Skip to main content

Beste KPN,

Ook ik moet voor glasvezel een langere kabel door huis heen leggen omdat het modem niet bij het kastje staat, kan dit ook op een andere manier? 

Jazeker, er zijn ook andere kleuren kabel :-)

Het is een ethernetkabel, in allerlei lengtes te koop of te maken.

Dat klopt! Maar i.p.v. een lange kabel door huis? 

Is de glasvezel aangelegd als vervanger van koper ? (DSL cq “telefoonlijn”) ?
En de glasvezel komt op een andere plaats het huis binnen ?
In dat geval zal de kpn het weer maken zoals het was.

Draadloos heeft niet mijn voorkeur maar er komen zeker nog anderen langs hier die gaan vertellen hoe dat wel kan.

Ja, dan verplaats je het modem naar het glasvezelkastje. Dan heb je maar een hele korte kabel nodig. Of de WiFi dan nog overal in huis goed zal zijn, dat is dan de vraag….

Glasvezelkastje zit in de meterkast en het modem in huis i.v.m. TV 

KPN zet inderdaad koper om naar glasvezel

Admin: topic met bestaand topic samengevoegd

Het modem staat in huis vanwege de tv aansluiting, glasvezelkast in de meterkast. 

KPN zet koper inderdaad om

Beste ​@JSLU bedankt voor het melden, maar je hebt vast een vraag en welke is ons niet duidelijk???

Tussen  de glasvezelkast en de router hoort een LAN-kabel, kwaliteit minimaal CAT5e of CAT6.

Admin: reactie samengevoegd met bestaand topic

Het wordt een beetje warrig op deze manier.

De titel was : Rode kabel glasvezel
mijn reactie

Jazeker, er zijn ook andere kleuren kabel :-)

Maar dat ter zijde.

Het modem staat in huis vanwege de tv aansluiting,

Aha, dat maakt draadloos nog weer lastiger

Dan is het aan kpn om het op te lossen.
( voor zo ver ik dat hier, op dit forum, heb gezien )

Ik doe even een aanname, Achter de TV zit een coax-aansluiting. vervang deze door UTP cat 5e of 6. 

Ja, dan verplaats je het modem naar het glasvezelkastje. Dan heb je maar een hele korte kabel nodig. Of de WiFi dan nog overal in huis goed zal zijn, dat is dan de vraag….

Het modem staat in huis vanwege de tv aansluiting, glasvezelkast in de meterkast. 

Je had beter het glasvezelkastje bij jouw modem kunnen laten plaatsen. (Zo heb ik dat laten doen.) Maar goed, nu zul je waarschijnlijk WiFi-versterkers nodig hebben in huis. SuperWiFi van KPN is dan een optie. 

Lees meer over SuperWiFi in dit topic:

modem in huis i.v.m. TV 

Euh. De tv ontvanger kan ook met heel lange kabel op het modem. 

NT - modem moet met kabel. Geen powerline adapter. 

Modem - ontvanger ook indien Arris. Maar eventueel met powerline adapter. Kpn verkoopt die niet meer. 

Modem kan ook bij NT in meterkast. 

Moet het glasvezel punt nog aangelegd? Dan is de woonkamer dus praktischer om met kabel naar het modem te gaan.

Glasvezelpunt is al aangelegd. 
Draadloze tv ontvanger is nog een optie, maar d​at zal@KPN wel niet kosteloos aanbieden? 
Anders wordt het toch een kabel langs de plint naar de meterkast. 

Voor de nieuwe ontvanger via wifi kan ("moet") je je abonnement vernieuwen ​​​​​​. 

Glasvezelpunt is al aangelegd. 
Draadloze tv ontvanger is nog een optie, maar d​at zal@KPN wel niet kosteloos aanbieden? 
Anders wordt het toch een kabel langs de plint naar de meterkast. 

Je kunt overstappen op KPN TV+ , dan heb je een moderne draadloze ontvanger. Maar dan heb je sowieso goede WiFi nodig. 

Een bekabelde verbinding werkt altijd beter. 

NT - modem moet met kabel. Geen powerline adapter. 

Modem - ontvanger ook indien Arris. Maar eventueel met powerline adapter. Kpn verkoopt die niet

@JSLU 

Zie ook topic:

Powerline adapters gebruiken tussen glasvezelkastje/NT en modem

Hi ​@JSLU! Fijn dat je zoveel tips hebt gekregen hier. Heb je hiermee een goede oplossing kunnen vinden? Ik ben benieuwd!

Reageer