Skip to main content

Paar weken terug monteurs gehad die glasvezel aangelegd hebben. Het kastje isra hebben ze los aan muur bevestigd en de andere kabels lieten ze ook los liggen. Nu is het kastje van de muur eraf en ligt werkelijk alles los. Er komen een aantal draden uit een grote grijze kabel die uit de muur komt. Die blijkbaar aangesloten moeten worden op 1 of meerdere draden van de isra kastje. Die heeft de kleuren wit blauw oranje en rood. Maar de draadjes uit de grijze buis/ kabel heeft geen enkele kleur. Zijn 4 rode draadjes. Hoe weet ik nu welke bij welke of op wat voor manier ik alles aan de praat krijg?!  En ik ben een leek hierin dus hoop dat iemand kan helpen? 😔

 

Bvd Mariska 

 

 


Maar dit is geen glasvezelaansluiting, dit is een "gewone" VDSL aansluiting.

Overigens wel een blamage voor KPN NetwerkNL als zij monteurs inhuren cq in dienst hebben die niet in staat zijn een degelijke installatie van een ISRA punt te realiseren.


Hi Sisje, welkom op het forum. 

Dit ziet er inderdaad niet goed uit. Hing dat kastje zo los aan de muur? 

Mij valt het ook op dat dit niet een glasvezelaansluiting is, maar DSL. Zonder dit te meten kun je niet weten welke kabels je nodig hebt. Bij een normale DSL aansluiting gebruik je de rode en de blauwe, wanneer je zelf probeert aan te sluiten puur op de gok tot het werkt kom je uit op 12 mogelijkheden, als je een aansluiting hebt waarbij alle 4 kabels nodig zijn nog meer zelfs. Een monteur is dat gewenst. 

Voordat je iets gaat doen zou ik graag willen kijken hoe jij precies bent aangesloten. Zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 

 


Sisje, ik heb helaas geen reactie meer van je gehad. Laat me gerust weten of ik alsnog iets voor je kan doen.Â