Skip to main content

Ik wil de startdatum van mijn abonnement wijzigen naar een latere datum.

Ik heb een abonnement afgesloten voor internet en tv. De startdatum zou 16 februari zijn. Op 31 januari zijn ze de glasvezelkabel komen aanleggen. Die ochtend kreeg ik een aantal mails met de volgende mededelingen:

- de verwachte startdatum is 31 januari.

- je kunt de startdatum online wijzigen.

-  sluit de apparatuur aan en het abonnement wacht op je.

- de facturering wordt gestart.

Maar nu loop ik tegen de volgende problemen aan:

- ik kan de startdatum niet online wijzigen.

- kpn kan de startdatum ook niet wijzigen.

- de apparatuur is pas in de avond op 31 januari verzonden, dus nog niet in mijn bezit zoals geclaimd wordt in de mail.

- kpn geeft aan dat het nog niet geactiveerd is, terwijl kpn netwerk aangeeft van wel.

- ik heb geen SMS ontvangen dat het aansluitpunt werkt en dat de verbinding klaar is om aan te sluiten.

Kortom, ik kan nog geen gebruikmaken van mijn abonnement en wil dus dat de startdatum later wordt, namelijk 6 februari. Hoe kan ik daarvoor zorgen?

Hallo @Klant2024.1 ,

De aansluiting van de glasvezelkabel op 31 januari 2024 staat los van de start van jouw abonnement. 
 

Je schrijft eerst dat de startdatum van jouw abonnement 16 februari 2024 zou zijn en later heb je het over 6 februari 2024. Over het algemeen kun je de start van een abonnement wel uitstellen, maar vervroegen lukt niet. 
 

Lukt het aanpassen (uitstellen) niet online? Bel dan morgen vanaf 8.00 naar 0800-0402. Daar kun je ook een bevestiging vragen wat nu de werkelijke startdatum van jouw abonnement is. 


Hoi Noordzee,

Op 31 januari is de startdatum van 16 februari vervroegd naar 31 januari. Ik wil de datum verlaten van 31 januari naar 6 februari. Ik kan de datum online niet wijzigen, omdat het diezelfde dag in ging. Het is tot 1 dag vantevoren wijzigbaar. Als zij dus geen 1 dag marge aanhouden, kun je het niet wijzigen. Ik heb KPN gebeld, maar zij kunnen de startdatum blijkbaar ook niet aanpassen, ondanks dat ik de apparatuur nog niet heb. Volgens de mail is 31 januari de startdatum, dat is het moment dat ze de facturering zijn gestart.


OK, wel een beetje vreemd allemaal.

Maar je kunt achteraf via de klantenservice een vergoeding vragen voor de dagen waarop er nog geen diensten worden geleverd. Die vergoeding wordt dan via een volgende factuur gerestitueerd.  

Uiteindelijk is het natuurlijk wel positief dat de oorspronkelijke startdatum 16 februari 2024 zou zijn, en dat het nu waarschijnlijk eerder voor elkaar is. 


Maar… Als je niks aansluit gaat, bij mijn weten, het abonnement ook niet lopen. Dus, zou ik gewoon nog helemaal niks aansluiten tot de door jou gewenste datum


Bedankt beiden, ga ik dat proberen!


Vreemd hoe dit is verlopen @Klant2024.1 🤔

Ik ga er van uit dat de apparatuur inmiddels wel onderweg is. Zodra je dit aangesloten hebt en alles werkt, kan je weer contact opnemen met de telefonische klantenservice om een vergoeding aan te vragen voor de dagen die wél in rekening gebracht worden terwijl je er nog niet gebruik van hebt kunnen maken. Aangezien je het bericht hebt ontvangen dat je abonnement is gestart, zal ook wel echt al vanaf 31-01 de facturatie op zijn gestart. Hoe deze rare kronkel heeft kunnen ontstaan is me een raadsel, het is vrij uniek dat een abonnement zo ver voor de oorspronkelijke leverdatum al actief wordt. Wel fijn zoals Noordzee al aangeeft, maar daardoor ontstaan er dus weer andere onvoorziene problemen! 😅