Skip to main content

Ik had een paar dagen geleden de monteur voor de glasvezel voor de deur staan. Hij vertelde mij bij aankomst dat hij een gat in de voorgevel moest boren, maar daar wist ik niks van, en ik huur, dus moest eerst mijn verhuurder om toestemming vragen. De beste man heeft de afspraak gecancelled en ging er weer vandoor.

Toen kreeg ik netjes een mailtje van KPN dat ik een nieuwe afspraak in moest plannen. Nou, vrij snel toestemming gekregen van de verhuurder om dat gat te boren, dus snel afspraak inplannen, ligt dat hele systeem er uit. Ik kan een monteur aanvragen online, bevestigen, zegt ie dat ik een bevestigingsmail krijg, maar ik krijg helemaal niks. Helpdesk gebeld, zij konden ook de afspraak niet inplannen, blijkbaar zit er een bug in het inplansysteem, dus ticket aangemaakt en ik zou teruggebeld worden. Dat is inmiddels 3 dagen geleden, nog niks gehoord. 

Vandaar dat ik het hier even probeer. Hoe gaat het met mijn ticket? Hoe lang kan het duren om deze bug uit jullie systeem te krijgen? Ik wil wel graag snel internet want ik jaag al mijn data bundels erdoor op deze manier. 

Hopelijk hier meer succes...

Welkom op de community @Tom86Woelie. Als je een afspraak wilt maken is het niet handig dat het niet werkt natuurlijk! Ik kan er niet zoveel over zeggen, op je profiel staan geen gegevens en daardoor weet ik alleen wat jij me vertelt. Als je snel meer duidelijk wilt is het, ondanks dat je dat al vaker hebt gedaan, het beste om ons te bellen op 0800-0402. Via die weg kan het snelste met je meegekeken worden en meer verteld worden over de situatie.


Dat nummer is me inmiddels bekend. Gang van zaken tot dusver:

  • monteur ingepland, komt langs, moet gat in voorgevel boren. Mij niet van tevoren verteld, weggestuurd.
  • na toestemming van huisbaas om te boren probeer ik online een nieuwe afspraak in te plannen. Alles lijkt te lukken, maar geen bevestigingsmail
  • Klantenservice gebeld, nee staat geen afspraak gepland, ga ik voor u doen. Hmm vreemd, ik kan het ook niet inplannen, kortom bug in het systeem. Ticket aangemaakt ik word teruggebeld binnen 2-3 dagen.
  • Na 3 dagen niks gehoord, ik bellen, hmm nee staat geen ticket in het systeem. Ik zal u wel even inplannen. Oh nee lukt niet, wat vreemd. Ik stuur u door naar de monteur afdeling.
  • zelfde verhaal, persoon probeert me in te plannen, lukt niet. Terugbelafspraak gemaakt.
  • ik bel terug, persoon probeert monteur WEER in te plannen, lukt niet.
  • uiteindelijk met de backoffice doorverbonden, die zou via een andere weg de juiste afdeling zover krijgen om handmatig een afspraak in te plannen, ik zou worden teruggebeld. Weer niks gehoord.
  • nog een keer klantenservice bellen, op een of andere manier kwam ik direct bij iemand terecht die de monteurafspraak voor me kon inplannen. Ik moest hem wel eerst overtuigen dat er een bug in het systeem zat, en dat wat hij zei “nee dit is een kpn-netwerk probleem” pure onzin was. Was inderdaad geen kon-netwerk probleem, excuses gekregen en aanvaard. Hij plande voor mij een afspraak in voor vandaag 8-10.
  • Om half 9 word ik gebeld: wat moet er precies gebeuren meneer? Ik: een gat boren en de kabel naar binnen halen en mijn internet aan de praat krijgen. Ok, dat was dan verkeerd naar ons gecommuniceerd. HOE DAN?!?!?!
  • half uur later: ja sorry we kunnen vandaag geen gat boren, we komen morgen.

