Skip to main content

Hallo KPNers. Ik krijg net een brief binnen dat ze onze straat van glasvezel willen voorzien. Kost niks maar om er gebruik van te maken heb ik een glas vezel abbonement nodig dat circa 15 euro duurder is dan wat ik nu betaal voor dezelfde 50 mb snelheid. Wel handig voor later dus maar kan ik het ook aansluiten zonder direct een glasvezelabbo te nemen? En dus op de oude telefoonlijn blijven internetten? Dank vast vd reactie

Hallo @Exploding Dog , dan is het NIET KPN die je die aanbieding doet, want bij KPN is een koper- en glas-abo even duur.

Ik zou het in ieder geval tot in de meterkast aan laten leggen, dan kun je later nog steeds beslissen om naar glas over te gaan, hetgeen wèl aan te bevelen is, stabieler dan koper en een symmetrische verbinding, d.w.z. dat de uploadsnelheid gelijk is aan de downloadsnelheid. Met koper heb je nu bijvoorbeeld een 50/5Mbit/s-verbinding, via glas krijg je dan een 50/50Mbit/s-verbinding.

 


In principe wat ik wilde weten, dus dank!

 


Het kan wezen dat @Exploding Dog nu een oud Telfort abonnement heeft ofzo? Dat kan zomaar 15 euro goedkoper zijn dan een nieuw abonnement. Als je dan glasvezel krijgt hoef je meestal geen nieuw abonnement af te sluiten hoor. KPN zet je gewoon over van koper naar glasvezel met behoud van hetzelfde abonnement.