Skip to main content

Hey allemaal ! 

 

Ik heb al heel erg lang last van slecht internet. 

Vooral de ping spikes tijdens gamen zijn super irritant. 

Nu zijn we reeds verhuist. In mijn vorige woning had ik hetzelfde probleem,  ik heb daar toen de bandbreedte op 2,4ghz naar 40 gezet en op 5ghz naar 160. Waarom weet ik niet, maar dit loste toen alles op!

Nu in mijn nieuwe woning probeer ik hetzelfde te doen. Echter telkens waneer ik een wijziging aanbreng en op opslaan druk. Krijg ik de melding wijzigingen opgeslagen. Maar waneer ik naar een andere pagina ga en weer terug druk op wifi signaal, zie ik dat alles weer gereset is. 

Hoe kan dit? Al mijn super wifi punten zijn btw bedraad aangesloten en dichtbij mijn laptop. De verbinding is volledig dus het lijkt me gewoon mogelijk om de 160mhz band te gebruiken. Alleen ik krijg het maar niet aangepast... 

Iemand die kan helpen ? 

 

Hallo @mvb13966 

 

Zet het 5GHz kanaal eens op 108 en kijk of de instelling dan wel permanent wordt opgeslagen.

Als het dan wel lukt is het een bug in de firmware, die zou het kanaal automatisch moeten verlagen zodat 160MHz wel mogelijk is.


Hallo @mvb13966 

 

Zet het 5GHz kanaal eens op 108 en kijk of de instelling dan wel permanent wordt opgeslagen.

Als het dan wel lukt is het een bug in de firmware, die zou het kanaal automatisch moeten verlagen zodat 160MHz wel mogelijk is.

Dat heeft gewerkt ! Dankjewel!


Reageer