Skip to main content

Kabeltex legt glasvezel aan op Texel voor KPN, maar ik moet wachten

• October 6, 2026
  • 5 reacties
  • 71 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Goedemiddag beste lezers en ik hoop dat hier een hulpvaardige moderator tussen zit;

Sinds bijna 1 jaar ben ik klant bij kpn internet.

Sinds bijna 1 jaar betaal ik dus voor 100 mb.

Sinds bijna 1 jaar is mijn snelheid 15 mb of lager.

Sinds enkele weken rijden kpn wagens op Texel.

Deze monteurs sluiten nieuwe klanten van Kabeltex aan op het kpn netwerk. Mijn buren hebben nu een nieuwe glasvezelaansluiting van kpn.

Een glasvezelkabel loopt tot in mijn meterkast, maar ik ben nog aangesloten via de koperen leiding.

Omdat ik bestaande klant van kpn ben wordt mij gezegd dat ik moet wachten..…

Onvoorstelbaar dat er voor mij niet de moeite gedaan kan/wil worden om mijn aansluiting te activeren.

Of denk ik te simpel?

Hans Peerdeman 

5 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • October 6, 2026

Het is geen kwestie van te simpel denken maar van een beetje ongeduldig zijn😉. Het is niet alleen een kabeltje aansluiten maar er moet administratief veel gebeuren. U krijgt echt tzt bericht! U kunt ook af en toe eens bellen met de klantenservice 0800-0402 of u al omgezet kan worden naar glasvezel. 

MR_CHIP
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • October 6, 2026

Je zou een kpn monteur moeten laten komen 

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • October 6, 2026

Volgende week gaan er twee monteurs uit mijn team voor een week naar Texel om daar te werken. Je denkt niet te simpel maar KPN kan nou eenmaal niet iedereen tegelijk aansluiten. We hebben maar een X aantal monteurs in die regio, en die krijgen gelukkig bijstand vanuit het hele land maar zelfs dan is het nou eenmaal een heel project.

Maar je kan altijd een belletje wagen naar de klantenservice om te vragen of de migratie niet eerder kan. Of dat zinvol is weet ik niet maar het antwoord zal in ieder geval concreter zijn dan je op deze community van klanten gaat horen.

Bastiaan Sahetapy
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+6

Hi,

Zelf heb ik een aantal weken rondgereden op Texel om dit project te ondersteunen. Op dit moment is het voor bestaande KPN klanten nog even geduld hebben. Klanten die van Kabeltex overgaan naar KPN krijgen voorrang ivm de einddatum dat Kabeltex ermee stopt. Bestaande KPN klanten zullen uiteindelijk ook aan de beurt zijn, maar zoals vermeld, Kabeltex klanten krijgen de voorrang. Wacht het geduldig af, als kpn klant zal je uiteindelijk hierover geïnformeerd worden.

Groet,

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • October 6, 2026

​@HansTexel Wat geeft de KPN postcodecheck aan? Kans is aanwezig dat je al zou kunnen overstappen in dat geval zie je ook dat er glasvezel op je adres beschikbaar is. In dat geval kan je inderdaad bellen om te vragen om de migratie.

In mijn ervaring is dat vlotter dat wachten op een uitnodiging. Was zelf ook klant op koper van KPN, maar maak nu gebruik van het glas van KabelTex via KPN.