Skip to main content

Goedemiddag,

 

Ik wil binnenkort in een nieuwbouw huurwoning gaan wonen. Hierbij zou ik graag een internetabonnement willen aanschaffen. Ik vermoed dat de huurbaas laat is geweest met het aanvragen van de glasvezel sinds KPN aangeeft dat dit tussen dec 2023 en jan 2024 pas wordt aangelegd. De grond ligt nu nog open voor de woning wat het voor KPN ook een stuk makkelijker maar om het nu te doen indien dit vervroegd kan worden. Wat kan ik het beste doen t.b.v. een abonnement? Ik wil niet tot December/Januari wachten tot in eindelijk internet kan ontvangen.

 

Groet,

Julian

Hallo @Julian Nijholt als het echt een nieuwbouwwoning is, ligt er vermoedelijk geen koperlijn xDSL meer, maar dat kun je nazien. Als dat er wel ligt, kun je daar al vast je abo op nemen en als dan t.z.t. glasvezel aangelegd wordt, kun je vragen om migratie van koper naar glas.

Via www.kpnnetwerk.nl kun je via je postcode/huisnummer controleren wat de status van de glasvezel is en via www.kpn.com kun je bij proef-bestellen internet via de postcodecheck zien wat nu leverbaar is.

 


Is Ziggo beschikbaar? Neem dan eerst een jaartje Ziggo.

Want ... januari 2024 word heel makkelijk april, mei of juni...


tip : je kan ziggo ook voor een maand abbonement nemen dan moet je bellen naar ziggo, maar dan heb je geen korting of wat dan ook


tip : je kan ziggo ook voor een maand abbonement nemen dan moet je bellen naar ziggo, maar dan heb je geen korting of wat dan ook

Ik denk dat het niet eens nodig is om een maandelijks opzegbaar abonnement te nemen. Als ze het nu al hebben over januari 2024, nou... de kans is groot dat je een jaarabonnement gewoon uit kunt zitten bij Ziggo. Denk ik.


tip : je kan ziggo ook voor een maand abbonement nemen dan moet je bellen naar ziggo, maar dan heb je geen korting of wat dan ook

Ik denk dat het niet eens nodig is om een maandelijks opzegbaar abonnement te nemen. Als ze het nu al hebben over januari 2024, nou... de kans is groot dat je een jaarabonnement gewoon uit kunt zitten bij Ziggo. Denk ik.

lijkt me ook maar denk vermeld het even 


@Julian Nijholt Hi Julian en van harte welkom op ons forum!

Balen dat je glasvezelaansluiting niet eerder klaar voor gebruik is. Logisch dat je geen maanden zonder internet wilt en kunt zitten. Ik zie dat je al goede tips gekregen hebt hier, en hoop dat je er daarmee uit komt. Als je intussen vragen hebt over de aanleg van glasvezel, kan je contact opnemen met KPN Netwerk, zij verzorgen de aanleg van de glasvezelverbinding. En als je nog vragen hebt, deel ze gerust :)


 

Is Ziggo beschikbaar? Neem dan eerst een jaartje Ziggo.

Want ... januari 2024 word heel makkelijk april, mei of juni...

Ook bij ziggo heb ik toch een aansluiting nodig. Ik heb momenteel helemaal geen aansluiting (dus ook geen kopere leiding). Heeft Ziggo hiet een alternatief voor? Ik kan deze zelf namelijk niet vinden.


Ziggo werkt met een eigen coax kabel. En die is bij nieuwe woningen meestal heel snel met aanleggen.

Tenzij er bij Ziggo geen aansluiting aangevraagd is. Dan gebeurt het niet natuurlijk...