Skip to main content

In ons huis zit een uit 2016 daterende glasvezelaansluiting, die op dit moment niet gebruikt wordt, omdat ik jaren geleden overgestapt ben naar Ziggo. Dat verandert als in januari  terug ga naar KPN en mijn KPN abonnement actief wordt. Ik denk te begrijpen dat dan de bestaande FTU niet vervangen hoeft te worden, maar de MC/NTU (een ZXHN F3100, art. 847394) wel.  En bij de bevestiging van de bestelling staat inderdaad dat er een MC geleverd wordt, so far so good.

Maar, ik zou nu graag weten welke MC er geleverd gaat worden om zelf te kunnen controleren dat die MC gaat passen op de bestaande grondplaat. Dat om straks geen tijd te verliezen als een verkeerd model geleverd zou worden - dat laatste schijnt voor te komen.

Via KPN chat en service telefoon is het mij niet gelukt om het type te weten te komen. Is er iemand op dit forum die weet wat er als vervanging voor de F 3100 geleverd wordt - of iemand die weet hoe ik dat te weten kan komen?

Kun je eens een foto plaatsen van de bestaande glasvezelaansluiting @FransV 


 


Dat is gewoon een geldige glasvezelaansluiting, zit de netvoeding er ook wel bij? @FransV 


Ja, de netvoeding is  geen enkel probleem - nu niet aangesloten omdat deze glasvezelaansluiting op dit moment niet gebruikt wordt (nog gebruik ik Ziggo kabel...).
Ja, het is wel een geldige aansluiting, maar ik vermoed dat deze (oude) NTU maximaal 500 Mbit/s aan kan en dat terwijl mijn nieuwe aansluiting 1Gbit/s wordt….. Maar of die zorg terecht is? Ik heb heel weinig informatie kunnen vinden over de snelheid van NTU's.

Maar dank voor je reactie!


Er zijn bij KPN 100Mbit/s NTU's en 1Gbit/s NTU's, welke dit is weet ik niet zo, maar bij een 100Mbit/s-unit kan een installatiemonteur dat eenvoudig aanpassen naar een Gigabit-versie @FransV 


Hier de reden dat ik enige zorg heb: ZTE ZXHN F3100 (NTU) Glasvezelmodem – MKH-Electronics by Marc Panjer . Hierin wordt  500/500 up/down genoemd…..

Ik laat het hier maar bij.

Overigens niet heel sterk van KPN dat zo'n - in mijn ogen eenvoudige - vraag niet beantwoord wordt…..


Dit forum is geen realtime chatdienst @FransV , moderatoren reageren in de regel binnen enkele dagen, afhankelijk van de drukke 


Je hebt gelijk, dank je. Maar mijn opmerking sloeg ook op het feit dat deze vraag via KPN chat- en telefoonservice niet beantwoord kon worden.


Hey @FransV dit ziet er gewoon goed uit. Indien je een 1GB abonnement aanvraagt en je hebt een andere (O)NT nodig dan zal KPN deze tegenwoordig in het installatiepakket meesturen. Zorgen zijn dus zeker niet nodig. Indien het toch niet goed loopt is het altijd mogelijk om kosteloos een monteur te bestellen om de (O)NT om te wisselen en te testen.


Dank voor de geruststelling! Ik zal in de tweede week van januari laten weten of het inderdaad goed gegaan is - tenzij dit topic dan al gesloten is.


Inmiddels is een paar dagen geleden het installatiepakket aangekomen, inclusief een inderdaad passende (O)NT…. Installatie verliep probleemloos.

De op dit forum genoemde problemen met de TV+ box herken ik (nog?) niet, alles functioneert prima. Het enige, maar niet onverwachte, min puntje is dat mijn - volgens de TV+ box - excellente wifi verbinding toch nog wel enige beeld"stottering” gaf. Aan de kabel treedt dat uiteraard niet op. Tevreden klant dus! Case closed.