nu hoop ik echt dat ze morgen komen, maar ik heb er totaal geen vertrouwen in. Wat een chaos aan jullie kant. Ik zit zo bijna 2 weken mijn mobiele bundels er doorheen te jagen omdat ik geen internet heb vanwege het gepruts van KPN. Wat een amateuristische bende. En geen uitgestoken hand van KPN, geen sorry, geen “ok misschien krijgt u een of ander cadeautje van ons voor de extra kosten door ons geklungel”. Helemaal niks. Geen goede mond op mond reclame via mij voor KPN in ieder geval…

 

 


Alles onder elkaar is dat een behoorlijk verhaal inderdaad, waarbij meerdere dingen misgegaan zijn. Heel vervelend, en niet zoals het hoort. Ik hoop dat de monteur vandaag wel geweest is de aansluiting heeft kunnen maken. Als dat niet gelukt is, is het toch het beste om opnieuw te bellen. Ik kan niets zien over de melding, daardoor kan ik er ook weinig meer over zeggen.


Hij kwam inderdaad vanmorgen, maar hij wist niet waar hij voor kwam. “Ik moet een gat boren?! Ik kom hier voor <insert irrelevante handeling>”.

Er stond een verkeerde opdracht in “het systeem” voor deze monteur. Ik kijk ondertussen nergens meer van op.

Ik ben van nature behoorlijk geduldig aangelegd maar het stoom kwam uit mijn oren. Ik moest er uiteraard weer voor thuis blijven (in mijn eerste week bij nieuwe werkgever) en dat is nu al de derde keer in mijn eerste week!!! Ik heb een officiële klacht ingediend bij KPN.

De volgende monteur komt maandag. Ik wacht af of het mirakel zich dan zal voltrekken. Get your shit together KPN.


erg jammer dat het zo moet gaan


Dat gaat inderdaad niet soepel, het is erg jammer dat die monteur een verkeerde opdracht had gekregen. Ik hoop dat de monteur die vandaag komt de juiste opdracht heeft en het daarmee kan worden afgesloten.


Vandaag zou de monteur komen tussen 1 en 5. Ik weer thuisgebleven van werk, word ik om 2 uur gebeld dat de monteur zich ziek heeft gemeld. Eerstvolgende afspraak volgende week. Dan zit ik dus straks 3 WEKEN te wachten!!!!

Toevallig kwam vandaag ook het noodpakket binnen waar 100gb op staat. Maar omdat ik vanuit huid werk en veel video calls doe gaat dat echt niet genoeg zijn. Dus ik de klantenservice bellen om te vragen of ze misschien wat extra kunnen geven. Welk antwoord krijg ik?

 

”Ja, nee meneer dat noodpakket is niet bedoeld voor Netflix of Youtube, ik kan dat vanaf hier niet zomaar toppen”. 
 

Echt waar ik heb dat nodig voor mijn werk en deze gozer gaat ervanuit dat ik het wil gebruiken voor netflix en chill?!?!?! 
 

Ik zeg nouja binnenkort is ie leeg en dan? Ja dan kon ie het wel toppen. Ik zeg waarom niet nu alvast? “100 gb zou genoeg moeten zijn en het pakket is niet voor video bedoeld”. Kan je nu alvast vertellen dat dat het niet is. Echt waar wat een ***bedrijf en wat een slechte service. Echt schandalig.

 

ik begrijp overigens dat ik op dit forum niet echt geholpen wordt, het is vooral “ja wat erg meneer”. Maar goed nu kan in ieder geval iedereen lezen hoe jullie met je klanten omgaan. 


@Jasper van KPN wat schandalig, kan je echt niks doen Jasper


Het kan gebeuren dat een monteur ziek is, maar de timing daarvan is voor jou heel vervelend natuurlijk! Als er eerder geen monteur beschikbaar is kan er geen eerdere afspraak gemaakt worden. 

De bundel van het noodpakket kan inderdaad niet preventief aangevuld worden, in het verleden is daar misbruik van gemaakt. Het overgrote deel van de mensen zal daar geen misbruik van maken, maar het heeft wel effect op jou. Het kan wel (telefonisch) bijgevuld worden als de bundel bijna op is, je hoeft niet te wachten tot het helemaal op is.

 

@Jasper van KPN wat schandalig, kan je echt niks doen Jasper

Nee helaas, ik kan hooguit zien dat er een melding loopt. We weten dat die loopt, want naar aanleiding daarvan worden de monteurs ingepland.


Reageer