Skip to main content
Vraag

Kan ik de nieuwe glasvezelverbinding zelf aansluiten met deze aansluiting?

• August 12, 2026
  • 4 reacties
  • 52 keer bekeken

Hallo ,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen bij het aansluiten van de nieuwe glasvezel verbinding.

Ik heb alles van kpn mogen ontvangen en nu wil ik de glasvezel gaan aansluiting alleen loop ik vast.

Er zit een aansluiting zoals op onderstaande foto's en nu weet ik niet of ik dit zelf kan of dat hiervoor een monteur langs moet komen.

Iemand tips wat het zwarte kastje is en of deze weg moet of dat ik hier verder mee moet/kan werken.

4 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • August 12, 2026

Ik raad je aan om een Installatiemonteur te bestellen. Dan weet je zeker dat het goed komt. De installatiemonteur is gratis voor nieuwe klanten. 

rvk01
Slimmerik
  • August 12, 2026

Let op: de monteur moet je pas bestellen als je lijn geactiveerd is. Niet eerder. Anders betaal je installatiekosten. Dus pas als je belt wanneer je lijn actief is, is de monteur gratis.

• August 12, 2026

Het zwarte kastje lijkt de mediaconverter van Tmobile/Odido te zijn dat had waarschijnlijk terug gemoeten.

De patchcover zou er helemaal af moeten en de NT van KPN erop schuiven. Het kan zelf maar ik meen dat juist om problemen te voorkomen een monteur zelfs verplicht is, althans dat was heel lang het geval. De monteur kwam zelfs op de opleverdatum. Aanvragen als de lijn geactiveerd is levert weer extra vertraging op om het abonnement te kunnen gebruiken.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 12, 2026

Dank voor alle tips,

Vandaag is mijn abonnement geactiveerd en heb een afspraak gemaakt voor een monteur.