Skip to main content

In onze kruipruimte loopt een blauwe ptt kabel 1966 staat erop. Deze loopt door naar de kruipruimte van de buren. Kunnen wij deze kabel verwijderen/doorknippen?

 

Nee, die kabel mag je niet verwijderen of doorknippen.


Hallo @Suze1 Anders hebben de buren weaarschijnlijk geen telefoon/tv/internet meer en heb je dus boze buren en een nog kwaaiere KPN die jou de herstelfactuur stuurt.

 


Waarschijnlijk loopt die onder het hele huizenblok door en zitten alle huizen daar op aangesloten. Vroeger was dat normaal. Dus dat is niet zo handig om die te verwijderen. Krijg je mogelijk ruzie met je buren. 

Maar waarom wil je die verwijderen? Zit toch uit de weg lijkt me?


De blauwe kabel is inderdaad eigendom van KPN en mag niet verwijderd worden.
 

Het klinkt alsof je plannen hebt met je kruipruimte want het lijkt me dat er anders geen reden is dat je dit zou willen verwijderen. Het proces om dit toch uit jouw kruipruimte te halen begint bij mijnaansluiting. Hier kan je een aanvraag doen voor het verwijderen en/of verplaatsen van een kabel, hoe dit precies zit met een kabel van een van uw buren durf ik niet te zeggen. Wel wil ik je waarschuwen voor de aanzienlijke kosten die hier bij komen kijken, maar een offerte aanvragen kan altijd.

Mocht er genoeg lengte in de kabel zitten kunt u hem ook altijd ophangen / achter een koof stoppen. 

in ieder geval succes met uw project :thumbsup:


Dank voor het antwoord. Wij dachten dat de kabel misschien niet meer in werking was omdat er ook een blauw, rood, wit, inelkaar gedraaide kabel loopt vanuit de meterkast naar buiten.