Skip to main content
Beantwoord

Is mijn verhuizing te vroeg uitgevoerd? Geen glasvezelsignaal meer op het huidige adres

• December 14, 2025
  • 38 reacties
  • 455 keer bekeken

Toon eerste bericht

38 reacties

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Je bent waarschijnlijk wel genoeg bezig met voorbereidingen in het nieuwe huis en misschien al spullen overbrengen, dat je even 3 dagen kan overbruggen. Ik snap dat je er dan voor kiest om de monteur te annuleren. Maar dan ben ik wel benieuwd of je nu een werkende verbinding hebt in je nieuwe huis. Heb je de SMS/e-mail al ontvangen dat je kunt aansluiten? 

• Auteur
  • Topper
  • December 19, 2025

Je bent waarschijnlijk wel genoeg bezig met voorbereidingen in het nieuwe huis en misschien al spullen overbrengen, dat je even 3 dagen kan overbruggen. Ik snap dat je er dan voor kiest om de monteur te annuleren. Maar dan ben ik wel benieuwd of je nu een werkende verbinding hebt in je nieuwe huis. Heb je de SMS/e-mail al ontvangen dat je kunt aansluiten? 

Ik heb de sms gekregen maar de verbinding werk nog niet.

Terwijl er wel werd gezegd dat het in mijn nieuwe woning zou werken.

Forum|alt.badge.img+8
  • KPN Monteur
  • December 19, 2025

Ik heb de sms gekregen maar de verbinding werk nog niet.

Terwijl er wel werd gezegd dat het in mijn nieuwe woning zou werken.

soms helpt het om de ONT even van de stroom af te halen voor 2 min. daarna kun je hem weer aanzetten. 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Ik zie dat je je gegevens ingevuld hebt staan en ik heb gelijk even gekeken of alles nu werkt. Dan zie ik dat er nu een monteur staat ingepland voor de 30e om je aan te sluiten op glasvezel. Echter zou al wel de DSL-verbinding moeten werken, want daar is de verhuizing eerst op uitgevoerd op je nieuwe adres. Dat komt vast omdat toen je de verhuizing aanvroeg, glasvezel nog niet gereed was gemeld voor je nieuwe adres. Het zat nog in de aansluitfase en lag nog bij KPN Netwerk. Dat heeft elkaar een beetje gekruist. 

Werkt het nu wel voor jou op de DSL-kabel ​@LVer3195? Dat zou wel zo fijn zijn zo vlak voor de kerstdagen. Anders kan de installatiehulp je goed helpen bij het correct aansluiten van alle kabels. 

• Auteur
  • Topper
  • December 23, 2025

Ik zie dat je je gegevens ingevuld hebt staan en ik heb gelijk even gekeken of alles nu werkt. Dan zie ik dat er nu een monteur staat ingepland voor de 30e om je aan te sluiten op glasvezel. Echter zou al wel de DSL-verbinding moeten werken, want daar is de verhuizing eerst op uitgevoerd op je nieuwe adres. Dat komt vast omdat toen je de verhuizing aanvroeg, glasvezel nog niet gereed was gemeld voor je nieuwe adres. Het zat nog in de aansluitfase en lag nog bij KPN Netwerk. Dat heeft elkaar een beetje gekruist. 

Werkt het nu wel voor jou op de DSL-kabel ​@LVer3195? Dat zou wel zo fijn zijn zo vlak voor de kerstdagen. Anders kan de installatiehulp je goed helpen bij het correct aansluiten van alle kabels. 

Bedankt voor je reactie 

DSL werkt inmiddels.

Dus ik heb internet, dat is inderdaad wel fijn zo voor de kerstdagen.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • December 23, 2025

En misschien kom ik het wel installeren de 30e 😉 Aan je gebruikersnaam te zien kom je uit Pernis. En daar kom ik erg vaak voor installaties op ons nieuwe glasvezelnetwerk.

