Skip to main content
Beantwoord

Kan ik de lasdop op mijn buitenmuur verwijderen?

• August 25, 2025
  • 7 reacties
  • 108 keer bekeken

Graag zou ik willen weten of ik dit apparaat van de muur kan verwijderen? Ik woon hier nu 30 jaar en zolang ik mij kan herinneren zit dat ding er al. Ik ben de linkerkabel helemaal afgelopen tot aan het einde van de straat en daar is de kabel afgeknipt. Hopelijk heeft iemand een goed antwoord … 

Beste antwoord door Ik_Combineer

Hier op het fora ga je geen uitsluitsel krijgen. Wij zijn klanten (en toevallig ik een monteur) maar hebben geen idee hoe de aansluitingen bij u lopen.

Ik gok dat dit inmiddels overbodig is, want de linker kabel welke volgens u afgeknipt is is dikker en dat is dan meestal de aanvoer. Maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen.

Het beste kunt u een kosteloze aanvraag doen bij mijnaansluiting.nl voor verwijderen. Hun kunnen nagaan of hij verwijderd kan worden en wat eventuele kosten zijn.

7 reacties

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • Antwoord
  • August 25, 2025

Hier op het fora ga je geen uitsluitsel krijgen. Wij zijn klanten (en toevallig ik een monteur) maar hebben geen idee hoe de aansluitingen bij u lopen.

Ik gok dat dit inmiddels overbodig is, want de linker kabel welke volgens u afgeknipt is is dikker en dat is dan meestal de aanvoer. Maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen.

Het beste kunt u een kosteloze aanvraag doen bij mijnaansluiting.nl voor verwijderen. Hun kunnen nagaan of hij verwijderd kan worden en wat eventuele kosten zijn.

• August 25, 2025

Is dit überhaupt wel van KPN? 

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • August 25, 2025

Hoewel ik het niet direct herken aan de buitenkant van een woning lijkt het wel ontzettend op een ptt lasdop. Misschien een dijkwoningkje waarbij kabels nog via houten palen loopt? 

• August 25, 2025

Volg de kabel(s).
Waar gaan die naar toe ?
Zou het nog een overblijfsel van een (lokale) draadomroep kunnen zijn ? Dat heeft nog tot in 197x gefunctioneerd hier en daar.
Foto sturen naar de telecommusea in R’dam en Arnhem ?

Overigens zijn er nu weer mensen die dit soort dingen juist weer leuk vinden, ik weet voorbeelden van porseleinen isolatoren die weer aan de gevel gemaakt worden uit nostalgie, voor een (loze) draad naar de schuur.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 25, 2025

Hartelijk dank voor uw snelle antwoord! 👍🏼

• August 25, 2025

Ik zou bijna denken: is het niet voor bliksemafleiders. Maar dat zal wel niet 😬

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hallo ​@joeysven, ik zie dat je door ons community lid ​@Ik_Combineer al een hele goede tip hebt gekregen. Ben wel benieuwd naar de uitkomst. Het ziet er wel uit als een mogelijke oude KPN aansluiting.