Een paar weken geleden is in mijn meterkast een glasvezelaansluitpunt geplaatst.
Omdat ik tevreden ben over het bestaande netwerk (en binnenshuis alles bekabeld), was ik niet van plan over te stappen naar glasvezel.
Er is niet gevraagd waar het glasvezelaansluitpunt het beste geplaatst kon worden.
Inmiddels heb ik ook een glasvezelkastje ontvangen.
Vorige week heeft KPN een mail verstuurd met de aankondiging binnen nu en 2 jaar het huidige netwerk op mijn adres uit te zetten.
Daarom gekeken of ik glasvezel aangesloten krijg.
Tot nu toe ben ik bij het aansluiten op de volgende punten gestuit:
1. Het glasvezelkastje heeft stroom nodig, maar in mijn meterkast is geen stopcontact aanwezig, ook niet in de gang.
2. Het internet dat ik nu gebruik, komt binnen via de telefoonaansluiting in de woonkamer, aan de andere kant van mijn woning tov de meterkast. Het modem, de tv en computer staan in de woonkamer. Ook tablet en mobiele telefoon gebruik ik altijd in de woonkamer.
Â
Daarom volgende vraag:
* Kan het aansluitpunt verplaatst worden naar de woonkamer (dus andere kant van mijn woning)?
 Of wordt nog gezorgd voor een weggewerkte, bekabelde aansluiting naar de woonkamer?
Â
Als het de bedoeling is dat voortaan internet en tv via wifi gaan, dan zou het volgende spelen:
- Eerste punt (geen stopcontact in meterkast) niet opgelost.
- De tv-ontvanger (Arcadyan HMB2260) ondersteunt geen wifi.
- Gaat mogelijk met wifi de snelheid weer verloren
- Op dit forum gelezen dat bij diverse klanten na overstap naar glasvezel wifi instabiel werd (bijv. https://community.kpn.com/internet-9/sinds-glasvezel-slechte-verbinding-via-wifi-560556?tid=560556&fid=9)
Â
Â