Skip to main content
Ik heb glasvezel internet en iTV van KPN besteld op 21 juni, en hiervoor ook een orderbevestiging ontvangen.



Op 2 en 3 juli heeft de backoffice van KPNNetwerk mij proberen te bereiken, en in het voicemail bericht werd gezegd dat ik contact gegevens per SMS zou ontvangen. In beide gevallen is dat niet gebeurd.



Vandaag 16 juli ben ik weer door de backoffice gebeld en werd mij gevraagd of ik al een afspraak had gemaakt voor het aansluiten van mijn glasvezel. Ook deze keer zouden mij contact gegevens voor de backoffice per SMS en email toegestuurd worden voor het geval ik problemen zou ondervinden. Deze gegevens heb ik weer niet ontvangen.



Sinds begin juli probeer ik via de klantenservice van KPN internet en TV een afspraak te maken voor het aansluiten van mijn glasvezelaansluitpunt. Telkens wordt mij verteld dat de klantenservice niks kan doen. De aanvraag is doorgestuurd naar een aannemer, die vervolgens kontakt met ons opneemt. Wie deze aannemer is en hoe ik die kan bereiken kunnen ze mij niet vertellen.



Van de backoffice had ik begrepen dat als ik nummer 088 0063744 bel, ik daar een afspraak kan maken. Ook hier kreeg ik het antwoord dat zij niets kunnen doen, en ze afwachten op bericht van de aannemer.



Kan iemand mij terugbellen op mijn mobiele nummer over hoe dit op te lossen? Ik zit er hard over na te denken om KPN de rug toe te keren en naar een andere provider te gaan.
Ha Doogie, welkom! Wat ontzettend vervelend dit! Het lijkt wel een beetje een doolhof op deze manier.. Niet de bedoeling, sorry daarvoor! Ik ga er in duiken, maar wil even controleren of het telefoonnummer 06-****267 de juiste is. Als dat niet zo is, wil je 'm dan in je profiel zetten onder 'persoonlijke opmerkingen'. Dan weet ik zeker dat ik de juiste gegevens doorgeef. Het moet nu natuurlijk niet weer mis gaan!
Ha Doogie, welkom! Wat ontzettend vervelend dit! Het lijkt wel een beetje een doolhof op deze manier.. Niet de bedoeling, sorry daarvoor! Ik ga er in duiken, maar wil even controleren of het telefoonnummer 06-****267 de juiste is. Als dat niet zo is, wil je 'm dan in je profiel zetten onder 'persoonlijke opmerkingen'. Dan weet ik zeker dat ik de juiste gegevens doorgeef. Het moet nu natuurlijk niet weer mis gaan!



Marcia,



ja dat is mijn mobiele nummer. Dank voor je reactie!
Hey Doogie, dank voor het bevestigen. Ik heb hier nog even verder naar gekeken en ik begrijp je verwarring en frustratie. Het is zo dat er bij de aanleg van glasvezel twee partijen zijn. KPN NetwerkNL/Reggefiber, die de fysieke kabel aanleggen tot in je huis, en KPN de provider, wij, die je diensten gaan leveren. Dat betekent ook dat er twee aansluitmomenten zijn. Een van KPN NetwerkNL, en een van ons.



Nu begrijp ik uit de notities dat KPN NetwerkNL al bij jou is geweest. Is dat ook zo. Heb je het glasvezelpunt al in huis? Zo niet, dan neemt KPN NetwerkNL eerst nog contact met je op om daarvoor een afspraak te maken.



Nadat dit gebeurt is moet KPN NetwerkNL aan ons doorgeven dat de glasaansluiting er ligt. En dit is vaak een proces dat even kan duren. Vooral als het gaat om nieuwbouw waarbij meerdere woningen opgeleverd moeten worden. Het kan dan gebeuren dat ze tegen het einde van de aanleg meerdere woningen tegelijk bij ons afmelden. Pas na dit moment van afmelden kunnen wij onze installatiemonteur plannen.



Wat ik hier zie is dat wij nog steeds in afwachting zijn van de afmelding van KPN NetwerkNL. Dat is wel iets dat we in de gaten houden en regelmatig controleren. Zodra deze afmelding binnen is, nemen wij contact met je op voor het plannen van onze monteur.
Erik,



De situatie zoals die nu mijn meterkast is, is dat er een glasvezelkabel uit de grond komt met een kaartje eraan. Op dat kaartje staat een telefoonnummer 088 006 37 11. Als ik dat bel kom ik bij KPN NetwerkNL uit.



Wat ik dus niet snap is dat de laatste 10 huizen in de straat die opgeleverd werden (waarvan de mijne 1 is) allemaal internet hebben, behalve ik.



In mijn laatse kontakt met KPN NetwerkNL heb ik aangegeven dat ik aan het einde van deze week, 2 augustus, een oplossing (afspraak) wil hebben wanneer een FTU kastje wordt geinstalleerd. Zo niet, dan zal ik mijn aanvraag annuleren en naar een andere provider overstappen.
Dank voor je antwoord, Doogie. Dan moet het glasvezelkastje nog bij jou geplaatst worden. En dat is dus iets dat KPN NetwerkNL moet doen. Dat gaat buiten ons, KPN de dienstenprovider, om. Als je bij ons annuleert en bij een andere partij een abonnement (via glasvezel) afsluit, wat je goed recht is, dan moet alsnog KPN NetwerkNL bij jou komen om dat kastje te plaatsen. Wanneer ze dat precies doen, kunnen wij niet zien. Wel hebben we hier op dit moment een plandatum staan van 13 september. Dat is dan de datum waarop wij, uiterlijk, van KPN NetwerkNL het 'alles-is-klaar-bericht' verwachten.



KPN NetwerkNL neemt contact met je op om de afspraak te maken voor de aansluiting. Als je daar navraag over wilt doen, dan moet je inderdaad bij het 088-nummer zijn.



Sorry dat ik geen beter nieuws voor je heb op dit moment.
De vorige plandatum was 2 augustus.. Daar is dus al 6 weken bijgekomen. Zonder dat dat naar mij toe gecommuniceerd is.



One day to go...
En het cirkeltje is weer rond. Een aannemer moet kontakt met mij opnemen voor het maken van de afspraak. KPN NetwerkNL kan daar geen invloed op uitoefenen, we moeten maar afwachten tot er wat gebeurd....



Bye bye...
Dat is echt heel naar, Doogie 😞 KPN NetwerkNL heeft inderdaad per regio aannemers in dienst die de dagelijkse werkzaamheden regelen. Vervelend dat ze je geen duidelijkheid konden geven hoe en wanneer dit gaat. Ik zie dat de annulering inmiddels ook doorgevoerd is. Jammer om je te zien gaan, maar ik begrijp het van jouw kant uit.



Om nog wel even te benadrukken, als je via een andere partij nu een abonnement aanvraagt dat ook via glasvezel loopt, dan blijf je hebben dat je op KPN NetwerkNL moet wachten.