Skip to main content
Vraag

Kan ik een databundel nemen zonder internet in mijn abonnement?

• March 15, 2026
  • 1 reactie
  • 30 keer bekeken

Ik heb een (oud) abonnement met alleen sms/belminuten, geen internet.

Af en toe neem ik een extra bundel 1 gb Nederland/europa €7.99 die overigens snel op is.

Nu staat er  sinds kort bij mijn mobil abonnement “extra opties”: datapakkers bovenop mijn eigen bundel (die ik dus niet heb) bv 5 gb voor €2.25  per maand, wat ik maandelijks kan aanpassen of opzeggen.

Kan ik nu kiezen voor de databundel van €2.25 , ondanks dat ik zelf geen internet bundel in mijn abonnement heb en  houd ik dan verder wel mijn eigen abonnement die ik graag wil behouden. 

Bovendien ben ik 4 maanden per jaar in Thailand. Kan ik dan de datapakkers opzeggen en hem na 4 maanden weer nemen?

En waarom dan nog die extra bundel van €7.99 voor 1 GB aanbieden?

Ik heb kpn compleet.

Groeten

1 reactie

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • March 15, 2026

Hallo ​@Imn50 ,

Jij boft met die aanbieding voor een datapakker. Dat is een aanbieding die niet iedere klant krijgt, maar alleen naar geselecteerde klanten gaat. Je houdt dan verder wel jouw eigen abonnement, alleen met elke maand wat data als aanvulling. De voorwaarden van jouw abonnement wijzigen verder niet.

Let op: Zet je die datapakkers uit na een paar maanden, dan is het onzeker of je ze daarna nog een keer aangeboden krijgt.