Skip to main content

Is er een mogelijkheid om de wifi functie van de Experiabox 10 duurzaam uit te schakelen? Kan dat softwarematig bv. ? 

Is er een mogelijkheid om de wifi functie van de Experiabox 10 duurzaam uit te schakelen? Kan dat softwarematig bv. ? 

ja,door op het middelste knopje bovenin te drukken.


Is er een mogelijkheid om de wifi functie van de Experiabox 10 duurzaam uit te schakelen? Kan dat softwarematig bv. ? 

ja,door op het middelste knopje bovenin te drukken.

Dat bedoelde ik niet. Ik ben bekend met de wifi knop, maar ik zoek naar een duurzame = permanente oplossing om wifi uit te schakelen en zodanig dat het ook niet meer met de wifi knop kan worden ingeschakeld. 


Dat kan niet. Waarom wilt u dat? Wat wilt u er mee bereiken?


Ik wil er onbevoegde toegang tot het wifi netwerk mee voorkomen. 


Ik wil er onbevoegde toegang tot het wifi netwerk mee voorkomen. 

Hallo @evdm79 , als de onbevoegden het wifi wachtwoord niet weten krijgen ze geen toegang.

 


U werkt liever bedraad en daarom wilt u de wifi uitzetten?


Goedemiddag @evdm79, zoals hier al wordt aangegeven zit er een knop op de buitenkant V10 om wifi uit en in te schakelen. Hierdoor zal het altijd mogelijk zinj handmatig wifi aan en uit te zetten. Zoals @JanD al aangeeft zonder het wifi wachtwoord kan niemand oneigenlijk gebruik maken van jouw wifi netwerk. 


evdm79 schreef:
Ik wil er onbevoegde toegang tot het wifi netwerk mee voorkomen. 

Die knop om wifi uit te zetten zit op het modem. Het modem staat in uw huis. Komen daar dan onbevoegden binnen die onbevoegd de wifi weer gaan aanzetten??

Als de wifi aanstaat weten ze nog de WPA niet om in te loggen. Bij mij is dat een totaal willekeurig reeks hoofdletters, kleine letters en cijfers.

Thuis kun je je smartphone overigens beter via wifi laten lopen. Dan gaat het niet ten koste van de mobiele bundel.

Via (Vo)Wifi: 50 mW
Dect: 250 mW
mobiel via netwerk: 0,1 W tot max. 2 W (factoren: muren, afstand tot mast, etc.)
zendmast van 4G: 20 W


Dat bedoelde ik niet. Ik ben bekend met de wifi knop, maar ik zoek naar een duurzame = permanente oplossing om wifi uit te schakelen en zodanig dat het ook niet meer met de wifi knop kan worden ingeschakeld. 

Dat kan alleen met de V8.