Skip to main content

Door mijn studeerkamer lopen er kabels naar boven. Deze zijn lelijk weggewerkt en 2 kabels zijn afgeknipt.  Wat zijn dit voor een kabels? Kunnen deze weggehaald worden? Moet KPN dat doen?  Of kan /mag ik dat zelf doen.

hoe weet ik wat voor een kabels dat zijn?

 

Hallo @A Verdouw las je gehuurd woont maag je daar überhaupt niets aan doen. Als je eigenaar bent ook niet, zo te zien zijn dat PTT/KPN-kabels en horen bij de infrastructuur van je woning, net als de gas-, licht- en waterleidingen.

 


Hi A, welkom hier. 

Als huurder zijnde zou ik hier in ieder geval niet aan beginnen, geef dit dan aan bij je huisbaas. Verwijderen is een mogelijkheid, we kunnen het moeilijk tegenhouden op afstand, echter zullen er flink wat kosten in rekening worden gebracht als de huisbaas of komende huurders deze kabels willen laten herstellen door ons. 

Mijn advies is om dit netjes proberen weg te werken. 


Beste @Alex_P ,

ik begrijp dat u bij Kpn werkt. Dan heb ik een vraag over de kabels. 
ik ga zeker de kabels beter wegwerken dan ze zijn achter gelaten.

wat kan/mag ik doen met de 2 kabels die zijn kort geknipt?

de ene op de vloer. En de ander die uit de pijp hangt met een zwart ding eraan. dit had destijds toch beter weggewerkt moeten worden. Moet Kpn dat nog altijd doen, gezien zij de eigenaren van de kabels zijn. En dit kabels zijn voor mijn bovenburen. Mi had dit nooit zo achtergelaten mogen worden.

wat kan ik doen? Of moet Kpn dit netjes wegwerken? ( zodat er geen afgeknipte kabels meer uit pijpen komen)

ik hoor graag van u

 

grt annet

 


Beste @Alex_P ,

ik begrijp dat u bij Kpn werkt. Dan heb ik een vraag over de kabels. 
ik ga zeker de kabels beter wegwerken dan ze zijn achter gelaten.

wat kan/mag ik doen met de 2 kabels die zijn kort geknipt?

de ene op de vloer. En de ander die uit de pijp hangt met een zwart ding eraan. dit had destijds toch beter weggewerkt moeten worden. Moet Kpn dat nog altijd doen, gezien zij de eigenaren van de kabels zijn. En dit kabels zijn voor mijn bovenburen. Mi had dit nooit zo achtergelaten mogen worden.

wat kan ik doen? Of moet Kpn dit netjes wegwerken? ( zodat er geen afgeknipte kabels meer uit pijpen komen)

ik hoor graag van u

ik weet niet of het iets uitmaakt maar het gaat hier om een koop appartement. 

 

grt annet

 

 


Ziet er naar uit dat dit gewoon goed vast gezeten heeft, maar dat dit later los getrokken is. Die buis bij het plafond: ik gok zomaar eens dat men daar slingers aan bevestigd heeft en dat er vervolgens iemand aan die slingers getrokken heeft. Regel het gewoon via de huurbaas. Die moet er voor zorgen dat het opgeknapt word.