Skip to main content

Het is de bedoeling dat ze in ons dorp en omringende dorpen glasvezel willen aanleggen ( Delta fiber)

nu kan je kiezen tussen Caiway, Delta en online.nl . Maar ik wil deze providers niet ik wil gewoon bij KPN blijven. Nu hadden we deze week Caiway aan de deur deze gaf aan als je niet meedoet krijg je geen glasvezel in de meterkast. En gaven ze aan dat KPN je over een tijdje j gewoon afsluiten van de kabel en dan heb je niets meer. Dat lijkt me een beetje vreemd aangezien ik bij KPN iets anders heb gelezen nm : zie onderstaand.

 

Onderstaand heb ik gelezen op jullie site is al een oud bericht.

Kopernetwerk buiten gebruik

Per 2023 gaan veel adressen die over een glasvezelaansluiting beschikken over naar een glasvezelverbinding. Het kopernetwerk wordt hiermee afgesloten. Volgens KPN’s Chief Technology & Digital Officer hebben ze dit nodig om "de vruchten te kunnen plukken van de digitalisering van de samenleving". Daarnaast is het voor de provider handiger omdat er nog maar één netwerk onderhouden hoeft te worden. Op deze manier profiteert iedereen van de kwaliteit van het netwerk.

Er wordt al eerder dan in 2023 gebruik gemaakt van proefgebieden, waarbij het kopernetwerk al eerder wordt uitgezet.

Wat betekent dit voor jou?

KPN zal iedereen vroegtijdig op de hoogte stellen. Ook in de gebieden waar nu glasvezel wordt aangelegd, zal op termijn het kopernetwerk worden afgesloten. Je provider is daarnaast verantwoordelijk voor het overzetten van koper naar glasvezel. Door het nu al aan te kondigen hebben providers de tijd om hierop in te spelen. Je provider zal je op de hoogte stellen wanneer er iets gaat veranderen.

Dat KPN glasvezel aanlegt, betekent overigens niet dat je ook bij KPN je diensten af moet nemen. Je kunt zelf bepalen bij wie je uiteindelijk een contract wilt afsluiten.

Nu wil ik graag het fijne hiervan weten , moet ik straks apart aansluitkosten betalen voor glasvezel als ik bij KPN wil blijven ? En we kunnen toch gewoon bij KPN blijven ?  Wij kunnen ons niet veroorloven om geen internet te hebben , hier hebben meerdere personen een thuiswerkplek en het gaat nu heel goed met de aansluiting van KPN

 

Op plekken waar KPN niet over glasvezel levert zal KPN het kopernetwerk niet uitschakelen. 

KPN levert nu inderdaad niet over glasvezel van Delta fiber. Of dat over een tijdje wel gaat gebeuren weet niemand. In theorie kan het. Maar nu ziet het er volgens nog niet naar uit dat het gaat gebeuren.

En gaven ze aan dat KPN je over een tijdje j gewoon afsluiten van de kabel en dan heb je niets meer.

Dit is gewoon bangmakerij. 


Hartelijk dank voor het bericht, ik dacht het ook al bangmakerij. Nu zijn wij nog van een generatie die alles qua internet enz volgen. Maar ik ben bang dan ouderen hier wel in trappen en dus wel overgaan.

Jammer dat dit zo wordt overgebracht door caiway .

Wij blijven gewoon bij KPN , we zijn  tevreden klanten en dan maar eerst kabel voor ons voldoende.

 

 

 


Hallo @Hennymel! Nog even ter bevestiging. Het klopt wat je online hebt gevonden en dus wat @Nick83 zegt. Fijn dat je tevreden bent met de diensten. :slight_smile: