Skip to main content

Eind augustus loopt mijn jaarcontract af bij kpn.

Als ik het contract met een jaar wil verlengen kun je dan weer korting krijgen?

Meestal zeggen ze ga maar naar een ander, als je dat dan doet kan er wel veel.

Tips om hoe ik dit kan aanpakken?

 

Marcel 

Sowieso kan je het contract niet verlengen.  Na een jaar wordt het maandelijks opzegbaar.  Je kunt een poging wagen door te bellen met de klantenservice 0800-0402.  Verwacht er niet teveel van want echt gul met korting zijn ze niet want de meeste mensen blijven toch wel😉.


Dit staat onder “internet” wat vast internet inhoudt. 

Maar bedoel je je MOBIELE abonnement???

Je kunt "verlengen” (dus nieuw abonnement nemen). Als bestaande klant krijg je geen “nieuwe klanten korting”.

Maar je kunt ook gewoon je abonnement door laten lopen onder de huidige voorwaarden. Hier heeft een abonnement ooit 8½ jaar gelopen.


Het gaat over een aansluiting van internet en tv.

 


Het gaat over een aansluiting van internet en tv.

 

Hallo @Marcel 1964 , verlengen is zinloos contract loopt gewoon door met 1 maand opzegtermijn.


Bedankt voor de reacties, ik dacht het al . Maar dacht laat ik vragen. Je weet maar nooit. 


Hallo @Marcel 1964 ,

Ik wist het tot voor kort niet, maar je kunt tegenwoordig wel degelijk je thuisabonnement verlengen. Er is op die manier een mogelijkheid om te besparen op je maandelijkse kosten en zo de inflatiecorrectie te ontlopen.
 

Je kunt na afloop van jouw contractperiode via het gratis telefoonnummer 0800-0402 vragen om een verlenging van jouw contract (nieuw jaarcontract) en dan meteen vragen om een overstap naar KPN TV+. Dan krijg je ook een nieuwe ontvanger. In de meeste situaties ga je dan besparen op je kosten. (En soms krijg je weer een tijdelijke korting, bij mij was dat wel zo.) Check de huidige prijzen via dit schema: 

Lees alles over de voor- en nadelen van KPN TV+ in dit topic: 

 


Het gaat over een aansluiting van internet en tv.

 

Daar heeft verlengen niet veel zin. Tenzij je al de nieuwe TV+ ontvanger wil (met kinderziektes).

Als bestaande klant krijg je geen nieuwe klanten korting ​​​​​​. Mogelijk wel een korting. 

 


Voor ons is het een jaarlijks terugkerend moment: contract loopt af, we bellen KPN en krijgen dan een korting die kan oplopen tot 50% gedurende 6 maanden. Daarna betaal je gewoon de volle pond voor de volgende 6 maanden maar kan je aan het eind van het jaar weer opnieuw beginnen.


Voor ons is het een jaarlijks terugkerend moment: contract loopt af, we bellen KPN en krijgen dan een korting die kan oplopen tot 50% gedurende 6 maanden. Daarna betaal je gewoon de volle pond voor de volgende 6 maanden maar kan je aan het eind van het jaar weer opnieuw beginnen.

Dat is dan heel fijn voor u dat da u lukt om korting te krijgen. Maar de meeste klanten krijgen dat niet voor elkaar.


Ik heb mijn contract ook net verlengd en heb (weer) 12 maanden 50% korting gekregen, dus ik zou gewoon bellen en kijken wat ze kunnen bieden.


Voor ons is het een jaarlijks terugkerend moment: contract loopt af, we bellen KPN en krijgen dan een korting die kan oplopen tot 50% gedurende 6 maanden. Daarna betaal je gewoon de volle pond voor de volgende 6 maanden maar kan je aan het eind van het jaar weer opnieuw beginnen.

Dat is dan heel fijn voor u dat da u lukt om korting te krijgen. Maar de meeste klanten krijgen dat niet voor elkaar.

@Nick83 

Ik heb dit soort verhalen ook altijd wat vreemd gevonden, maar (zoals ik een maand geleden zelf gemerkt heb) het blijkt toch echt zo te werken. 


Het nadeel is wel dat je dan weer aan een jaarcontract vast zit en dat moet je ook maar willen.

 


Voor ons is het een jaarlijks terugkerend moment: contract loopt af, we bellen KPN en krijgen dan een korting die kan oplopen tot 50% gedurende 6 maanden. Daarna betaal je gewoon de volle pond voor de volgende 6 maanden maar kan je aan het eind van het jaar weer opnieuw beginnen.

Dat is dan heel fijn voor u dat da u lukt om korting te krijgen. Maar de meeste klanten krijgen dat niet voor elkaar.

Dat zou kunnen, maar zoals elders gezegd, gewoon bellen en proberen. Het kost KPN meer geld als ze een abonnee kwijtraken en terug moeten winnen dan die behouden met een tijdelijke korting.