Skip to main content
Beantwoord

Kan ik eerder aansluiten dan de geplande datum?

• March 20, 2026
  • 4 reacties
  • 39 keer bekeken

Ik ben overgestapt naar KPN via de overstapservice, en heb vandaag mijn installatiepakket ontvangen. KPN heeft zelf voor over 6 dagen de monteur ingepland, maar als het kan zou ik graag z.s.m. volledig overgestapt zijn.
Als ik nu al het nieuwe pakket installeer, werkt mijn verbinding dan al? In het contract staat geen expliciete ingangsdatum vermeldt:

Ingangsdatum abonnement SuperFiber 1 Gbit/s
Je abonnement start als het aansluitpunt werkt. We sturen je hierover een sms (op 06xxxxxxxx). Vanaf dan betaal je en kan je je apparaten aansluiten.

Het is mij niet duidelijk of ik op de SMS moet wachten, en dan pas installeren, of dat de SMS komt nadat het geïnstalleerd is.

Alvast bedankt voor jullie hulp/advies!

Beste antwoord door WouterB23

Ah, in de instructies bij de modem zelf staat dat je pas na de SMS moet beginnen met installeren. Had eerst de doos moeten openen  :)

4 reacties

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • Antwoord
  • March 20, 2026

Ah, in de instructies bij de modem zelf staat dat je pas na de SMS moet beginnen met installeren. Had eerst de doos moeten openen  :)

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • March 20, 2026

SMS is vaker later verzonden. Als je bij jouw huidige provider op de afgesproken datum plotselings geen internet meer zal hebben, kan je zijn modem vervangen door KPN modem. Bij me gebeurde het in de nacht, maar pas tegen 12u kwam de SMS van KPN.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 20, 2026

SMS is vaker later verzonden. Als je bij jouw huidige provider op de afgesproken datum plotselings geen internet meer zal hebben, kan je zijn modem vervangen door KPN modem. Bij me gebeurde het in de nacht, maar pas tegen 12u kwam de SMS van KPN.

Probleem is dat ik niet zeker weet welke datum het is. Ik heb 26 feb opgezegd, waarna KPN de monteur op 26 maart heeft ingepland. Ik ga er vanuit dat dat dan de datum van activering is.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • March 20, 2026

Probleem is dat ik niet zeker weet welke datum het is. Ik heb 26 feb opgezegd, waarna KPN de monteur op 26 maart heeft ingepland. Ik ga er vanuit dat dat dan de datum van activering is.

Dit kan kloppen met 1 maand opzegtermijn. Indien je oude provider ook op KPN netwerk zit, is vaak een monteur niet nodig. Bij Wholesale Broadband Access (WBA) gebruiken andere provider ook KPN apparatuur in de wijkcentrale, het is een kwestie van omschakeling van de routing via een server naar de andere server. Bij eigene provider appratuur is een omsteken in de wijkcentrale nodig, maar een bezoek bij je thuis is zelden noodzakelijk.