Skip to main content

In Januari hebben wij een stukje grond gekocht en nu blijkt dat hoogstwaarschijnlijk door het saneren er een kabelbreuk is ontstaan. Wij hebben een monteur van KPN thuis gehad en die heeft dat geconstateerd. We kregen te horen dat het herstel/vervangen onze eigen kosten zijn a’ € 1500, een behoorlijk bedrag waar wij niks aan kunnen doen.

 

Nu vraag ik mij af, zijn deze kosten echt wel voor ons of kunnen we dit neerleggen bij de partij die heeft gesaneerd? (gemeente )

 

Ik hoor graag de adviezen.

Euhm... de gemeente heeft uw grond gesaneerd? Why? Ik heb op mijn schuurtje nog asbest liggen. Kan ik dat ook de gemeente laten doen? 🤔


hi Nick, dat was de afspraak met de gemeente. De grond werd bouw klaar opgeleverd en ook ‘ schoon’ opgeleverd.


Zou je bij de gemeente moeten zijn. Die hebben de werkzaamheden uitgevoerd.
Je kun de aansprakelijkheid dan bij hen leggen. Die hebben voor dat soort dingen wellicht een aansprakelijkheidsverzekering met nog een extra dekking voor schade tijdens werkzaamheden. Die verzekering betaalt het dan uiteindelijk.


hi Nick, dat was de afspraak met de gemeente. De grond werd bouw klaar opgeleverd en ook ‘ schoon’ opgeleverd.

Ok. Er stond dus vroeger een huis? Met telefoon / glasvezel aansluiting? Dat is afgebroken en de grond gesaneerd?

Ik denk niet dat de kabel "beschadigd" is. Maar alles is gewoon weggehaald. Zo werkt dat nu 1maal als er een kraan op een stukje bouwgrond aan het werk gaat. Er is dan maar 1 manier om zo'n kabel te redden: er zelf bij gaan staan. Met je laarzen aan en de schop in je handen. Dan kun je zo'n bestaande aansluiting redden en daarmee mogenlijk veel geld besparen.

U moet denk ik gewoon weer een nieuwe aansluiting laten maken / aanleggen. En dat kost geld.