Skip to main content

Ik heb sinds deze week DSL internet van KPN. Ik lees hier wel over bonded koper. Wordt dat nog geleverd door KPN? Op de fourstack url staat bij de regel “bonded koper/DSL” alleen een streepje (-).

Hallo, AndreasZ. Welkom op het forum van kpn.:bouquet:

Als daar een streepje staat dan is het bij jouw niet mogelijk om bonded koper te gaan leveren. Er kunnen namelijk geen lijnen bij. Die fysieke bekabeling van/naar de centrale is er dan gewoon niet.

Dan is de maximaal leverbare snelheid wat bij koper/DSL staat. Dat is overigens de download. Bij een download tussen 100 en 111 Mb/s zal de upload 30 Mb/s zijn.


DSL max speed will vary based on the provider and which plan you choose. Lightning-fast plans offer speeds over 100 Mbps, with the slowest delivering speeds less than 1 Mbps. Faster DSL plans will be better for HD video, gaming, or streaming on multiple devices.


Hallo, AndreasZ. Welkom op het forum van kpn.:bouquet:

Als daar een streepje staat dan is het bij jouw niet mogelijk om bonded koper te gaan leveren. Er kunnen namelijk geen lijnen bij. Die fysieke bekabeling van/naar de centrale is er dan gewoon niet.

Dan is de maximaal leverbare snelheid wat bij koper/DSL staat. Dat is overigens de download. Bij een download tussen 100 en 111 Mb/s zal de upload 30 Mb/s zijn.

Bedankt voor je reactie. Aangezien je geen medewerker van KPN bent, doe je volgens mij een aanname? Of heb jij informatie over de situatie in mijn wijk? Dit is niet lelijk bedoeld, maar ik woon in een wijk waar voor 90% KPN glasvezel ligt en ik woon net in die 10%. Daarom zou ik het fijn vinden als het wordt uitgezocht of er een mogelijkheid is.


Het is geen aanname. Als er een streepje staat is het er niet.

En nu je vertelt dat het grootste deel van je wijk glasvezel (waar kpn op kan) heeft komt er ook zeker geen pairbonding. Dan zullen er geen grote investeringen meer in koper gedaan worden. Behalve dan up and running houden totdat evt. de overige adressen ook op de glasvezel zitten.

Na 7 jaar forum (en inside information) weten 'we’ wel hoe Fourstack werkt.