Skip to main content
Vraag

Kan ik een abonnement afsluiten als mijn adres afwijkt van het adres in het kadaster?

• 25 maart 2025
  • 2 reacties
  • 31 keer bekeken

Mijn gebouw kent 2 voordeuren naar hetzelfde trappenhuis en dezelfde meter

• Voordeur 1 voor nr 75
  • Voordeur 2 voor 75-1 en 75-2

Kadaster kent alleen 75. Via mijn gemeente kan ik officieel niet naar 75-1 verhuizen.

Er komen zover ik zie 2 glasvezel kabels uit de grond, en er zitten 3 internet kastjes. Als ik KPN bel kunnen ze alleen een abbonement afsluiten op 75, en niet op 75-1 of 75-2. Dit is mijn meterkast:

2 reacties

• 3346 reacties
  • 25 maart 2025

Nog een keer KPN bellen. En dan hopen dat je een medewerker krijgt die er wat meer verstand van heeft.

Ik zie overigens maar 2 aansluitingen. Want 2 oranje glasvezelkabels. Dus 1 woning heeft geen aansluiting. Dat zal dan 75-2 zijn. Deze woning zal een abonnement bij Ziggo kunnen nemen als dat beschikbaar is.

De onderste glasvezelaansluiting lijkt niet in gebruik te zijn want het "glas" lampje brand niet. Dus de woning die daar op aangesloten zit zal geen verbinding hebben. 

Bij de bovenste glasvezelaansluiting staat met zwarte viltstift 75-2 op geschreven. Je ziet daar dat de linkerhelft een zwarte kap is. Daar zitten wel lampjes op maar die doen het niet. Dat komt omdat de printplaat uit deze kap gesloopt is. De glasvezel is onder deze kap via dat gele kabeltje doorverbonden naar dat witte kastje wat er links naast hangt. Dat is in dit geval het echte glasvezelkastje. Dat is een kastje van een andere partij zoals bijvoorbeeld Odido. Niet van KPN zelf in iedergeval.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

​​​​​Hoi @shiba_inu_topdog. Welkom op de community! Heb je inmiddels nog een keer contact opgenomen met de klantenservice? Is het gelukt om een bestelling te plaatsen? Het lijkt inderdaad een complexe situatie met de glasvezelaansluitingen en adresregistratie. Mocht het probleem nog steeds spelen, dan zou KPN NetwerkNL mogelijk meer duidelijkheid kunnen geven over de aansluitingen.

Reageer