Skip to main content

Hoi. Ik heb denk ik per ongeluk een kabel losgetrokken in mijn meterkast. Ik zou hem graag weer op de juiste manier terugplaatsen om weer wifi te hebben. De vraag is: hoe? Zie foto voor de situatie. De kabel in mijn hand komt uit het trappenhuis (dus ik de de glasvezelkabel oid) en het kastje staat in verbinding met minn Experia Box v10A.

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Het is het IS/RA punt. Welke een verbinding maakt tussen de hoofdkabel van KNP en mijn DSL kabel naar mij modem. Als ik de kabels weer aansluit (rood op groen en blauw op oranje of anderson) gaat het rode lichtje op het moden weer branden na heel even groen (ook na opnieuw opstarten/resetten).

Kijken er ook monteurs mee op dit forum?Wie o wie weet hoe dit op te lossen?


Aangezien het ISRA punt officieel KPN domein is mag je zelf hier niet aan knutselen. Er moet dan een monteur komen. Je hebt het over glasvezel. Dat is dit dus niet. Waarom noem je dat? Want als er ergens nog een NTU voor glasvezel is, wordt het een heel ander verhaal.


groen op rood schroeven en groenwit op blauw


Bedankt voor jullie antwoorden! Ik ga het regelen met KPN.

 


Aangezien het ISRA punt officieel KPN domein is mag je zelf hier niet aan knutselen. Er moet dan een monteur komen. Je hebt het over glasvezel. Dat is dit dus niet. Waarom noem je dat? Want als er ergens nog een NTU voor glasvezel is, wordt het een heel ander verhaal.

Alleen is dit helemaal geen ISRA, dit is gewoon een aansluitdoosje. Een dergelijk ‘probleem’ valt onder binnengeleiding en dan moeten er voorrijkosten gerekend worden.

 

Er zijn in feite maar twee opties mogelijk:

  • Optie 1:
    • Groen op rood
    • Groen/wit op blouw
  • Optie 2:
    • Groen/wit op rood
    • Groen op blauw

 

Ik zou eerst optie 1 aansluiten en dan een minuut of 5, misschien wel 10 wachten. Afhankelijk van het type verbinding kan het namelijk wel even duren voor de verbinding is opgestart. Als optie 1 niet werkt dan moet je optie 2 proberen. Werkt dat ook niet, dan is er wat anders aan de hand.


Beste NHendriks,

Het is gelukt. Bedankt voor je antwoord.