Skip to main content

Hallo allemaal,

Ik heb een voorzetwandje weg getrokken en daar achter kwam deze kabel tevoorschijn. Lijkt op een coax? Kan ik deze zonder problemen afknippen en verwijderen?

Mvg, Arthur

 

Dit is inderdaad een coax kabel , ik heb de coax kabel uit de leidingen getrokken en cat 5/6 door dezelfde leidingen getrokken


Is volgens mijn de hoofdkabel die van buiten het huis naar binnen aangelegd wordt voor tv en internet (coax inderdaad) om binnen aan een kastje verbonden te worden (zie foto hoe het er hier in de meterkast uitziet).

 


Hallo allemaal,

Ik heb een voorzetwandje weg getrokken en daar achter kwam deze kabel tevoorschijn. Lijkt op een coax? Kan ik deze zonder problemen afknippen en verwijderen?

Mvg, Arthur

 

Hoi @Arthurvl 

Ik vraag mij terdege af, of je dit zomaar mag doen, zonder toestemming van Ziggo.
Deze groene coax kabel is namelijk eigendom van Ziggo, en hoort ook standaard bij jouw woning.

Als je het nu gaat doorknippen (zonder overleg en toestemming met Ziggo) en je gaat ooit weer eens verhuizen, kan dat mogelijk in de papieren gaan lopen.
Omdat Ziggo dan mogelijk weer een nieuwe coax kabel moet gaan aanleggen, omdat de nieuwe bewoners graag een Ziggo abonnement willen.

Ik zeg altijd maar! Dek jezelf altijd goed in bij dit soort keuzes, dit voorkomt nare problemen in de nabije toekomst.
Ziggo kun je bereiken via het volgende telefoonnummer: 0900-1884 (lokaal tarief), en kies vervolgens voor de technische afdeling. (Elke dag van 8:00 tot 20:00 uur bereikbaar)


Is volgens mijn de hoofdkabel die van buiten het huis naar binnen aangelegd wordt voor tv en internet (coax inderdaad) om binnen aan een kastje verbonden te worden (zie foto hoe het er hier in de meterkast uitziet).

 

Hoi @Zwenk33 

Je hebt één van de allerlaatste versies van het aansluitpunt van Ziggo, wat trouwens keurig en netjes is aangelegd in jouw meterkast.

Met daarnaast (oranje kabel) de glasvezelkabel van KPN!!


Deze groene kabel zou ik niet zomaar inkorten. Is de hoofdkabel van Ziggo. Dat ie eindigt in alleen een F-connecter zegt al dat er het maximale af is gehaald. Want zo'n F-connector zal door Ziggo zelf erop gezet zijn. Kabel dient minimale lengte hebben om nieuwe aansluiting te realiseren. Er komen ooit nieuwe bewoners die misschien wel Ziggo willen… We zijn allemaal eindig.


@peterG, die F-connector kan ik er ook door de vorige bewoner erop gezet zijn, zodat het modem daar bij de muur kon komen te staan.….

@Arthurvl : Wat zit er aan de andere kant van de muur, mogelijk kun je de kabel verder terughalen..
Zou het niet zomaar afknippen zonder te weten of er nog overlengte “ergens” is. Want zolang Ziggo de coax blijft gebruiken naar de woningen, zou een volgende bewoner nar jou wel weer Ziggo willen hebben.

Bij mij eindigde de originele groene coaxkabel van de de stichting CAI (die later zijn overgenomen door NUON-UPC-Ziggo).
Ik heb deze ook teruggetrokken en in de kruipruimte de kabel ingekort en naar de meterkast gelegd en daar een F-connector eropgeplaatst. Vervolgens een splitter, zodat modem/router van Ziggo in meterkast kon en vervolgens een nieuwe coax gelegd naar de woonkamer vanaf de splitter in de meterkast.

 


lol die kabel is niet je eigendom je mag er dus niks zelf mee doen


Waar zat die wand? Waar komt deze kabel vandaan is er elders in de woning geen AOP?

Hooguit in de spouw(?)  duwen en de plek subtiel markeren meer is niet aan te raden.


Een invoerkabel van KPN raad ik iedereen af om er aan te zitten, en dat zelfde zal ik dan ook doen voor die van onze conculega’s. 
 

De groene coax kabel is de hoofdinvoer van het huis, dus dit is de eerste kabel welke van buiten naar binnen loopt. Wanneer je deze verwijderd en iemand vraagt in de toekomst kabel internet aan zal dit honderden euro’s kosten om te herstellen. Verder is deze kabel eigendom van ziggo, caiway of delta dus zal je toestemming moeten hebben om hem te verwijderen. Wil je hem echt graag weg hebben? Ga dan naar www.mijnaansluitingen.nl en dien een verzoek in tot verwijderen. 


Dank voor alle reacties. Ik laat hem toch maar zitten en werk het wel weg.