Skip to main content

Ik heb alweer heel wat jaren een koperdraad aansluiting ,inmiddels zit er al 5 jaar een glasvezel aansluiting in de meterkast.Kan ik al een keer overstappen naar glasvezel hier op postcode 3171HJ Poortugaal?

Hallo @rbuijt via www.kpnnetwerk.nl kun je via je postcode/huisnummer de status van jouw aansluiting zien. Als daar staat dat je een provider kunt kiezen, kun je bij KPN, de provider dus, verzoeken om migratie van koper naar glas en wordt e.e.a. in werking gesteld.

Weet je zeker dat de aansluiting van KPN is en niet van een concullega? Plaats anders eens een fot van de aansluiting.

 


zie een kastje met stikker caiway ik wil keuze zal toch niet zo zijn?


Dan zal je dus Caiway moeten nemen. Kpn kan daar niets mee😉.


Heb slechte ervaring met caiway vandaar liefst een andere ?🤔


Maar wat is er mis met je koperaansluiting? Zo bijzonder is glasvezel nou ook weer niet. Je kunt hogere snelheden krijgen maar daar houdt het wel een beetje op.


Hey @rbuijt, Poortugaal heeft (nog) geen glasvezel van KPNNetwerk en daarom kan je nog niet overstappen naar glasvezel bij KPN. Je kan enkel gebruik maken van de providers welke over het netwerk van Delta leveren. Dat zijn uiteraard Delta maar ook Solcon, Caiway en Online.nl

 

Dan over glasvezel in Albrandswaard, het is nog niet aangekondigd en dat betekend dat het geheel onbekend is of en wanneer het er aan komt.
Dat delta aanwezig is betekend niet dat KPN er niet komt. In Heenvliet en Geervliet zat ook Delta en een jaar later kwam KPNNetwerk erbij. Persoonlijk verwacht ik niet dat het nog erg lang duurt voordat ook Poortugaal en Rhoon glasvezel krijgen, in alle gemeente’s om Albrandswaard wordt nu vezel aangelegd. Hoogvliet, Barendrecht en Rotterdam Zuid zijn allemaal druk bezig. Dus ik verwacht wanneer het daar klaar is dat Albrandswaard aan de beurt is.


Maar wat is er mis met je koperaansluiting? Zo bijzonder is glasvezel nou ook weer niet. Je kunt hogere snelheden krijgen maar daar houdt het wel een beetje op.

In Poortugaal is toen der tijd een trinet verbinding aangelegd en de snelheden zijn in sommige gebieden echt om te huilen. Gelukkig als ik naar de postcode van rbuit kijk zijn de snelheden wel acceptabel.


Hartelijk dank hier kan ik wat mee.


Hallo @rbuijt als je iets van KPN wil is Solcon een goede partij, 100% dochter van KPN.

Kun je ook je KPN mailaccounts behouden.