Skip to main content
Beantwoord

Kan ik een 4G modem krijgen om mijn internetsnelheid te verhogen?

• 21 februari 2025
  • 7 reacties
  • 105 keer bekeken

Hallo

Daar we nog geen glasvezel hebben en we interactieve TV kijken en internet gebruiken via telefoonlijn is het zo dat Viaplay app op op mijn android TV niet werkt opent wel maar blijft hangen bij startscherm.

Netflix via kanaal 200  is ook traag maar start na enige tijd wel.

Nu begreep ik van iemand dat er ook modems zijn die gekoppeld zijn aan 4G waardoor apps wel werken

klopt dit? en is dit op mijn adres ook een mogelijkheid

bvd

groeten

Jan

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hoi ​@typerrood en welkom terug op de KPN Community! 

Het zou mooi zijn als je je internetsnelheid kunt verhogen door een 4G modem toe te voegen aan je aansluiting. Heb je de postcodecheck al gedaan met de link van ​@TDN

TDN schreef:
typerrood schreef:

Je kan zelfs checken met jouw postcode in Sneller internet buitengebied of je een 4G modem kan krijgen.

Als dan tevoorschijn komt dat Sneller Internet Buitengebied beschikbaar is op jouw adres, kun je controleren of je via de MijnKPN app dit kunt toevoegen aan je abonnement. Het kan zijn dat je nog op een ouder of niet-geschikt abonnement zit. Dan kun je het beste even contact leggen met de helpdesk. Ze kunnen dan jouw abonnement omzetten en uitleg geven over de gevolgen en eventuele andere abonnementskosten. Hiervoor kan je het beste een belafspraak maken. We bellen jou dan op een moment dat het jou uitkomt.

Bekijk origineel

7 reacties

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 3484 reacties
  • 21 februari 2025
typerrood schreef:

Je kan zelfs checken met jouw postcode in Sneller internet buitengebied of je een 4G modem kan krijgen.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator
  • 1038 reacties
  • Antwoord
  • 24 februari 2025

Hoi ​@typerrood en welkom terug op de KPN Community! 

Het zou mooi zijn als je je internetsnelheid kunt verhogen door een 4G modem toe te voegen aan je aansluiting. Heb je de postcodecheck al gedaan met de link van ​@TDN

TDN schreef:
typerrood schreef:

Als dan tevoorschijn komt dat Sneller Internet Buitengebied beschikbaar is op jouw adres, kun je controleren of je via de MijnKPN app dit kunt toevoegen aan je abonnement. Het kan zijn dat je nog op een ouder of niet-geschikt abonnement zit. Dan kun je het beste even contact leggen met de helpdesk. Ze kunnen dan jouw abonnement omzetten en uitleg geven over de gevolgen en eventuele andere abonnementskosten. Hiervoor kan je het beste een belafspraak maken. We bellen jou dan op een moment dat het jou uitkomt.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 24 februari 2025

Goedenavond Arjan

Heb vanmiddag sneller internet buitengebied aangevraagd en apparatuur is al verstuurd.

Mijn abonnement was hiervoor geschikt

begin maart komt er monteur om dit aan te sluiten.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • 22051 reacties
  • 24 februari 2025

Weet je zeker dat er een monteur komt?? Ben wel benieuwd wat die komt doen🤔

MR_CHIP
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • 1200 reacties
  • 24 februari 2025
Joep1965 schreef:

Wordt er niet met een buitenantenne gewerkt?

DennisA78
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+11
  • KPN Monteur
  • 2570 reacties
  • 24 februari 2025
MR_CHIP schreef:
Joep1965 schreef:

Wordt er niet met een buitenantenne gewerkt?

Die installeren wij niet, is voor de klant zelf.

Wellicht een pakket met een V10 (als die er nu niet al is) en 4G buitengebied toegestuurd die wij installeren? 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator
  • 1038 reacties
  • 25 februari 2025

Mooi dat het al is gelukt met de bestelling te plaatsen. Normaal gesproken krijg je het 4G modem thuisgestuurd (eventueel samen met een geschikte Experia Box) en dien je het zelf te installeren. Maar het zou goed kunnen dat deze bestelorder samen gaat met een upgrade van je internetverbinding naar pairbonding. Dan is er wel een monteur noodzakelijk. 

Reageer