Skip to main content

Beste lezer, ik wil de KPN ISRA aansluiting in de meterkast laten wijzigen zodanig dat ik mijn router in de meterkast kan hangen en direct kan aansluiten aan de KPN ISRA aansluiting.

 

Op dit moment loopt er n kabel vanuit het ISRA punt naar de woonkamer waar een varkenssnuitje zit waarop nu  mijn router is aangesloten.

 

Op verzoek van de KPN helpdesk heb ik een aanvraag gedaan via “mijnaansluiting.nl” maar beide keren zijn de aanvragen door KPN en ZIGGO gesloten.

 

Graag hoor ik van u hoe ik dit het beste kan regelen.

 

Alvast erg bedankt voor je hulp

Goedenavond @NemM, bedankt voor je vraag op ons forum!
 

Dus eigenlijk wil je een extra wandcontactdoos maar dan in de meterkast; begrijp ik dat zo goed?


In dat geval kun je dit regelen door een servicemonteur aan te vragen. Je kunt een servicemonteur langs laten komen voor €60,-
Let op dat er extra kosten verbonden kunnen zijn aan meerwerk (na 45 minuten wordt er €15 per kwartier berekend) en/of materiaalkosten

Als je het ISRA punt daadwerkelijk wil verplaatsen, van de woonkamer naar je meterkast, dan kan dat geregeld worden via mijn aansluiting (kan best een dure aangelegenheid zijn, dus check dit goed!).


Op dit moment loopt er n kabel vanuit het ISRA punt naar de woonkamer waar een varkenssnuitje zit waarop nu  mijn router is aangesloten.

Het varkenssnuitje zit dus in de woonkamer, maar waar zit het ISRA punt? Ook in de woonkamer?


Op dit moment loopt er n kabel vanuit het ISRA punt naar de woonkamer waar een varkenssnuitje zit waarop nu  mijn router is aangesloten.

Het varkenssnuitje zit dus in de woonkamer, maar waar zit het ISRA punt? Ook in de woonkamer? 

Zoals ik het lees zit deze in de meterkast. Ik zie vaak in jaren 60/70 huizen dat de invoerkabel in de meterkast uitkomt en van daaruit is aangesloten op het lokale telefoonnet in huis, op een van de varkenssnuitjes is vervolgens het modem aangesloten, de kabels die verder door het huis lopen worden dan vaak losgemaakt om bridge taps te voorkomen.

 

Verder inderdaad wat @Shyrin_ zegt, een betaalde servicemonteur. Als er enkel een nieuw aansluitdoosje in de meterkast op de invoerkabel gemaakt moet worden en het modem hierheen verplaatst dan kost je dat €60 euro, eventueel komt er nog €25 bij als er nog geen stopcontact is in de meterkast (en de situatie het toelaat dat de monteur deze aanlegt, het kan namelijk niet altijd. Als er ook nieuwe kabels getrokken moeten worden omdat je bijvoorbeeld interactieve tv afneemt dan moet je ook voor die nieuwe kabel gaan betalen, de kosten staan in het overzicht die Shyrin al stuurde.


Inderdaad via Servicemonteur | KPN ishet in 10minuten opgelost!

thanks @Shyrin_ 

 


Geen dank! Super dat het opgelost is! :blush::thumbsup_tone4: