Skip to main content

goedendag,

 

 

we nieuwe zouden graag een stroom adapter/kabel willen voor het glasvezelkastje aan de muur, deze stroomkabel is namelijk helemaal verdroogd door de warmte van de verwarmingsbuis waar het stopcontact zit,,, dit lijkt ons niet helemaal veilig meer en storingsgevoellig

 

het kastje hangt er al van voor dat wij hier kwamen wonen en het is kennelijk nooit goed weggewerkt, de kabel van de stroomadapter is lang zat dus bij een nieuwe kan ik het netjes wegwerken zonder dat het de verwarmingsbuis raakt….

16 maart loopt het contract bij ziggo af en willen we weer terug naar kpn maar dan moet het glasvezelkastje wel stroom hebben….

 

 

 

 

ik had de vraag al gesteld via een prive bericht op de socials maar daar werd gezegd dat er voor FK-01 geen losse stroomadapter te krijgen is maar dat dan het hele glasvezelkastje vervangen moet worden,

 

nu lees ik hier op het forum dat er bij iemand zonder stroomadapter gewoon een ander is opgestuurd, dus het kan blijkbaar wel?

 

 

 

 

 

 

 

Zonde, de medewerker van de klantenservice heeft u dan verkeerd ingelicht. De monteur had geheel kosteloos geweest. 

 

Mocht u zich in de toekomst bedenken bent u altijd welkom om opnieuw een abonnement aan te vragen. 

de vrouw des huizes wil toch echt graag overstappen naar kpn dus ik heb na aandringen besloten om een nieuwe aanvraag tot overstappen te doen ( van ziggo naar kpn )

 

maar hoe weten we zeker dat een installatie Monteur kosteloos is?

Doordat twee KPN medewerkers (ik zei de gek en @Ik_Combineer )   dat hier in dit topic bevestigen, @R1CHARD82   :-)

Aangezien je nu een nieuwe bestelling hebt gedaan ga je opnieuw in de molen en duurt het even voordat je verbinding aansluit klaar is.. Laat mij hier, in dit topic weten zodra je mail krijgt dat je verbinding opgeleverd is.

Dan zal ik een monteur voor jou inplannen.  En die is, (op méérwerk na, als dat nodig is, gratis). Zie hiervoor de voorwaarden:

 

 

 

Stomme vraag misschien maar wanneer is een verbinding opgeleverd? 🙂

 

Als op de achtergrond alles is doorgelopen en als in de wijkcentrale jouw aansluiting (opnieuw) verbonden is met de actieve apparatuur zodat er ook daadwerkelijk licht door de glasvezel komt.

 

Als je met de net verkregen nieuwe stroomadapter (het was de ZTE :-))  dat witte kastje opnieuw op stroom aansluit, dan gaan er stuk voor stuk lampjes branden. Als het lampje “Glas” ook gaat branden, dan is je verbinding gemaakt in de wijkcentrale.
Maar daar krijg je dus enige tijd later een mailtje van KPN over (als de monteur in de centrale die verbinding gereed heeft gemeld) dus dat aansluiten hoef je niet te doen als je een monteur laat komen vanwege de reuma.


Zonde, de medewerker van de klantenservice heeft u dan verkeerd ingelicht. De monteur had geheel kosteloos geweest. 

 

Mocht u zich in de toekomst bedenken bent u altijd welkom om opnieuw een abonnement aan te vragen. 

de vrouw des huizes wil toch echt graag overstappen naar kpn dus ik heb na aandringen besloten om een nieuwe aanvraag tot overstappen te doen ( van ziggo naar kpn )

 

maar hoe weten we zeker dat een installatie Monteur kosteloos is?

Doordat twee KPN medewerkers (ik zei de gek en @Ik_Combineer )   dat hier in dit topic bevestigen, @R1CHARD82   :-)

Aangezien je nu een nieuwe bestelling hebt gedaan ga je opnieuw in de molen en duurt het even voordat je verbinding aansluit klaar is.. Laat mij hier, in dit topic weten zodra je mail krijgt dat je verbinding opgeleverd is.

Dan zal ik een monteur voor jou inplannen.  En die is, (op méérwerk na, als dat nodig is, gratis). Zie hiervoor de voorwaarden:

 

 

 

Stomme vraag misschien maar wanneer is een verbinding opgeleverd? 🙂

 

Als op de achtergrond alles is doorgelopen en als in de wijkcentrale jouw aansluiting (opnieuw) verbonden is met de actieve apparatuur zodat er ook daadwerkelijk licht door de glasvezel komt.

 

Als je met de net verkregen nieuwe stroomadapter (het was de ZTE :-))  dat witte kastje opnieuw op stroom aansluit, dan gaan er stuk voor stuk lampjes branden. Als het lampje “Glas” ook gaat branden, dan is je verbinding gemaakt in de wijkcentrale.
Maar daar krijg je dus enige tijd later een mailtje van KPN over (als de monteur in de centrale die verbinding gereed heeft gemeld) dus dat aansluiten hoef je niet te doen als je een monteur laat komen vanwege de reuma.

 

 

 

 

we zullen eens kijken voor een stekkerdoos zodat niet alle stroomkabels langs de verwarmingsbuis gaan, een stroomadapter kan ook wel in een stekkerdoos lijkt mij?


@R1CHARD82 uiteraard kan dat.

Overigens had die aansluiting daar nooit mogen zitten. Die mag volgens de eisen die aan de aannemer waren gesteld nooit binnen 10 cm van een verwarmingselement zitten.

Of die buis moet er later voorlangs zijn gemaakt door vorige bewoners?


@R1CHARD82 uiteraard kan dat.

Overigens had die aansluiting daar nooit mogen zitten. Die mag volgens de eisen die aan de aannemer waren gesteld nooit binnen 10 cm van een verwarmingselement zitten.

Of die buis moet er later voorlangs zijn gemaakt door vorige bewoners?

het zijn oude woningen, de verwarming en de buizen zaten daar al ver voor dat er ooit glasvezel was aangelegd,

 

mijn buren wonen er al 40 jaar en het is altijd al zo geweest ( verwarming en de buizen )


Zonde, de medewerker van de klantenservice heeft u dan verkeerd ingelicht. De monteur had geheel kosteloos geweest. 

 

Mocht u zich in de toekomst bedenken bent u altijd welkom om opnieuw een abonnement aan te vragen. 

de vrouw des huizes wil toch echt graag overstappen naar kpn dus ik heb na aandringen besloten om een nieuwe aanvraag tot overstappen te doen ( van ziggo naar kpn )

 

maar hoe weten we zeker dat een installatie Monteur kosteloos is?

Doordat twee KPN medewerkers (ik zei de gek en @Ik_Combineer )   dat hier in dit topic bevestigen, @R1CHARD82   :-)

Aangezien je nu een nieuwe bestelling hebt gedaan ga je opnieuw in de molen en duurt het even voordat je verbinding aansluit klaar is.. Laat mij hier, in dit topic weten zodra je mail krijgt dat je verbinding opgeleverd is.

Dan zal ik een monteur voor jou inplannen.  En die is, (op méérwerk na, als dat nodig is, gratis). Zie hiervoor de voorwaarden:

 

 

 

Stomme vraag misschien maar wanneer is een verbinding opgeleverd? 🙂

 

Als op de achtergrond alles is doorgelopen en als in de wijkcentrale jouw aansluiting (opnieuw) verbonden is met de actieve apparatuur zodat er ook daadwerkelijk licht door de glasvezel komt.

 

Als je met de net verkregen nieuwe stroomadapter (het was de ZTE :-))  dat witte kastje opnieuw op stroom aansluit, dan gaan er stuk voor stuk lampjes branden. Als het lampje “Glas” ook gaat branden, dan is je verbinding gemaakt in de wijkcentrale.
Maar daar krijg je dus enige tijd later een mailtje van KPN over (als de monteur in de centrale die verbinding gereed heeft gemeld) dus dat aansluiten hoef je niet te doen als je een monteur laat komen vanwege de reuma.

 

mede door jouw uitleg/info hebben we een nieuwe bestelling gedaan, dankjewel 😊


Als je daar bericht van krijgt, @R1CHARD82 .    Per mail.

Ik heb even snel gespiekt.  Het lijkt er nu op dat dat 18-03 wordt.  Maar dat kun je zelf ook zien als je de mails inziet. 

 


Als je daar bericht van krijgt, @R1CHARD82 .    Per mail.

Ik heb even snel gespiekt.  Het lijkt er nu op dat dat 18-03 wordt.  Maar dat kun je zelf ook zien als je de mails inziet. 

 

hey goedemiddag,  18 maart klopt idd, 16 maart loopt het contract bij ziggo af maar dat valt in het weekend dus voor 18 maart gekozen 😊


@R1chard87 : ziggo blijft werken totdat glasvezel succesvol is aangesloten. Daarover geen zorgen.

Geef mij even een seintje als je een mailtje krijgt dat verbinding klaar is om te worden aangesloten. Dan kunnen we samen een monteur inboeken.


@R1chard87 : ziggo blijft werken totdat glasvezel succesvol is aangesloten. Daarover geen zorgen.

Geef mij even een seintje als je een mailtje krijgt dat verbinding klaar is om te worden aangesloten. Dan kunnen we samen een monteur inboeken.

Zal ik doen, dankjewel 😊


Zonde, de medewerker van de klantenservice heeft u dan verkeerd ingelicht. De monteur had geheel kosteloos geweest. 

 

Mocht u zich in de toekomst bedenken bent u altijd welkom om opnieuw een abonnement aan te vragen. 

de vrouw des huizes wil toch echt graag overstappen naar kpn dus ik heb na aandringen besloten om een nieuwe aanvraag tot overstappen te doen ( van ziggo naar kpn )

 

maar hoe weten we zeker dat een installatie Monteur kosteloos is?

Doordat twee KPN medewerkers (ik zei de gek en @Ik_Combineer )   dat hier in dit topic bevestigen, @R1CHARD82   :-)

Aangezien je nu een nieuwe bestelling hebt gedaan ga je opnieuw in de molen en duurt het even voordat je verbinding aansluit klaar is.. Laat mij hier, in dit topic weten zodra je mail krijgt dat je verbinding opgeleverd is.

Dan zal ik een monteur voor jou inplannen.  En die is, (op méérwerk na, als dat nodig is, gratis). Zie hiervoor de voorwaarden:

 

 

 

 

Stomme vraag misschien maar wanneer is een verbinding opgeleverd? 🙂

 

Als op de achtergrond alles is doorgelopen en als in de wijkcentrale jouw aansluiting (opnieuw) verbonden is met de actieve apparatuur zodat er ook daadwerkelijk licht door de glasvezel komt.

 

Als je met de net verkregen nieuwe stroomadapter (het was de ZTE :-))  dat witte kastje opnieuw op stroom aansluit, dan gaan er stuk voor stuk lampjes branden. Als het lampje “Glas” ook gaat branden, dan is je verbinding gemaakt in de wijkcentrale.
Maar daar krijg je dus enige tijd later een mailtje van KPN over (als de monteur in de centrale die verbinding gereed heeft gemeld) dus dat aansluiten hoef je niet te doen als je een monteur laat komen vanwege de reuma.

 

 

vandaag het glasvezel kastje met de nieuwe adapter onder stroom gezet,

alleen het ( glas ) lampje brand,

 

het ( glas) lampje gaat later pas branden ( ergens tegen 18 maart ) ?


Dat is correct, @R1CHARD82 .  De spullen zullen een paar dagen vóór 18-3 verstuurd worden. 


Dat is correct, @R1CHARD82 .  De spullen zullen een paar dagen vóór 18-3 verstuurd worden. 

we kregen vandaag bericht dat het kpn apparatuur onderweg is,

 

wat doet een monteur eigenlijk behalve het modem aansluiten op het kastje aan de muur?

 

kijken of het signaal etc allemaal goed is?


@Erwin van KPN @R1CHARD82 ,

Die adapter van 12V 0.5A is voor de ZTE F3100 TY-01. Voor de ZTE F3100 TK-01 is een 12V 1A adapter nodig. Zie deze foto's hieronder van beide NT's:

De bovenste is de TY-01 en de onderste de TK-01.

De adapter die @R1CHARD82 nu heeft ontvangen is dus verkeerd. Ik zou, @R1CHARD82 , dus aan de monteur vragen of hij alsnog de juiste (12V 1A) adapter kan plaatsen of desnoods het hele NT kan vervangen.

