Skip to main content
Antwoord

Is mijn glasvezel abonnement al actief? Er brandt een rood alarm lampje

• June 3, 2025
  • 6 reacties
  • 115 keer bekeken

Ik heb de verschillende apparaten (glasvezeladapter, router...) geïnstalleerd, maar de glasvezeladapter geeft een rood "Alarm"-lampje weer wanneer ik hem aanzet.

Mijn dienst zou op 26 mei zijn ingegaan, maar ik heb geen sms ontvangen ter bevestiging dat deze actief is.

Hoe kan ik controleren of mijn dienst actief is?

Hoe kan ik contact opnemen met de klantenservice? Ik heb alleen dit "soort forums" gevonden, maar geen directe manier om contact op te nemen met de klantenservice.

Ik denk er serieus over om mijn abonnement bij KPN te behouden vanwege het gebrek aan ondersteuning.

Gelukkig blijft Ziggo service bieden, anders krijg ik problemen.

Beste antwoord door Jeroen van KPN

Hallo ​@Arkady, als het lampje nog altijd rood brandt, dan gaat er toch iets niet goed met de activatie van het abonnement. De collega's van de klantenservice kunnen direct in het systeem zien wat er mis gaat en dan ook direct de juiste stappen zetten om jouw abonnement up and running te krijgen. 

Alle manieren om in contact te komen met de klantenservice zijn al in een post genoemd zie ik. 

6 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • June 3, 2025

Beste ​@Arkady zo te lezen heb je van de overstapservice gebruik gemaakt en daarom heb je nog diensten van Ziggo en nog niet van KPN.

Dat je nog geen SMS hebt gehad betekent dat KPN e.e.a. nog niet werkend heeft kunnen opleveren.

Zie ook onderstaande link voor aanvullende info:

https://www.kpn.com/service/ugs/bestelling-status

Op het moment dat KPN jouw diensten geactiveerd heeft, geven ze dat aan Ziggo door en die stopt dan de dienstverlening, behalve basis tv kijken zonder decoder, dat kun je nog jaren blijven doen zonder  kosten.

KPN kun je bereiken via 0800 0402, Facebook of X.

Ik denk er serieus over om mijn abonnement bij KPN te behouden vanwege het gebrek aan ondersteuning.

Ik vind bovenstaande zin wel leuk.😎

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 3, 2025

Hartelijk dank voor het snelle antwoord.

Maar wat staat er nog te wachten om geleverd te worden? Theoretisch gezien heb ik alles en volgens de link die je hebt gegeven is de status:

• Je pakket is bezorgd -> OK
  • Jouw aansluitdatum -> OK (maandag 26 mei)
  • Apparatuur aansluiten -> PENDING (Aan te sluiten vanaf maandag 26 mei)
    Daar heb ik de optie "Start met aansluiten" maar deze is gedeactiveerd.

Wanneer krijg ik de service? Ik zie geen andere datum dan 26 mei.

Met vriendelijke groeten

JanD
Superuser
  • Superuser
  • June 3, 2025

Beste ​@Arkady dan is er technisch misschien iets nog niet klaar.

Voor duidelijkheid kun je dus eventueel contact opnemen met KPN.

Succes.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hallo ​@Arkady, als het lampje nog altijd rood brandt, dan gaat er toch iets niet goed met de activatie van het abonnement. De collega's van de klantenservice kunnen direct in het systeem zien wat er mis gaat en dan ook direct de juiste stappen zetten om jouw abonnement up and running te krijgen. 

Alle manieren om in contact te komen met de klantenservice zijn al in een post genoemd zie ik. 

• June 14, 2025

Beste ​@Arkady, ook hier geldt wellicht weer dat KPN je pas volledig aansluit wanneer het hen uitkomt en niet op basis van wat er is afgesproken of is overeengekomen. Ik zie ondertussen een patroon ontstaan waar KPN gebruik van maakt. Nl. het naar de mond praten van cliënten om ze zoet te houden en ondertussen hun eigen plan volgen. Cashen en met loze beloftes klanten vast blijven houden in hun web van misleiding.

Omdat mijn eerdere reacties op een soortgelijk onderwerp hier ook goed past, plak ik ook dit 1:1 als reactie bij dit onderwerp. Hoop dat dit lukt want KPN heeft dit liever niet.

Maar dit is wat ik eerder als reactie heb gepost: “Reageren en contact opnemen met kpn provider, kpn netwerk, Volker Wessel en/of onderaannemer heeft totaal geen zin. Zit zelf ook in zo’n vergelijkbare situatie. Ze praten je allemaal naar de mond, lossen niets en blijven constant naar elkaar verwijzen. De oplossing komt pas wanneer zij hiervoor klaar zijn. Als klant ben je voor KPN niets anders dan een vast inkomen.” Misschien werkt dit zo wel.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 15, 2025

Beste ​@Arkady, ook hier geldt wellicht weer dat KPN je pas volledig aansluit wanneer het hen uitkomt en niet op basis van wat er is afgesproken of is overeengekomen. Ik zie ondertussen een patroon ontstaan waar KPN gebruik van maakt. Nl. het naar de mond praten van cliënten om ze zoet te houden en ondertussen hun eigen plan volgen. Cashen en met loze beloftes klanten vast blijven houden in hun web van misleiding.

Omdat mijn eerdere reacties op een soortgelijk onderwerp hier ook goed past, plak ik ook dit 1:1 als reactie bij dit onderwerp. Hoop dat dit lukt want KPN heeft dit liever niet.

Maar dit is wat ik eerder als reactie heb gepost: “Reageren en contact opnemen met kpn provider, kpn netwerk, Volker Wessel en/of onderaannemer heeft totaal geen zin. Zit zelf ook in zo’n vergelijkbare situatie. Ze praten je allemaal naar de mond, lossen niets en blijven constant naar elkaar verwijzen. De oplossing komt pas wanneer zij hiervoor klaar zijn. Als klant ben je voor KPN niets anders dan een vast inkomen.” Misschien werkt dit zo wel.

In mijn geval lijkt het een technisch probleem te zijn: de glasvezelkabel is recent aangelegd en er lijkt nog geen verbinding met de centrale.

Maar jouw geval klinkt nogal teleurstellend.

Met vriendelijke groet.