• Auteur
  • Topper
  • December 28, 2025

O dat zou toevallig zijn. 

Je weet dan in ieder geval de voorgeschiedenis.

Ik hoop dat ik het nieuwe jaar in kan gaan met een snelle glasvezelverbinding.

Hoewel DSL tot nu toe ook niet echt tegenvalt.

• Auteur
  • Topper
  • December 30, 2025

En misschien kom ik het wel installeren de 30e 😉 Aan je gebruikersnaam te zien kom je uit Pernis. En daar kom ik erg vaak voor installaties op ons nieuwe glasvezelnetwerk.

Er is vandaag een monteur geweest. 

3 minuten werk. Een medewerker had het ook op afstand kunnen aanzetten zei hij (mbv barcode op glasvezelkastje doorgeven).

Hij dacht dat hij een complete installatie uit moest voeren inclusief het naar binnen brengen van de kabel.

Raar verhaal dat iedereen bij KPN andere informatie heeft en dat men bij de helpdesk niet doorvraagt wat de situatie is ipv meteen een monteur sturen.

Maar ik ben blij dat het werkt.

Bedankt ​@Ik_Combineer en anderen voor jullie hulp en fijne jaarwisseling.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • December 30, 2025

Ik wou net appen, ik zit heel de dag in Vlaardingen dus kom niet langs. Maar was wel erg benieuwd hoe het was gegaan. Fijn dat het is opgelost!

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Zeker fijn dat het nu werkt! Eindelijk op glasvezel 😀

Het is helaas zo dat wij op de helpdesk niet kunnen zien wat er aan de hand is als de activatie niet is gelukt. Dan kan het zijn dat een patch omgezet moet worden of dat enkel de NT geactiveerd hoeft te worden, maar dat is iets wat de monteur moet constateren en dit kunnen we zelf niet. Volgens onze werkprocessen zijn de juiste procedures gevolgd :) 

In ieder geval veel plezier met je nieuwe glasvezelverbinding en een fijne jaarwisseling gewenst! 

• Auteur
  • Topper
  • December 30, 2025

Zeker fijn dat het nu werkt! Eindelijk op glasvezel 😀

Het is helaas zo dat wij op de helpdesk niet kunnen zien wat er aan de hand is als de activatie niet is gelukt. Dan kan het zijn dat een patch omgezet moet worden of dat enkel de NT geactiveerd hoeft te worden, maar dat is iets wat de monteur moet constateren en dit kunnen we zelf niet. Volgens onze werkprocessen zijn de juiste procedures gevolgd :) 

In ieder geval veel plezier met je nieuwe glasvezelverbinding en een fijne jaarwisseling gewenst! 

Dankjewel. Ik vind het zonde van de tijd en geld maar het is allemaal niet zo eenvoudig als men denkt 

Bedankt voor je support en fijne jaarwisseling.

Nog 1 klein vraagje. Mijn nieuwe woning heeft 3 verdiepingen met betonnen tussenvloeren.

Ik meet beneden 880 Mbps en boven op de 1e verdieping 200 Mbps.

Er staat 1 wifi versterker op de 1e verdieping.

Heb ik er meer nodig?

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • December 30, 2025

Het beste is de tweede versterker bekabeld aansluiten als dit lukt, dan zou je er nog 1 op de 3e verdieping kunnen plaatsen. Als dit niet mogelijk is, dan is een extra punt zinloos.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 5, 2026

Het klopt waarschijnlijk wel wat ​@bnh hierboven aangeeft. Op die manier kun je nog een acceptabele snelheid halen op de bovenste verdieping. Wat je ook kunt proberen is de Wifi versterkers in het trapgat zetten. Dan zou het wellicht ook nog zin hebben om één extra erbij te nemen.

Je kunt altijd eerst eentje erbij huren en dan testen wat de resultaten zijn. Dan kun je later nog besluiten om er één extra te kopen.Â