@Erwin van KPN , blijkbaar is dit in jullie systeem niet duidelijk. Misschien kun je dat doorgeven? Dat er duidelijk aangegeven moet worden dat die adapter voor de TY-01 F3100 is.

Site note:

Sommige TK-01 F-3100's hebben wel een 12v 0.5 ampère aanduiding op de sticker, dit lijken exemplaren met een latere productiedatum te zijn:

Super onduidelijk dit, maar omdat je natuurlijk niet weet welk type TK-01 F3100 de klant heeft lijkt het me beter voor dat type de adapter niet op te sturen.

Of gewoon alleen een 12V 1A voeding leveren omdat teveel ampère niet erg is... Te weinig uiteraard wel en dat is dan ook de reden dat ik deze reactie plaats.

@Ik_Combineer , Ik neem aan dat je je bus nu weer beschikt; hebben jullie als monteurs de juiste 12v 1A adapter? Of moet bij @R1CHARD82 dan het hele NT vervangen worden?


@Erwin van KPN @R1CHARD82 ,

Die adapter van 12V 0.5A is voor de ZTE F3100 TY-01. Voor de ZTE F3100 TK-01 is een 12V 1A adapter nodig. Zie deze foto's hieronder van beide NT's:

De bovenste is de TY-01 en de onderste de TK-01.

De adapter die @R1CHARD82 nu heeft ontvangen is dus verkeerd. Ik zou, @R1CHARD82 , dus aan de monteur vragen of hij alsnog de juiste (12V 1A) adapter kan plaatsen of desnoods het hele NT kan vervangen.

@Erwin van KPN , blijkbaar is dit in jullie systeem niet duidelijk. Misschien kun je dat doorgeven? Dat er duidelijk aangegeven moet worden dat die adapter voor de TY-01 F3100 is.

Site note:

Sommige TK-01 F-3100's hebben wel een 12v 0.5 ampère aanduiding op de sticker, dit lijken exemplaren met een latere productiedatum te zijn:

Super onduidelijk dit, maar omdat je natuurlijk niet weet welk type TK-01 F3100 de klant heeft lijkt het me beter voor dat type de adapter niet op te sturen.

Of gewoon alleen een 12V 1A voeding leveren omdat teveel ampère niet erg is... Te weinig uiteraard wel en dat is dan ook de reden dat ik deze reactie plaats.

@Ik_Combineer , Ik neem aan dat je je bus nu weer beschikt; hebben jullie als monteurs de juiste 12v 1A adapter? Of moet bij @R1CHARD82 dan het hele NT vervangen worden?

 

 

hey goedenavond,

 

ik bedoel het helemaal niet verkeerd dus vat het aub niet verkeerd op maar ik heb je bericht 5 keer gelezen maar ik snap er met mijn NIET technische brein werkelijk niks van haha :)

 

de toegezonden adapter heb ik vorige aangesloten op het glasvezelkastje aan de muur,

 

dit is dus niet goed?

 

 


Ik snap dat het onduidelijk is, want dat is het ook😅

Kort uitgelegd:

Er zijn verschillende F3100 NT's: 2 voor het TY-01 FTU welke zover ik kon vinden allebei een 12v 0.5a adapter nodig hebben. Er zijn er ook 2 voor het TK-01 FTU: 1 daarvan heeft de ene een 12v 0.5a adapter en de andere een 12v 1a adapter. Voor die laatste, welke jij waarschijnlijk hebt, is de adapter die je hebt gekregen dus onjuist. Daarom kan je beter aan de monteur vragen het hele NT te vervangen, of alsnog de juiste 12v 1a adapter te plaatsen als hij die heeft. 

Maar gezien dit zo enorm onoverzichtelijk is kan er misschien maar beter niet meer de mogelijkheid zijn om een losse adapter voor het NT op te sturen. Immers gaat het wel vaker mis, en bv ook bij de genexis NT's. Ook bij dat merk is het enorm onduidelijk. Sommige zijn namelijk 5V en andere weer 12V.


Ik snap dat het onduidelijk is, want dat is het ook😅

Kort uitgelegd:

Er zijn verschillende F3100 NT's: 2 voor het TY-01 FTU welke zover ik kon vinden allebei een 12v 0.5a adapter nodig hebben. Er zijn er ook 2 voor het TK-01 FTU: 1 daarvan heeft de ene een 12v 0.5a adapter en de andere een 12v 1a adapter. Voor die laatste, welke jij waarschijnlijk hebt, is de adapter die je hebt gekregen dus onjuist. Daarom kan je beter aan de monteur vragen het hele NT te vervangen, of alsnog de juiste 12v 1a adapter te plaatsen als hij die heeft. 

Maar gezien dit zo enorm onoverzichtelijk is kan er misschien maar beter niet meer de mogelijkheid zijn om een losse adapter voor het NT op te sturen. Immers gaat het wel vaker mis, en bv ook bij de genexis NT's. Ook bij dat merk is het enorm onduidelijk. Sommige zijn namelijk 5V en andere weer 12V.

 

wat is dan de beste oplossing volgens jou?

 

voor mij is het ivm reuma ook niet te doen om het kastje zelf van de muur te halen om te kijken,

 

 


Er komt een monteur toch?

Ik zou hem gewoon vragen om het NT te vervangen. Mogelijk krijg je deze zelfs thuisgestuurd in het installatiepakket, de monteur kan die dan voor je aansluiten. Maar anders heeft hij als het goed is gewoon het juiste NT in zijn bus.


Er komt een monteur toch?

Ik zou hem gewoon vragen om het NT te vervangen. Mogelijk krijg je deze zelfs thuisgestuurd in het installatiepakket, de monteur kan die dan voor je aansluiten. Maar anders heeft hij als het goed is gewoon het juiste NT in zijn bus.

als het goed komt er een monteur idd,

 

een monteur of mod zou via dit forum een afspraak inplannen voor 18 maart ( mits mogelijk op deze datum )


Dan komt dat vast goed🙂

 


Dan komt dat vast goed🙂

 

maaarrehh ff voor mezelf,  het lampje brand,, dus dan is het toch oke???


Dan komt dat vast goed🙂

 

maaarrehh ff voor mezelf,  het lampje brand,, dus dan is het toch oke???

Het werkt nu, maar om eventuele overbelasting van de adapter te voorkomen is het eigenlijk niet de bedoeling een adapter met de helft van het voorgeschreven vermogen te gebruiken.


Dan komt dat vast goed🙂

 

maaarrehh ff voor mezelf,  het lampje brand,, dus dan is het toch oke???

Het werkt nu,maar om eventuele overbelasting van de adapter te voorkomen is het eigenlijk niet de bedoeling een adapter met de helft van het voorgeschreven vermogen te gebruiken.

owwww,,

 

krijg je anders fikkkkkie?


Dan komt dat vast goed🙂

 

maaarrehh ff voor mezelf,  het lampje brand,, dus dan is het toch oke???

Het werkt nu,maar om eventuele overbelasting van de adapter te voorkomen is het eigenlijk niet de bedoeling een adapter met de helft van het voorgeschreven vermogen te gebruiken.

owwww,,

 

krijg je anders fikkkkkie?

Nee, daarvoor hebben we nou automaten in onze groepenkast. Bij overbelasting schakelen deze uit. Dus maak je geen zorgen. In het ergste geval werkt het wat minder.


Dan komt dat vast goed🙂

 

maaarrehh ff voor mezelf,  het lampje brand,, dus dan is het toch oke???

Het werkt nu,maar om eventuele overbelasting van de adapter te voorkomen is het eigenlijk niet de bedoeling een adapter met de helft van het voorgeschreven vermogen te gebruiken.

owwww,,

 

krijg je anders fikkkkkie?

Nee, daarvoor hebben we nou automaten in onze groepenkast. Bij overbelasting schakelen deze uit. Dus maak je geen zorgen. In het ergste geval werkt het wat minder.

hey goedenavond, een bekend ehhh 'gezicht’ 😁

 

wat vind jij van bovenstaande verhaal?


Te langdradig 😅

Ik zal morgen even kijken in hoeverre dit klopt als ik aan het werk ben. Heb me al klaar gemaakt voor morgen en zit nog even het forum te scrollen voor ik me wekker hoor morgenvroeg. Ga nu dus niet meer naar me bus om eigenschappen van NT’s te controleren.