Skip to main content

Hallo,

Ik probeer mijn Android TV te verbinden met WIFI. Dat werkt niet. Alle andere apparaten hebben wel een verbinding. De TV kan de wifi-router wel vinden, maar wanneer ik wil verbinden geeft hij aan: “Kan awifi-naam] niet vinden”. Wat te doen?

Dit probleem ontstond de een op andere dag, toen mijn WIFI router uitviel. Nu lijkt de TV wel op een soort blacklist te staan. Gezien de service van KPN zelf vrij matig hierin is, hoop ik op jullie hulp.

Bedankt!

Welk merk en type router heb je van KPN in bruikleen @robwest en welke firmware heeft deze ?

Hallo @robwest welkom op de KPN Community. Is het nog een beetje gelukt?

Ik zie dat Jan een goede vraag stelt! Welkom modem heb je van KPN in gebruik? Heb je deze ook al eens een herstart gegeven?

Kijk voor algemene informatie ook eens op onze kennisbank voor Wifi en Wifi versterkers

Optie 1:Wijzig de IP-instellingen van je Android Tv.

Ga naar Instellingen en vervolgens naar Netwerk en Internet.

Wijzig de IP-instellingen van DHCP naar Statisch. Wanneer je dit doet, worden de huidige netwerkgegevens vaak automatisch ingevuld.

Doorloop de stappen en klik steeds op Volgende of Opslaan, zonder de gegevens aan te passen, tenzij je specifieke wijzigingen wilt doorvoeren. 

Bij sommige Android tv modellen moet je mogelijk handmatig het ip adres, de gateway en de dns invoeren, terwijl andere modellen de bestaande waarden automatisch overnemen. 

Als de wijziging niet direct effect heeft, kan het helpen de tv even opnieuw op te starten.

Optie 2: Verbinding maken met de 2.4 GHz band.

Als al je apparaten waarschijnlijk gebruikmaken van het wifi kanaal 5 GHz, probeer dan je tv te verbinden met het 2.4 GHz kanaal.

Controleer in je modem of de 2.4 GHz band is ingeschakeld en schakel deze in indien nodig.

Reageer