Skip to main content

Mijn huidige opzet is als volgt:

  • experiabox v10
  • Een wifi versterker (wit kastje Dualband) bekabeld op de werkkamer
  • Twee KPN experia wifi versterkers (zwart) bekabeld op zolder en 1 in de huiskamer. Deze laatste zit achter een stekkerblok die savonds uitgaat.

Ik vond het al vreselijk irritant dat ik door de komst van de 2 zwarte versterkers niet langer 2.4 en 5 ghz apart kon houden, maar omdat mijn V10 dat nog wel doet en de witte versterker ook, heb ik de versterkers geforceerd de naam gegeven van het 5GHZ netwerk. Al mijn eigen apparaten verbinden alleen met dat netwerk in de hoop dat ik zo min mogelijk ruis heb op het netwerk.

Wat ik echter nog veel vervelender vind is dat de V10 ineens zelf geen wifi signaal meer verstuurd. Dat is niet de gewenste situatie zeker omdat een groot deel van de tijd de tweede versterker uitstaat. Ik heb ondertussen al begrepen dat dat ook niet gaat werken met de V10 maar wel met de V10A. 

Nu is mijn vraag, kan ik zonder problemen mijn V10 omwisselen met de V10A van iemand anders die die feature niet nodig heeft? Of gaat dit problemen opleveren met signaal, abbonement etc?

Hallo @Miss_40 

Puur technisch gezien zou dat wel moeten werken, vooropgesteld dat jullie allebei KPN abonnee zijn en niet één van jullie bij Telfort zit bijvoorbeeld.

Administratief en volgens de abonnee voorwaarden is het een ander verhaal. Jullie hebben ieder een v10/v10A te leen gekregen die je moet inleveren bij einde abonnement. Onderhands omruilen is niet toegestaan.


Helder. Dank voor het snelle antwoord.

 

Zolang dat ik even in mijn achterhoofd hou komt het goed (het is een familielid om de hoek)

Mijn router is niet kapot dus ik krijg geen andere van KPN. Begrijpelijk, maar dan is switchen nu de makkelijkste oplossing want de huidige situatie is prut voor mij