Skip to main content

Goedenavond, ik ben pas geleden mijn nieuwe woning betrokken. Hier wil ik gebruik gaan maken van DSL internet. Ik kon nergens dit aansluitpunt vinden, totdat ik een muurplaatje wegtrok. Hier vond ik de situatie aan zoals in de foto. Moet ik simpelweg de rode en blauwe draad aansluiten op het kastje, of heb ik alsnog de verkeerde aansluiting te pakken? Tevens zijn het twee blauwe en twee rode. 

Hallo @RuudSmit17 , ik zou bij installatie gebruik maken van de gratis monteur.

 


Goedenavond, dat zou ik natuurlijk graag willen, echter heb ik geen abonnement bij KPN maar maak ik gebruik van het KPN netwerk bij Youfone. En zij geven aan dat je hiervoor bij aansluiting.nl moet zijn en dat de kosten voor het in orde maken van dit punt zo'n 600 euro gaat kosten. Dus vroeg mij of ik hier wellicht zelf nog iets mee kan. 


Goedenavond, dat zou ik natuurlijk graag willen, echter heb ik geen abonnement bij KPN maar maak ik gebruik van het KPN netwerk bij Youfone. En zij geven aan dat je hiervoor bij aansluiting.nl moet zijn en dat de kosten voor het in orde maken van dit punt zo'n 600 euro gaat kosten. Dus vroeg mij of ik hier wellicht zelf nog iets mee kan. 

Dat heeft die Youfone klantenservice medewerker al vast erg fout. Als jij er niet uitkomt dienen zij als Wholesale afnemer een monteur bij KPN aan te vragen. Dat hoeft niet gratis te zijn voor de klant maar 600 euro is totale onzin.

 

Aanvragen via mijnaansluiting.nl is bedoeld voor verplaatsen, slopen of aanbrengen nieuwe aansluiting (nieuwbouwwoning).

 

On-topic: heb je in een kruipruimte ook geen blauwe kabel kunnen vinden die ergens eindigt? Jouw foto lijkt op het oog meer een wandcontactdoos. Dat kan wel werken maar als er ergens een echt ISRA punt zit geniet dat de voorkeur. Als je deze wandcontactdoos toch wil proberen wordt het een kwestie van combinaties van blauw en rood proberen tot het werkt.


Oké alvast heel erg bedankt voor je antwoord. Woon in een appartement, had dat er even niet bijgezet inderdaad, en kan in de meterkast ook geen aansluiting vinden. Dus ik denk dat ik het hiermee moet doen. Ik heb overigens de originele ptt aansluiting gevonden (de muuraansluiting van de telefoonstekker) , dan zou ik de telefoonstekker van de XperiaBox kunnen gebruiken. Echter weet ik niet exact welk kleur draad waar moet, kan hier op internet ook niet echt een sluitend antwoord vinden. 


Hallo @RuudSmit17 , blauw en rood zijn de standaard aansluitdraden op A en B van het aansluitpunt.

 


Goedenavond, heb alle rood en blauwe combinaties geprobeerd, maar de XperiaBox blijft op oranje staan. Is hier dan helemaal niks meer aan te doen behalve een monteur bellen? 


Zou het kunnen dat een andere combinatie kleuren is gebruik? Ik weet dat ze bij mij een ander draadje enkele jaren geleden hebben gebruikt bij een onstabiele verbinding

 


Wat je daar hebt is een z.g.n. STAP58 aansluiting. Je moet de zwarte met de daarom gedraaide transparante draad hebben. Als dat niet werkt de witte draad met de bijbehorende transparante. Als dat niet werk een monteur

de overige draden werden vroeger gebruikt voor draad omroep maar nu nergens meer voor


Wat je daar hebt is een z.g.n. STAP58 aansluiting. Je moet de zwarte met de daarom gedraaide transparante draad hebben. Als dat niet werkt de witte draad met de bijbehorende transparante. Als dat niet werk een monteur

de overige draden werden vroeger gebruikt voor draad omroep maar nu nergens meer voor

Ik heb de eerste optie geprobeerd en dit lukte direct, ontzettend veel bedankt! Ook de rest allemaal bedankt voor het meedenken, scheelt me weer een bezoekje/kosten van een monteur.Â