Skip to main content
Beantwoord

Kabel kapotgetrokken, geen diensten, maar zogenaamd geen storing in de buurt

• April 8, 2025
  • 16 reacties
  • 273 keer bekeken

Sinds gistermiddag is in de complete buurt het glasvezelinternet + tv&bellen uitgevallen. We hebben een sms gekregen dat er een kabel kapotgetrokken is. Zogenaamd zou er een monteur zo snel mogelijk komen voor reparatie. Inmiddels is volgens de storings-checker op de site de storing een halfuur later al verholpen (yeah right) maar het lampje Alarm brandt nog steeds rood op het PON-kastje, en nergens internet te bekennen. De “probleemoplosser” op kpn.com blijft maar beweren dat er helemaal geen storing is en brengt mij geen stap verder. Ook aan de telefoon (hoezo is nergens het telefoonnummer van de klanten”service” te vinden? 0800-0402) kom ik niet verder. “ik word binnen een paar dagen teruggebeld” en/of ik moet zelf maar Kpn Netwerk NL bellen via een 088 nummer.

Hiervoor zit ik toch niet bij een “premium” provider? En de 4g-bundel is inmiddels al zo goed als leeg met 3 kids die normaal nogal wat wifi leegtrekken.

Klacht: bied weer service a.u.b. (en niet alleen aan jullie aandeelhouders).

Beste antwoord door Ik_Combineer

Gose, ik heb het advies al vaker gegeven maar ik zal me herhalen; als ik gewoon bel en zeg dat ik geen internet heb zal ik nooit bij KPNNetwerk terecht komen. Conclusie; meldt niet dat de kabel is gebroken. Want dan gaan ze je dus doorsturen naar KPNNetwerk en dat is niet de bedoeling. Gewoon aangeven dat je geen internet hebt, lekker het modem resetten op aangeven van de klantenservice en uiteindelijk komen ze er niet uit en wordt er een kpnmonteur aangestuurd. Dat zou ik echt doen.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

16 reacties

• April 8, 2025

Als jij geen internet hebt, dan moet er gewoon gelijk een monteur ingepland worden. Ik zou zeggen bel nog eens. Vertel gewoon dat je geen verbinding hebt. En ga verder geen heel verhaal ophouden of een kabel die kapot getrokken is of een storing ofzo. Alleen tegen de medewerker zeggen dat je geen verbinding hebt. Verder niets. Dat zorgt alleen maar voor verwarring bij die medewerker.

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • April 8, 2025

Sinds gistermiddag, ​@GosseW? Dan zal de desbetreffende aannemer dat moeten herstellen...dat kan even duren natuurlijk, het is nog geen 24 uur geleden! Natuurlijk is het heel vervelend dat je geen internet hebt, maar ja, shit happens. Sterkte!

• Auteur
  • Topper
  • April 8, 2025

Bedankt ​@Ratonesque , en het gaat mij inderdaad niet om de kabel (kan inderdaad gebeuren) maar wel om het totale gebrek aan service & informatie van KPN. Ondanks dat zij zelf de beheerder zijn van zowel het netwerk, de hardware als de diensten die ik daarop afneem, kan ik fluiten naar informatie? Dit terwijl ik wel elke maand 70eur mag aftikken voor triple-play. Hoezo word ik (ten gunste van de aandeelhouders) door een chatbot/storingschecker in een “niets aan de hand”-loop gehouden terwijl ik en de hele buurt met mij toch echt het lampje Alarm zie branden?

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • April 8, 2025

Bedankt ​@Ratonesque , en het gaat mij inderdaad niet om de kabel (kan inderdaad gebeuren) maar wel om het totale gebrek aan service & informatie van KPN. Ondanks dat zij zelf de beheerder zijn van zowel het netwerk, de hardware als de diensten die ik daarop afneem, kan ik fluiten naar informatie? Dit terwijl ik wel elke maand 70eur mag aftikken voor triple-play. Hoezo word ik (ten gunste van de aandeelhouders) door een chatbot/storingschecker in een “niets aan de hand”-loop gehouden terwijl ik en de hele buurt met mij toch echt het lampje Alarm zie branden?

Maar u weet toch al waar het aan ligt, ​@GosseW? Als een hele buurt 'eruit ligt' gaat het heus niet lang duren. Het probleem is vaak dat er met onderaannemers gewerkt wordt, die op hun beurt misschien niet goed met KPN communiceren.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • April 8, 2025

Waarom haal je de aandeelhouders er bij?? Aandeelhouders zijn vaak gewone mensen die iets meer rendement op hun spaargeld willen dan dat een spaarrekening oplevert. Ze nemen ook wat meer risico. Overigens heb je te maken met kpn de provider en kpnnetwerk de netwerkbeheerder. Deze moeten van de ACM strikt gescheiden werken. Daarom kan klantenservice niet meer doen dan een melding doorgeven aan kpnnetwerk. 

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • April 8, 2025

In dit geval zou ik vooral bellen met KPN en enkel en alleen melden dat je geen diensten hebt. Niet beginnen over een gebroken kabel buiten, dat brengt alleen maar verwarring. KPN kan dan een monteur inplannen en die stuurt daarna weer kpn netwerk aan om het op te lossen.

Verder is het zo dat wanneer het een grote storing betreft dit inderdaad automatisch hoort te worden opgepakt. Blijkbaar gaat dat hier ergens mis. Waarom dat is durf ik niet te zeggen.

• April 8, 2025

Dit, wat de vraagsteller ervaart ging 10-tallen jaren terug ook al zo.
Ik kan er een heel verhaal, meerdere, over vertellen maar nu even niet, heeft geen zin.

