Skip to main content
Antwoord

Kan glasvezel alsnog gratis worden aangelegd nadat ik het in eerste instantie niet wenselijk vond?

• November 10, 2025
  • 4 reacties
  • 107 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Beste,

Ik vroeg mij af of ik nog een gratis aanleg van glasvezel kan krijgen nadat ik het toen niet wenselijk vond.

Ik heb het afgewezen om verschillende persoonlijke redenen en verkeerde of onvoldoende informatie.

Ik wist bijvoorbeeld niet dat er meerdere providers op KPN glasvezel zaten en dat alleen KPN het aanlegde in mijn straat in Amsterdam. Ik ging er vanuit dat er meerdere waren zoals ODIDO.

Beste antwoord door Marlon92

@Joep1965 Dankje voor je reactie.

Bij Haalbaarheidsonderzoek staat Er is glasvezel beschikbaar op jouw adres.

Gewoon een abonnement aanvragen dan. Pak gelijk 1000 mbit. Dan weet je zeker dat je een verbinding over glasvezel krijgt. Want op de telefoonlijn is dat niet mogelijk. Ik gok dat de glasvezel onder de stoep ligt. Die moeten ze dan alleen nog ff door je tuin heen leggen. Dat komen ze dan vanzelf doen. En ik gok dat da gratis is. Maar gewoon opletten. Als het toch nog geld kost, dan zou je daarvan op de hoogte gesteld moeten worden.

Ik zou geen verhuizing doen vanaf je huidige provider. Laat het abonnement van je huidige provider maar gewoon doorlopen. En zeg die pas op als de verbinding van KPN over glasvezel start. Dan heb je wel een paar weken overlap. Maar je hebt zo wel zekerheid dat je niet zonder komt te zitten.

4 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • November 10, 2025

Dag ​@DDuin ik raad u aan om een haalbaarheidsonderzoek aan te vragen. Waarschijnlijk krijgt u dan meteen antwoord op uw vraag.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 10, 2025

• Antwoord
  • November 10, 2025

Gewoon een abonnement aanvragen dan. Pak gelijk 1000 mbit. Dan weet je zeker dat je een verbinding over glasvezel krijgt. Want op de telefoonlijn is dat niet mogelijk. Ik gok dat de glasvezel onder de stoep ligt. Die moeten ze dan alleen nog ff door je tuin heen leggen. Dat komen ze dan vanzelf doen. En ik gok dat da gratis is. Maar gewoon opletten. Als het toch nog geld kost, dan zou je daarvan op de hoogte gesteld moeten worden.

Ik zou geen verhuizing doen vanaf je huidige provider. Laat het abonnement van je huidige provider maar gewoon doorlopen. En zeg die pas op als de verbinding van KPN over glasvezel start. Dan heb je wel een paar weken overlap. Maar je hebt zo wel zekerheid dat je niet zonder komt te zitten.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 10, 2025

@Marlon92  Goed advies dankje.