Skip to main content
Vraag

Kan ik alvast een NT unit aanvragen voor mijn ouders?

• January 24, 2026
  • 3 reacties
  • 134 keer bekeken

Ik ben zelf paar jaar geleden overgaan van koper naar glasvezel,  waren toen veel problemen met de aansluiting.  Ik had namelijk nog geen NT-unit, wel een FTU unit. Dat heeft toen heel veel tijd en moeite gekost. Inmiddels werkt alles nu perfect. 

Nu het volgende, mijn ouders hebben nu koper via Ziggo, maar willen ook naar glasvezel overgaan.  Ook mijn ouders hebben al een FTU unit thuis aan de muur. Kan ik vast een NT-unit aanvragen? 

Gr. Jeroen 

3 reacties

rvk01
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • January 24, 2026

Je krijgt de (O)NT plus router wanneer je een abonnement afsluit. Het heeft weinig zin die eerder te krijgen (er staat momenteel toch geen signaal op de FTU).

JanD
Superuser
  • January 24, 2026

Beste ​ ​@Jeroen B. als je ouders een abo nemen bij KPN krijgen ze de spullen vanzelf thuisgestuurd tegen de tijd dat de aansluiting actief wordt.

KPN beslist dan tevens of het een DHZ-aansluiting wordt of een gratis installatiemonteur.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi! Ik heb de off-topic discussie verwijderd. Ik zie dat je vraag verder al beantwoord is ​@Jeroen B.. Kom je er zo uit?

Ik wil daar nog wel even aan toevoegen dat als ze overstappen met overstapservice blijft hun ziggo aansluiting gewoon actief tot het KPN abonnement werkt.