Het moet toch mogelijk zijn om te signaleren dat er meerdere verbindingen zijn uitgevallen, en daar dan automatisch een storings melding van maken, die de klant zien en dan de wetenschap heeft :
het is bekend, ik hoef het niet meer te melden. ( dat scheelt voor kpn en de klant ook tijd )
En, je bent klant bij kpn, hoe het verder is georganiseerd daar heeft de klant geen boodschap aan.

• Auteur
  • Topper
  • April 8, 2025

Waarom haal je de aandeelhouders er bij?? Aandeelhouders zijn vaak gewone mensen die iets meer rendement op hun spaargeld willen dan dat een spaarrekening oplevert. Ze nemen ook wat meer risico. Overigens heb je te maken met kpn de provider en kpnnetwerk de netwerkbeheerder. Deze moeten van de ACM strikt gescheiden werken. Daarom kan klantenservice niet meer doen dan een melding doorgeven aan kpnnetwerk. 

Omdat ik zie dat de huidige inrichting van de economie, gefocust op maximalisering van de winst van rijken, de wereld om zeep helpt. Maar dat doet in dezen inderdaad niet ter zake. Hoewel het vast óók niet uit liefdadigheid gedaan is om alle verwijzingen naar 0800-0402 op kpn.com te verwijderen.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • April 8, 2025

Nee dat is niet uit liefdadigheid gedaan. Dat is gedaan omdat er behoefte is aan alternatieven zoals Facebook en X bijvoorbeeld. En waar halen ze mensen vandaan die het werken op een klantenservice willen doen? Dat wil toch niemand meer. Het taalgebruik van veel mensen is tegenwoordig op z'n zachtst gezegd niet prettig. En alles wat jonger is dan 40 belt toch niet meer😉.

• Auteur
  • Topper
  • April 8, 2025

Nee dat is niet uit liefdadigheid gedaan. [...] En alles wat jonger is dan 40 belt toch niet meer😉.

Dan ben ik benieuwd hoe een Gen-Z’er met dit probleem weer aan hun wifi-infuus komt in deze kastje-muur situatie. [/offtopic]

• Auteur
  • Topper
  • April 9, 2025

Twee dagen later maar weer gebeld (boomer zijnde). Kpn blijft naar Kpn Netwerk verwijzen, terwijl ik wél met Kpn maar NIET met kpn netwerk een overeenkomst heb. maar goed.

Kpn netwerk heeft nog geen ticket van kpn doorgekregen. Duurt !!2 tot 3!! werkdagen.

Mooie boel dit. De hele buurt is nog steeds offline, minstens 100 huishoudens aan het lijntje gehouden (ok.. juist niet aangelijnd).

Ligt het nou echt aan mij dat dit beter kan?👎🆘

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • Antwoord
  • April 9, 2025

Gose, ik heb het advies al vaker gegeven maar ik zal me herhalen; als ik gewoon bel en zeg dat ik geen internet heb zal ik nooit bij KPNNetwerk terecht komen. Conclusie; meldt niet dat de kabel is gebroken. Want dan gaan ze je dus doorsturen naar KPNNetwerk en dat is niet de bedoeling. Gewoon aangeven dat je geen internet hebt, lekker het modem resetten op aangeven van de klantenservice en uiteindelijk komen ze er niet uit en wordt er een kpnmonteur aangestuurd. Dat zou ik echt doen.

• Auteur
  • Topper
  • April 10, 2025

Bedankt voor deze tip ​@Ik_Combineer. Het was echter al te laat want er stond al in mijn dossier dat ik naar kpn netwerk moest. Dus dat bleef ik moeten.

En chapeau voor kpn [/s]. Na 2 ½ dag is de kabel afgelopen nacht weer aan elkaar geplakt. Wel moeten ze mij nog overtuigen om klant te blijven bij deze toko, ondanks dergelijk eclatant vertoon van onkunde. Maar elders zal het wel niet veel beter zijn..

MR_CHIP
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • April 10, 2025

Bedankt voor deze tip ​@Ik_Combineer. Het was echter al te laat want er stond al in mijn dossier dat ik naar kpn netwerk moest. Dus dat bleef ik moeten.

En chapeau voor kpn [/s]. Na 2 ½ dag is de kabel afgelopen nacht weer aan elkaar geplakt. Wel moeten ze mij nog overtuigen om klant te blijven bij deze toko, ondanks dergelijk eclatant vertoon van onkunde. Maar elders zal het wel niet veel beter zijn..

Das nog redelijk snel je hebt immers een normale consumenten abbonement 

Als die echt gelast moet worden geen idee of de weg via een kpn monteur sneller had geweest 

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • April 10, 2025

Das nog redelijk snel je hebt immers een normale consumenten abbonement 

Als die echt gelast moet worden geen idee of de weg via een kpn monteur sneller had geweest 

Dan had dat zeker niet sneller geweest, alleen dan was er regie. Dan wordt de storing van Gosse bewaakt, kan er eenvoudig een noodpakket worden aangevraagd etc. 

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hallo ​@GosseW, wat hier precies met jouw melding aan de hand is geweest durf ik zo niet te zeggen. Dat een storing natuurlijk erg vervelend is zeker waar. Voor een storing als deze kun je wel een vergoeding aanvragen via de KPN website: https://www.kpn.com/service/vergoeding/thuis

Ik onderschrijf wel dat normaal gezien het snelste is om een storing te melden via de weg die is beschreven door ​@Ik_Combineer 

Het is echter wel zo dat bij een storingsmelding, als er geconstateerd is dat de netwerkbeheerder nodig is, via de klantenservice er niet veel meer gedaan kan worden.