Skip to main content

Ik gebruik Jamkazam om te musiceren met anderen. Helaas krijg ik veel melding over ’network packet send error’, daarmee is de verbinding niet stabiel. Ik heb een simpele omgeving met een Experia V10a box in de meterkast. iemand een idee? reacties worden gewaardeerd !

Hoi @wideja, met dit specifieke programma ben ik niet zo bekend maar zoals je het beschrijft lijkt jouw computer geen fantastischte verbinding met het internet te hebben.
Kun je toelichten hoe je computer aangesloten is op het internet? Is dit via wifi of met een kabel? Gebruik je hier nog extra apparatuur voor?
Heb je dit overigens ook op verschillende apparaten kunnen testen?

Als je dit via wifi ervaart wil ik je alvast onze online wifimanager aanraden, deze moet in de meeste situaties wel een oplossing hebben!


Dag Thomas, bedankt voor je reactie. 

 

Ik heb een bekabelde verbinding rechtstreeks met de KPN box. Jamkazam, de bewuste applicatie geeft wel wat richtlijnen die ook zouden kunnen helpen:

Enable uPnP
Enable NAT-PMP

 


Find your router's Port Forwarding settings, and configure them to allow UDP traffic in to ports 12000 and 12001 to the IP address of the computer running JamKazam. 

 

ik heb er zelf geen verstand van, maar kun jij hier wat mee?

 


Ah, duidelijk!
 UPNP is een instelling in je modem die je aan kan zetten. Welke experiabox heb je?


ik heb de v10A


Top!

Allereerst dien je in te loggen in je experiabox. (Hier kun je vinden hoe je dat doet)
Vervolgens ga je naar het kopje “Netwerk” aan de linkerkant. 
Daarna kun je bij UPNP deze aanvinken!


Dat aanvinken is inmiddels gebeurd, dus dat is een stap vooruit. Op welke wijze kan ik voorkomen dat ik een packet send error krijg?


Behalve het aan zetten van UPNP heb ik hier persoonlijk eerlijk gezegd weinig kaas van gegeten. Heeft dit het niet opgelost?
Uit de foutmelding maak ik op dat je misschien ook nog moet port forwarden.  In dit topic legt @Radioman uit hoe dat werkt met de V10a.


Hoi @wideja, heb je het inmiddels kunnen vinden?


Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat het gelukt is. Anders hoor ik het graag!