Skip to main content
Beantwoord

Kan ik de glasvezelinstallatie zelf doen of is er een monteur nodig?

• 3 juli 2025
  • 3 reacties
  • 35 keer bekeken

Beste allemaal,

Morgen stap ik over van Odido naar KPN. Vandaag ontvang ik de apparatuur.

Ik keek alvast naar de KPN installatiehandleiding en vroeg me af of het mogelijk is om de installatie zelf te doen, of dat het verstandig is om hulp van een monteur in te schakelen.

Heeft iemand hier ervaring mee of tips voor de installatie?

Alvast bedankt!

Beste antwoord door Ik_Combineer

Als er geen glasvezel kastje in het installatie pakket zit kunt u het niet zelf aansluiten. De Huawei NT wilt de oude provider graag terug. Ik adviseer dan ook morgen te bellen en een afspraak te maken voor een installatiemonteur.

Bekijk origineel

3 reacties

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+14
  • KPN Monteur
  • 5277 reacties
  • Antwoord
  • 3 juli 2025

Als er geen glasvezel kastje in het installatie pakket zit kunt u het niet zelf aansluiten. De Huawei NT wilt de oude provider graag terug. Ik adviseer dan ook morgen te bellen en een afspraak te maken voor een installatiemonteur.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 3 juli 2025

Zit er een glasvezel kastje (mediaconverter / NT) in het installatiepakket? Of wordt dit alleen geleverd als een monteur langskomt?

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 11249 reacties
  • 3 juli 2025
Aditya3107 schreef:

Zit er een glasvezel kastje (mediaconverter / NT) in het installatiepakket? Of wordt dit alleen geleverd als een monteur langskomt?

Beste ​@Aditya3107 als er een glasvezelkast met je modem en ander aansluitmateriaal meegeleverd is, is het een DHZ-installatie. Zit zo'n glasvezelkast er niet bij komt een monteur het aansluiten en werkend opleveren.

Reageer