Skip to main content

Ik ben net overgestapt van XS4ALL/KPN naar Freedom na jarenlang tevergeefs wachten op een mogelijke fiberaansluiting. Mijn verbinding is VDSL2 35b G.Vector . Na de overstap had ik geen internet meer. Mogelijk dat ik op het reserve paar was aangesloten. Een KPN monteur was langs geweest en vroeg of ik pairbonding had. Dat was niet het geval maar is volgens hem wel mogelijk omdat ik 2 aderparen binnen krijg. Vraag is of pairbonding inderdaad mogelijk is op mijn adres, of standaard alle 2 de paren zijn ingelast, en of dit naar de particulier heden nog steeds geleverd wordt gezien de vele tegenstrijdige berichten op het forum die zeggen dat het alleen nog voor zakelijke klanten geld. Wat zijn de abonnement kosten, internet only, voor pairbonding en is het voor mij aantrekkelijk om de overstap terug te maken naar KPN

@CUL8R Als je op de site van kpn net doet alsof je een bestelling doet dan zie je welke snelheid er haalbaar is op jouw adres. Dat is ook het maximale. Daar is dus eventuele pairbonding al in meegenomen. 


Voor pair bonding zijn geen extra kosten, ik heb ook pair bonding om daarmee 100 Mbit te kunnen krijgen. Ik betaal gewoon de prijs van 100 Mbit, volgens de site van KPN zou ik 200 Mbit kunnen krijgen, daar betaal ik dan meer voor.

Ik weet wel van een kennis hier in dezelfde woonplaats is verhuisd, op het nieuwe adres was de DSL-snelheid voor hem te laag, hogere snelheid was niet mogelijk, pair bonding was bij hen niet mogelijk. Dat was in september/oktober 2023.

Vervolgens is hij overgestapt naar KPN die wel de pair bonding heeft gerealiseerd en dus ook een hogere snelheid.

 

 


KPN is de enige provider (samen met KPN Zakelijk) welke pairbonding levert wanneer dit beschikbaar is en relevant. Zoals eerder gemeld is de snelheid op onze website leidend en wanneer pairbonding nodig is voor de gekozen snelheid wordt dit geleverd.


KPN is de enige provider (samen met KPN Zakelijk) welke pairbonding levert wanneer dit beschikbaar is en relevant. Zoals eerder gemeld is de snelheid op onze website leidend en wanneer pairbonding nodig is voor de gekozen snelheid wordt dit geleverd.

Helaas is het bij KPN 'verplicht’ om pairbonding te nemen als dat beschikbaar is, ook wanneer de klant dat eigenlijk niet wil. Een oude tante van mij (97 jaar) wilde op mijn aanraden overstappen naar KPN, maar omdat ze twee lijnen heeft moest ze ook pairbonding nemen, aldus KPN. Het was niet mogelijk om het internetsignaal op een enkele lijn te nemen, ondanks dat ze maar een lage internetsnelheid nodig had (alleen voor een speciale ontvanger om via internet naar kerk-tv te kunnen kijken en voor vaste telefonie; tv kijkt ze via Ziggo). Door de stugge opstelling van KPN is ze nu toch maar naar een andere provider overgestapt.

Piet.


KPN is de enige provider (samen met KPN Zakelijk) welke pairbonding levert wanneer dit beschikbaar is en relevant. Zoals eerder gemeld is de snelheid op onze website leidend en wanneer pairbonding nodig is voor de gekozen snelheid wordt dit geleverd.

Helaas is het bij KPN 'verplicht’ om pairbonding te nemen als dat beschikbaar is, ook wanneer de klant dat eigenlijk niet wil. Een oude tante van mij (97 jaar) wilde op mijn aanraden overstappen naar KPN, maar omdat ze twee lijnen heeft moest ze ook pairbonding nemen, aldus KPN. Het was niet mogelijk om het internetsignaal op een enkele lijn te nemen, ondanks dat ze maar een lage internetsnelheid nodig had (alleen voor een speciale ontvanger om via internet naar kerk-tv te kunnen kijken en voor vaste telefonie; tv kijkt ze via Ziggo). Door de stugge opstelling van KPN is ze nu toch maar naar een andere provider overgestapt.

Piet.

niks mis met pairbonding

en ziggo is voor internet idd goedkoper met laagste pakket dan kpn over , xDSL


KPN is de enige provider (samen met KPN Zakelijk) welke pairbonding levert wanneer dit beschikbaar is en relevant. Zoals eerder gemeld is de snelheid op onze website leidend en wanneer pairbonding nodig is voor de gekozen snelheid wordt dit geleverd.

Helaas is het bij KPN 'verplicht’ om pairbonding te nemen als dat beschikbaar is, ook wanneer de klant dat eigenlijk niet wil. Een oude tante van mij (97 jaar) wilde op mijn aanraden overstappen naar KPN, maar omdat ze twee lijnen heeft moest ze ook pairbonding nemen, aldus KPN. Het was niet mogelijk om het internetsignaal op een enkele lijn te nemen, ondanks dat ze maar een lage internetsnelheid nodig had (alleen voor een speciale ontvanger om via internet naar kerk-tv te kunnen kijken en voor vaste telefonie; tv kijkt ze via Ziggo). Door de stugge opstelling van KPN is ze nu toch maar naar een andere provider overgestapt.

Piet.

Als er tegen de installatiemonteur wordt gezegd dat je vdsl wilt in plaats van bvvdsl dan kan hij of zij je gewoon op 1 lijntje aansluiten en krijg je de helft van de snelheid. 


KPN is de enige provider (samen met KPN Zakelijk) welke pairbonding levert wanneer dit beschikbaar is en relevant. Zoals eerder gemeld is de snelheid op onze website leidend en wanneer pairbonding nodig is voor de gekozen snelheid wordt dit geleverd.

Ik haal momenteel bij Freedom 200Mbit/s over 1 paar en dat is onbegrenst want Freedom begrenst niet. Als ik zou overstappen naar KPN en een 200Mbit/s abonnement neem met pairbonding, krijg ik dan ook onbegrenst 400Mbit/s


Pairbonding is niet mogelijk als je met Vplus 200mb haalt. Dus ook bij KPN krijg je dan gewoon een enkel lijntje. In theorie is het mogelijk alleen 400mb over dsl is niet iets wat KPN aan biedt. Zelfde dat 10gb met xgspon mogelijk is alleen KPN dit niet aan biedt.


Kan iemand toch even kijken of het op mijn adres wel mogelijk is om pairbonding te doen, want ik zou toch wel graag de dubbele snelheid willen.

Ik heb een stap 58 aansluiting en de zwarte draad is in gebruik. Maar de witte is de 2e lijn. Kan deze niet worden aangezet? Het lijkt mij van wel.

Dat zou mij een enorme winst opleveren van 70 naar 140 mb.

ik weet er moet een monteur komen.

 

 

 


@Mr. TM  Als je op de site van kpn net doet alsof je een bestelling doet dan zie je welke snelheid er haalbaar is op jouw adres. Dat is ook het maximale. Daar is dus eventuele pairbonding al in meegenomen. 


Ja dat heb ik gedaan. Dan wordt het niet aangeboden. Maar is het niet mogelijk dat in de centrale even dat andere ader paar wordt vastgezet? Want bij mij in de straat heeft nog maar 1 paar buren kpn. Dan moet er toch ruimte over zijn om dat ader paar vast te zetten. Ik snap dat dit extra werk is. Maar ik ben al meer dan 25 jaar klant. Daar willen ze vast een uitzondering voor maken😂


Helaas gaat dat niet gebeuren.  Het is niet alleen de capaciteit maar ook de staat van het tweede aderpaar wat mee telt. 


Maar die kan de monteur toch even doormeten. En wanneer het zwarte paar het perfect doet. Kan het witte paar misschien ook perfect zijn. Het is alleen dat ik graag wat meer snelheid zou willen.
 

Maar ik begrijp uw argumenten.


We leveren geen pairbonding op stap58. Dit kan niet omdat er maar 1 voeding van de centrale naar de stap58 kast loopt. Anders zou je tot wel 6 aders kunnen gebruiken 😅


We leveren geen pairbonding op stap58. Dit kan niet omdat er maar 1 voeding van de centrale naar de stap58 kast loopt. Anders zou je tot wel 6 aders kunnen gebruiken 

Bedankt voor dit antwoord. Dan begrijp ik het helemaal 👍