbox huren (€7,50 p.m.) maar dan krijg je wel een 7590. Mede daardoor zal KPN wat duurder zijn dan Solcon. Daarnaast zit er in de tv-dienst. Bij KPN krijg je een VIP5202. Die levert Solcon tegenwoordig (vaak) ook met dien verstande dat die van Solcon geen bluetooth ondersteunt. Daarnaast zijn er wat verschillen in de app en dan met name de app voor een Android TV.  Geen extra zenders zoals ESPN Compleet en Ziggo Sport Totaal in de Android TV app. Daarnaast geen pauzeer- of opnamemogelijkheid voor de genoemde extra zenders. Of dat voor jou van belang is weet ik niet. Voor mij was het een deal-breaker omdat ik op 2 tv's via de app kijk (veranda en slaapkamer).

Het zal vooral een persoonlijke keuze zijn. Als je een mobiel abonnement bij KPN hebt dan kun je bij husselen en krijg je entertainmentkorting (€5) en gratis het Pluspakket. Bij Solcon krijg je eventueel een gratis zender (bijv ESPN). Gewoon even goed vergelijken dus. 

Hier vind je een topic over de ervaringen met Solcon glasvezel. 

Dankje wel voor het antwoord hier heb ik wat aan.

Ik kijk trouwens niet via de app waar jij het over heb maar via het digitale kastje boven en beneden bedraad 

Dit heb ik wel trouwens (Daarnaast geen pauzeer- of opnamemogelijkheid voor de genoemde extra zenders.)

Als je een mobiel abonnement bij KPN hebt dit heb ik niet zit bij Vodafone.

Maar ik wil ESPN totaal er bij gaan nemen.

En las en zag op tv dat KPN Glasvezel als best getest was en betere apparatuur zou hebben aansluit kastjes en dergelijke om de switch te maken maar KPN is wel duurder inderdaad en gaat weer met de prijs omhoog.

ik heb nog een jaar contract op mijn mobiel en ga dan over op KPN prijsverhoudingen schelen niet ver naast elkaar en krijg dan of bij Solcon of KPN ESPN totaal gratis als extra pakket

 

Overigens kun je bij KPN ook gebruik maken van de standaard meegeleverde Box12. De gebruikerservaringen zijn zeer wisselend (zie dit forum). Ik zweer bij een FritzBox. Superstabiel en geen enkel connectieprobleem. Je kunt natuurlijk ook zelf een FritzBox aanschaffen (of een andere router). Een 7530 vind je op Martplaats voor < €100 (nieuw) en een 7590 ergens tussen de €100-150. Zelf ben ik per 6 april j.l. overgestapt van XS4ALL naar KPN en ik had daar ook een 7590. Nu heb ik er eentje gehuurd via KPN. Zeker in het begin vind ik dat wel handig omdat je naast de FritzBox ook de Plus service krijgt. Dat is een dienst die verder gaat dan alleen ‘tot de drempel’ en je betaalt geen voorrijkosten voor een monteur (mocht dat aan de orde zijn). De minimale huurperiode is 6 maanden. Dan weet je echt wel of het allemaal goed werkt. Wellicht zeg ik dan de huur op en schaf ik zelf een FritzBox aan. 


Ik vind het wel vreemd en zeer achterhaald dat Solcon geen Bluetooth afstandsbediening levert.

Infrarood is toch niet meer van deze tijd?

Je zal je televisieontvanger maar in een gesloten kastje hebben staan. Dan ben je toch mooi in de aap gelogeerd.