Skip to main content
Antwoord

Kan iemand testen of mijn glasvezelaansluiting kapot is?

• April 24, 2025
  • 9 reacties
  • 143 keer bekeken

Goede middag, ik ben terug van Ziggo bij KPN en leg mijn vraag hier even neer omdat ik weet dat er mensen zijn die dit voor mij kunnen controleren voordat mijn abonnement ingaat volgde maand.

Het gaat om het volgende, mijn plan was om van Ziggo naar YouFone alleen internet te gaan dat is niet door gegaan lang verhaal maar ik heb een foutje gemaakt en het glasvezelkastje met het beschermdopje over het originele glasvezelkastje zelf gedaan en kwam er daarna achter koekebakker je bent het beschermdopje vergeten eraf te halen. Dit toen gedaan alleen het kastje gaf meteen een rood alarmledje.

Nou is mijn vraag zou ik nu ook het originele kastje stuk hebben gemaakt dat weet ik niet. Omdat ik volgende maand de aansluiting krijg wil ik weten of er niets stuk is.

Kan iemand dit voor mij doormeten of kan dit alleen als de verbinding actief is ?

Alvast bedankt voor de reactie.

Henk

ps hoop dit bij de goede categorie te hebben geplaatst

Startdatum abonnement is 21 mei 20225

Beste antwoord door Speedmaster

Klantenservice bellen en aangeven dat je een rood lampje hebt na installeren, niet vertellen dat je zelf hebt lopen klooien en vragen om een monteur in het kader van installatie garantie.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

9 reacties

Speedmaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • April 24, 2025

Klantenservice bellen en aangeven dat je een rood lampje hebt na installeren, niet vertellen dat je zelf hebt lopen klooien en vragen om een monteur in het kader van installatie garantie.

• Auteur
  • Helper
  • April 24, 2025

Dank Speed ben der normaal heel handig in alleen deze keer niet 😁. Contact opgenomen alhoewel zij hebben contact opgenomen en de verbinding bekeken en deze was oke dus hopelijk werkt straks alles.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@Henk140, welkom op onze community! Ik zie dat je vraag al wel beantwoord is, laat ons vooral weten hoe t afloopt!

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • April 28, 2025

Dit toen gedaan alleen het kastje gaf meteen een rood alarmledje.

Startdatum abonnement is 21 mei 20225

Bij nog niet geactiveerde lijn (geen licht) is rood alarm te verwachten.

• Auteur
  • Helper
  • April 28, 2025

Hoi Thomas, denk dat het niet meer mis kan gaan er komt een collega van jou de aansluiting realiseren ivm het ontbrekende glasvezelunit kastje deze heb ik de vorige keer weer mee teruggestuurd wat volgens weer een andere collega van je niet nodig was. Komt mooi uit mocht er toch iets aan het originele glasvezelkastje mankeren.

SORRY IK VERGEET NOG WAT, DE VERBINDING IS DOORGEMETEN DOOR KPN DEZE WAS OKE.

• Auteur
  • Helper
  • April 28, 2025

TDN, dat zou wel eens heel goed kunnen.

Forum|alt.badge.img+16
  • April 28, 2025

Bij nog niet geactiveerde lijn (geen licht) is rood alarm te verwachten.

Maar bij XGS-PON zal een geregistreerde ONT altijd op connection moeten branden (mijne heeft altijd gebrand zelfs toen ik een jaartje weg was bij KPN). Knippert Connection dan is de ONT niet geactiveerd/geregistreerd en bij ALARM is er helemaal geen licht dus vaak wat defect (FTU defect, kabelbreuk oid). 

Ik vermoed omdat TS de zwarte plug heeft laten zitten hiermee de FTU zwaar heeft beschadigd waardoor de ONT dus geen connectie meer kan maken met het netwerk.

• Auteur
  • Helper
  • May 22, 2025

Beste mensen, de  KPN monteur is geweest. Er was hoogst waarschijnlijk niets stuk maar de monteur heeft de aansluiting opnieuw gerealiseerd omdat het vanaf het begin bij de plaatsing het niet 100% goed heeft gezeten vandaar misschien ook de bugs in de tijd dat ik KPN fiber heb gehad. Alles werk top de snelheid via WiFi is ook super dus helemaal tevreden. Dank voor de reacties.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Bedankt voor je terugkoppeling ​@Henk140, fijn dat het allemaal goed werkt!