Skip to main content

Dag forum leden,

 

Wij wonen in een oude eengezinswoning waarbij de de ISRA punt (en de meterkast) buiten de woning bevindt.

ISRA punt is in ons geval een lasdop welke naar binnen ‘door verbonden’ is naar een wandcontactdoos.

Nu zijn we aan het oriënteren op een abonnement icm pair bonding (welke mogelijk is volgens fourstack). 

Nou ben ik benieuwd hoe dat in zn werk gaat in dit geval. Het heeft hier niet veel zin om het modem in de meterkast te hangen (ivm vochtigheid).

 

Helaas ook geen vergelijkbare situaties in deze buurt...

Bij pairbonding zal er sowieso een monteur komen om de verbinding in onze infrastructuur in orde te maken en deze vervolgens te testen. Deze zal ook zo'n lasdop vervangen door een nieuw ISRA-punt.

 

Standaard hangt de monteur het modem bij het ISRA maar als jullie aangeven dat deze ergens anders moet komen in verband met het vocht en dat er al mogelijk geschikte kabel loopt dan zal de monteur dit vast wel op een andere plek aan willen sluiten. Overleg is hierin het belangrijkste, de monteur bepaalt ter plekke wat ie doet en of hier kosten voor gerekend worden.


Thanks voor het antwoord @NHendriks .

Kosten zijn niet het grootste probleem :P 

 

Is het mogelijk, als de kabel niet geschikt is, de mogelijkheid dat de monteur een geschikte kabel legt (evt tegen kosten)?


Bestaat er, als de kabel niet geschikt is, de mogelijkheid dat de monteur een geschikte kabel legt (evt tegen kosten)?

De monteur heeft standaard wel geschikte kabel in de bus liggen. Deze is niet geschikt voor buitengebruik maar als het een kwestie is van bestaande kabel vervangen dan hoeft die niet altijd veel werk te zijn. Again, de monteur kijkt ter plekke naar wat er mogelijk is en zal hierin mee denken. Iedere situatie is compleet anders dus het is altijd de vraag wat we tegenkomen. Ik kan dan ook geen kant en klaar antwoord geven ben ik bang. Dat is aan de monteur ter plaatse :)