Skip to main content

kan een MT2360 gekoppeld worden aan een super wifi punt?

Euh….

je wilt de MT 2360 tussen de Experiabox en het eerste superwifipunt plaatsen?

En anders; waarom zou je een DVS aan de superwifi koppelen. Dan kan je beter de tweede superwifi gelijk  bij het apparaat plaatsen. Dan heb je die hele DVS niet (meer) nodig.

Bovendien is de MT 2360 (DVS 200) nogal oud en ook brak. Qua snelheid en storingsgevoeligheid.


Een DVS (maakt niet uit welk type) tussen het modem en een Superwifi of Experiawifi kan ik niet aanraden, kan je net zo goed gelijk de hele wifiset uit het raam gooien.

 

Normaal gesproken is het eerste wifipunt die aangesloten wordt de master, zodra er meer bekabelde aangesloten zijn heb je wel eens kans dat na stroomuitval een andere master wordt omdat deze net iets eerder opstart. Normaal gesproken is dat geen probleem maar met een DVS-set gaat dit alleen maar problemen geven. Je moet het eigenlijk zo zien; de master (dus het primaire wifipunt zoals de thuis-app hem noemt) is constant aan het praten met alle wifipunten in het mesh-netwerk om er zo voor te zorgen dat ieder verbonden apparaat de best mogelijke verbinding heeft. Alleen met zo'n DVS gaat het stroomnet er vol doorheen schreeuwen in de vorm van ruis, dit levert korte onderbrekingen op met als gevolg dat heel je wifinetwerk plat gaat omdat de punten niet meer weten met welk apparaat ze nou verbinding moeten maken. Ik kom dit regelmatig tegen met Experiawifi's die alleen met een kabel aangesloten kunnen worden.

 

Oftewel; het kan maar ga je er gelukkig van worden? Absoluut niet.


Hoe onbetrouwbaar wil je je netwerk hebben? Leg gewoon kabels. Dat is het beste.


Dank voor de tips, ik ben idd over naar superwifi vanwege de kwaliteit, ik had er gewoon nog 1tje liggen wilde het netwerk in de tuin net iets “verlengen”,  vandaar.


Dank voor de tips, ik ben idd over naar superwifi vanwege de kwaliteit, ik had er gewoon nog 1tje liggen wilde het netwerk in de tuin net iets “verlengen”,  vandaar.

Probeer dan de ene gewoon bij de Experiabox te plaatsen en de andere in het tuinhuisje. Dat is beter denk ik.